FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BENETTON - STRATEGIJA PROVOKATORA I ZAVODNIKA

RIM, 7. rujna (AFP/Hina) - U svojoj novoj reklamnoj kampanji u kojoj se koristi ogroman plakat sa još krvavim novorođenčetom, talijanski je proizvođač odjeće Benetton - vjeran svojoj strategiji- izabrao provokaciju, siguran da će time zavesti mnogo ljudi. Nova serija fotografija koju je radio Oliviero Toscani, u javosti se pojavila krajem kolovoza. Po običaju, one nemaju mnogo veze s odjećom. Te fotografije skandaliziraju i upravo to i jeste cilj autora kao i proizvođača čije se propagandne poruke pojavljuju u tridesetak zemalja: beba s pupčanom vrpcom, fotografija bijelog i crnog djeteta, poljubac svećenika i redovnice, nestašnosti pod šeširom... Sve su to "pohvale životu" - kaže Toscani samouvjereno braneći i najnapadanije reklame. Uz to objašnjava da novorođenče manifestira "snagu koju nosi sam život", da bijelo i crno dijete pokazuju prazninu kategorija dobar-loš, bijeli-crni.Što se tiče dvoje zaljubljenih - kaže - nitko ne vjeruje da su to pravi redovnici, oni "iskazuju čistoću osjećaja, izvan granica svake konvencije". Ali svi ne dijele to mišljenje. Reakcije gnušanja su brojne u različitim zemljama, udruženja i novine ih odbijaju objaviti. U Londonu, Agencija za reklamnu verifikaciju (ASA) zahtijeva od Benettnona da povuče svoje plakate, te prosvjeduje protiv "prezira prema osjećajima javnosti", koji se manifestira prikazivanjem novorođenčeta. Komisija za rasnu jednakost osuđuje plakat s bijelim i crnim djetetom, videći u njemu rasističku manifestaciju. U Francuskoj, Ured za reklamnu verifikaciju traži da se prestane s objavljivanjem plakata s bebom, smatrajući da se time "mogu povrijediti osjećaji djece i odraslih". Fotografije s poljupcem predstavljaju manji problem. "Mnoga su religiozna udruženja reagirala, ali nije bilo službene reakcije Vatikana" - izjavljuje Benettonov porte-parole. U veljači, u punom ratnom zamahu u Zaljevu, Benetton je već imao muke s reklamom koja prikazuje vojno groblje. Talijanski institut za kontrolu reklama ga je zabranio zbog "povrede moralnih, civilnih i vjerskih normi". Ako je za vjerovati reklamnim stručnjacima, Benettonov stil nema u sebi ničeg revolucionarnog, to je samo ogledalo društvenih promjena. "Zadnje Benettonove slike igraju vječnu reklamnu ulogu: razuvjeriti. Sretna obitelj, izvrsne domaćice, sve je to prošlost. Realizam je novi reklamni zakon. Novorođenčad, patnja, smrt; sve to nije provokatorsko nego smirujuće" - kaže psihoanalitičar Aldo Caronuto. (Hina) sj 071404 MET sep 91

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙