FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NAKON "NEVIDLJIVIH" AVIONA I USKORO I "NEVIDLJIVI" TENKOVI

WASHINGTON, 23. svibnja (AFP/Hina) - Nakon američkih "nevidljivih" aviona nauravljenih tako da se teško mogu primjetiti sadašanjim sredstvima otkrivanja, istraživači Pentagona i privatnog sektora sada ovu tehnologiju nastoje prilagoditi tenkovima ˇ oklopn.ˇm vozˇlima. Prema specijalizˇranom lislţu "Defense News", koji navodi izvore Ministarstva obrarţe i privatnog sektora, proučavanj‚ "nevidljivog" borbenog tenka započeo je 1980. godine služba Pentagona zadužena za istraživanja o novim materijalima i tehnologijama DARPA i konţtrukturi oklopnih vozila. Ova istraživanja poduzeta su uz mnoštvo tajnih programa, a uključuju taktičke inovacije stvorene primjenom "nevidljive" tehnologije na kopnene borbene materijale, dodaje "Defense News". Zadnjih je godina ostvaren ogroman napredak u proizvodnji aviona, kao i u području proizvodnje mješavine materijala. Takoder se i bolje shvaćaju mehanizmi širenja radarskih valova, što je omogućilo pristupanje istraživanju "nevidljivih" oklopnih vozila. Iako se izrada "nevˇdljivog" borbenog tenka ne predvida prije slijedećeg stoljeća, izvori navedeni u "Defense News" objavljuju kako su već sada istraživanja daleko odmakla, pogotovo u područu mješavine materijala. U povijesti se sukob tenka i projektila uvijek završio u korist ovoq posljednjeg. Efikasnost protutenkovskog modernog oružja samo je potvrdivala ovu činjenicu i uvjerila istraživače kako je jedini način za oklopno vozilo da ostane neoštećeno, to da bude neopaženo. "Postalo je očito kako borbena vozila budućnost neće moši opstati, osim ako ih ne budemo razvijalˇ na isti naćin kao i nevidljive avione", izjavio je "Defense Newsu" jedan od odgovornih za istraživanja koja se vode u Pentagonu George Singlev. Mješavine materijala, najdešće sastavljene od vlakana ugljika i viskoze, korisne su i za avione i za oklopna vozila. One su laganije, otpornije, imaju mogućnost upijanja radarskih valova, a mogu biti mogu biti salivene u blagim oblicima, jednakim onima koje imaju nevidljiv.i avioni, a služe za raspršˇvanje radarskih valova. Nasuprot toga, tradicionalni tenkovi često su ravne površine koje dobro odbijaju radarske valove. S druge strane, njihova je težina prisilila inženjere da povedaju snagu motora proporcionalno s težinom tenkova, pa se tenkovi tako lakše mogu "uhvatiti" infracrvenim zrakama, koje otkrivaju toplinu motora. Manja težina tenkova od mješavina materijala, trebala bi omogućiti konstrukciju lakših vozila, s motorom manje snage, koji će proizvoditi manje topline i na taj će ga način teže otkriti infracrvene zrake. Inženjeri predvidaju stvoriti manje strojeve, lakše za kamuflažu od sadašnjih tenkova, dija je težina oko 70 tona. (Hina) mm 230000 MET may 91

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙