ZAGREB, 14. lipnja (Hina) - "U ovom petogodišnjem razdoblju predviđaju se radovi na 1294 kilometra cesta u Hrvatskoj, u što će se utrošiti pet milijardi i 436 milijuna dolara. Hrvatska će od toga osigurati više od 50 posto sredstava,
dok će ostatak namaknuti putem koncesija i dogovora sa stranim partnerima". To je izjavio ministar prometa i veza dr. Josip Božičević, na današnjoj sjednici Odbora za promet i veze Sabora Hrvatske na kojoj se raspravljalo o srednjoročnom planu održavanja i razvoja javnih cesta, Hrvatskog željezničkog poduzeća i željezničke infrastrukture, te pošte i telekomunikacija u Republici Hrvatskoj.
INFRASTRUKTURE
ZAGREB, 14. lipnja (Hina) - "U ovom petogodišnjem razdoblju predviđaju
se radovi na 1294 kilometra cesta u Hrvatskoj, u što će se utrošiti
pet milijardi i 436 milijuna dolara. Hrvatska će od toga osigurati
više od 50 posto sredstava, dok će ostatak namaknuti putem koncesija i
dogovora sa stranim partnerima". To je izjavio ministar prometa i veza
dr. Josip Božičević, na današnjoj sjednici Odbora za promet i veze
Sabora Hrvatske na kojoj se raspravljalo o srednjoročnom planu
održavanja i razvoja javnih cesta, Hrvatskog željezničkog poduzeća i
željezničke infrastrukture, te pošte i telekomunikacija u Republici
Hrvatskoj. #L#
Ministar Božičević je upozorio na znatan interes stranog kapitala za
ulaganja u ceste na području Hrvatske, te je iznio procjenu da će se u
slijedećem razdoblju godišnje graditi oko 100 km ceste, što je za
gotovo deset puta više nego u prošlom razdoblju. Osim plana cesta
visoke razine prema njegovim riječima sagradit de se 342 kilometra
obilaznica i rekonstruiranih cesta, u što de se utrošiti 566 milijuna
dolara, te 400 kilometara lokalnih i regionalih cesta u čemu će kao
sufinacijeri sudjelovati općine. U ovom srednjoročnom razdoblju
gradnje javnih cesta prema riječima Božičevića dat će se prioritet
gradnji cestovnih pravaca: Zagreb - Karlovac - Rijeka, Zagreb -
Maribor, Zagreb - Goričani - madžarska granica, te cesti od Karlovca
prema Plitvicama, i od Pule do Dragonje.
Podržavajući plan razvoja cestovne mreže u Hrvatskoj, članovi odbora
zauzeli su se za održavanje razine standarda postojećih cesta, te
predložili da se zaduži poduzeće Hrvatske ceste za ispunjavanje tih
zadaća. Raspravljajući o planu održavanja i razvoja željezničke
infrastrukture Odbor prometa i veza Sabora predložit će Vladi Hrvatske
da se razvoju željezničke infrastrukture dade veća važnost, budući da
su ulaganja u tu granu znatno niža i oslonjena uglavnom na proračun
Hrvatske. Odbor istodobno procjenjuje da bi željeznice trebalo
osloboditi poreza na dobit, te poreza na promet na potrošnju
energenata, poticajnim mjerama osposobljavati domaću industriju za
razvoj željeznica i njene infrastrukture.
U ovom srednjoročnom razdoblju prema ocjeni odbora vrlo ambiciozno
je postavljen i plan razvoja pošte i telekomunikacija. Ispunjenjem
tog plana očekuje se da će u pogledu telefonije do konca stoljeća
Hrvatska biti srednje razvijena zemlja, te da će u telekomunikacijama
ostvariti suverenitet. Prema planu do 1995. Hrvatska će dobiti
617.000 novih telefonskih priključaka, što je za dva puta više nego
u prošlom razdoblju. Inače u srednjorošnom razdoblju uložit će
HTP u poštansku i telekomunikacijsku mrežu gotovo 48 milijardi
dinara, od čega čak 73 posto vlastitih 17 posto kreditnih sredstava
i oko 9 posto sredstava domaćih i stranih ulagaža. S obzirom na
vrlo ambiciozan plan razvoja telekomunikacijskog sustava u Hrvatskoj,
članovi Odbora prometa i veza Sabora predložili su Vladi da razmotri
stanje u telekomunikacijskoj industriji, te pristupi restrukturiranju
vlasništva, jer bi produžavanje postojećeg stanja moglo dovesti u
pitanje planove razvoja telekomunikacija.
(Hina) dd
140000 MET jun 91