FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HININ SVJETSKI SERVIS POSEBNIH I EKSKLUZIVNIH DOPISA

Nadnaslov: I Albanija se okreće "zapadnjačkoj" pošasti Naslov: Albanci voze strane automobile Podnaslov: S odbacivanjem bicikla, nastaje nova generacija vlasnika rabljenih automobila TIRANA, 30.kolovoza (Reuter) - Prije šest mjeseci golema većina Albanaca mogla se "domoći" automobila jedino ih gledajući na reklamama talijanske televizije. Samo su vođe Komunističke partije uživali povlasticu motoriziranog prijevoza - ostatak zemlje vozio je bicikle ili išao pješice. Danas se sve to mijenja. Zabrana posjedovanja privatnih automobila prestala je vrijediti početkom ove godine kad je Albanija uvela sveobuhvatne reforme da bi privela kraju 40 godina staljinističke izolacije. Više od 400 privatnih automobila može se sada vidjeti na ulicama Tirane. Većina su dobrano istrošeni, rabljeni fiati i volkswageni koji još snažno odudaraju od Mercedesovih luksuznih limuzina koje partijski vođe upotrebljavaju i za službene svrhe i za privatne potrebe. Još je nemoguće pronaći radionicu za popravak automobila u Albaniji, a nema ni tehničkog pregleda. Ali doba kada je službena propaganda nastojala uvjeriti Albance da eksploatirani radnici na Zapadu trebaju automobile da bi mogli stići do posla, čini se da je uistinu nepovratno prošlo. U Albaniji, kao i u ostalom dijelu Istočne Europe, kraj komunističke vladavine oslobodio je, kako se čini, bezgraničan zanos prema zapadnim automobilima. U početku su glavni izvor opskrbe bili Albanci koji bi dovozili svoja vozila iz susjedne pokrajine Kosova u Jugoslaviji i onda ih ostavljali. Mnogi od tih automobila bili su toliko istrošeni da njihovi vlasnici nisu željeli riskirati vozeći ih natrag kući po albanskim loše održavanim i uskim cestama. Sada, uza sve veću potražnju, pokreću se u Tirani zajednički poslovi sa stranim prodavačima automobila. Njihov "izložbeni prostor" je mali predio u središtu grada natrpan kamenjem i starim željezom, koju danju i noću čuva nekolicina mišićavih mladih ljudi. "Kupili smo 32 rabljena automobila u Italiji i od toga prodali 25 komada u roku od četiri dana", govori albanski predstavnik kompanije, sjedeći na rabljenom BMW-u okružen gomilom promatrača koji razgledaju motor. "Sljedećih 50 automobila trebalo bi stići iz Italije potkraj mjeseca", dodaje on. Cijene su između 1.500 i 3.000 dolara - plaća se samo u gotovini. Novi automobili tek bi se trebali pojaviti na tržištu i općenito se misli da će biti pretjerano skupi. Albanci još ne mogu imati devizne bankovne račune, ali po reformskom gospodarskom programu posjedovanje deviza više nije zločin. Najveći dio novca ili pristiže od rodbine iz inozemstva ili je kupljen na cvatućem crnom tržištu. (Hina - nastavlja se) 40. HININ ... (2) Nisu baš svi modeli koji se prodaju stari i preživjeli. Jedan talijanski prodavač rabljenih automobila uvezao je pet sjajnih automobila marke fiat regatta i prodao ih za nekoliko sati. Jedan od ponosnih kupaca, Esat Bermema, kaže da je za svoj platio 3.000 dolara. Ali neki od automobila voze brže od 200 km na sat pa se čini da neće dugo ostati na albanskim cestama. Uvoznici kažu kako se nadaju da će se idućih šest mjeseci otvoriti radionica za popravak automobila u Tirani. Ne slažu se svi s uvozom rabljenih automobila u zemlju u kojoj vlada nestašica dijelova čak i za bicikle. Ali nova generacija vlasnika rabljenih automobila ne pokazuje takve rezerve dok se velikom brzinom utrkuje duž uskih gradskih ulica, punih rupa. (Hina) mm 301122 MET aug 91

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙