FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HININ SVJETSKI SERVIS POSEBNIH I EKSKLUZIVNIH DOPISA

Nadnaslov: Opus slavnog majstora izrazito smanjen Naslov:"Pravi pravcati" Rembrandt Podnaslov: Povjesničari umjetnosti ispituju autentičnost djela velikog umjetnika Piše: Emmanuel FESSY BERLIN, 2. rujna (AFP) - Povijesničari su 1915. godine smatrali da je Rembrandt naslikao 1.000 slika. Dvadeset godina kasnije taj je broj pao na 640. Danas specijalisti procjenjuju broj slika nastao rukom velikog nizozemskog slikara (1606.-1669.) na 250, što je samo četvrtina broja s početka stoljeća. Izložba koja će se održati u Berlinu, a potom u Amsterdamu i Londonu, po prvi puta će osvjedočiti to "čišćenje" kako bi se pokazala neka vrsta "pravog pravcatog" Rembrandta. Tri velika europska muzeja - Gemaeldegalerie u Berlinu, Rijksmuseum u Amsterdamu i National Gallery u Londonu, udružili su se kako bi izložili 46 slika koje se smatraju originalnim Rembrandtovim djelima, kao i 26 djela za koja se danas smatra da su ih napravili njegovi učenici, a neka od njih su ranije pripisivana Rembrandtu. Izložba oko četrdesetak crteža i gravira odgovorit će istom kriteriju: ustanoviti mjesto do kojeg se došlo u povijesnom istraživanju Rembrandtovog djela. Ova retrospektivna izložba je i znak jednog drugog razvoja - političkog, pa se otvara 12. rujna u bivšem Istočnom Berlinu u Altes Museumu, u kojem su do sada bila platna slikara omiljelih u bivšoj DDR. " Nakon rušenja berlinskog zida, bilo je jasno da bi i ova važna izložba također trebala naglasiti ponovno ujedinjenje" grada, izjavio je agenciji France presse konzervator iz Gemaeldegalerie u zapadnom dijelu Berlina dr. Jan Kelch. Uostalom, Gemaeldegaleria je od 1986. godina imala inicijativu za ovu međunarodnu retrospektivnu izložbu. Ona je ove godine dovela do "čišćenja" djela iz Rembrandtovog opusa koja su pobuđivala najviše pozornosti : slika "Čovjek sa zlatnom kacigom" naglo je izgubila status Rembrandtovog djela jer se otkrilo da ju je naslikao njegov anonimni učenik. Ovo deklasiranje je za posljedicu imalo da je slavna slika izgubila tri četvrtine tržišne vrijednosti, koja je s 13 pala na 3 milijuna maraka. I drugim slavnim slikama osporena ja autentičnost, "Poljski konjanik" (Collection Frick, New York), "Filozof" iz Louvrea i National Gallery u Londonu. "Ljudi su bili iznenađeni, smeteni, nisu mogli dobro razumjeti kako neka vrlo slavna Rembrandtova slika više ne može biti njegovo djelo", objašnjava dr. Kelch. "Mislili smo kako je potrebno organizirati izložbu da bi se dalo objašnjenje". No, iako djela više nisu Rembrandtova, ipak nisu falsifikati. Ona su nastala tada vrlo uobičajenom praksom - radom u ateljeu, koji je nizozemski majstor vrlo razvijao. Tijekom svoje četredesetogodišnje karijere, prvo u Leydeu a kasnije naročito u Amsterdamu, Rembrandt je imao pedesetak učenika, koje je zapošljavao kao pravi šef poduzeća. Oni su prvo plaćali veliku sumu novca (100 forinti godišnje) za nauk kod majstora, a kasnije su morali kopirati crteže i slike. Ove "legalne kopije" naglašava dr. Kelch, majstor je bez sumnje prodavao u svoju korist. "U 19. stoljeću Rembrandt se smatrao jedinstvenim genijem, bez ateljea, bez škole, zbog toga je došlo do tolike inflacije", napominje dr. Kelch. S modernim sredstvima radiografije, različiti međunarodni stručnjaci od sada rade selekciju, iako se uvijek u potpunosti ne slažu budući su stilistička proučavanja subjektivna. U toj domeni, međunarodno je poznata ekipa profesora u Amsterdamu koja vodi istraživanja u okviru projekta "Rembrandt Research Project". Izdala je tri knjige, od kojih su dvije još u pripremi, prema kojima je opus slavnog majstora izrazito smanjen. (Hina) fp 020841 MET sep 91

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙