WASHINGTON, 23. svibnja (AFP/Hina) - Nakon američkih "nevidljivih"
aviona nauravljenih tako da se teško mogu primjetiti sadašanjim
sredstvima otkrivanja, istraživači Pentagona i privatnog sektora sada
ovu tehnologiju nastoje prilagoditi tenkovima ˇ oklopn.ˇm vozˇlima.
Prema specijalizˇranom lislţu "Defense News", koji navodi izvore
Ministarstva obrarţe i privatnog sektora, proučavanj‚ "nevidljivog"
borbenog tenka započeo je 1980. godine služba Pentagona zadužena za
istraživanja o novim materijalima i tehnologijama DARPA i konţtrukturi
oklopnih vozila. Ova istraživanja poduzeta su uz mnoštvo tajnih
programa, a uključuju taktičke inovacije stvorene primjenom
"nevidljive" tehnologije na kopnene borbene materijale, dodaje
"Defense News".
Zadnjih je godina ostvaren ogroman napredak u proizvodnji aviona, kao
i u području proizvodnje mješavine materijala. Takoder se i bolje
shvaćaju mehanizmi širenja radarskih valova, što je omogućilo
pristupanje istraživanju "nevidljivih" oklopnih vozila.
Iako se izrada "nevˇdljivog" borbenog tenka ne predvida prije
slijedećeg stoljeća, izvori navedeni u "Defense News" objavljuju kako
su već sada istraživanja daleko odmakla, pogotovo u područu mješavine
materijala.
U povijesti se sukob tenka i projektila uvijek završio u korist ovoq
posljednjeg. Efikasnost protutenkovskog modernog oružja samo je
potvrdivala ovu činjenicu i uvjerila istraživače kako je jedini način
za oklopno vozilo da ostane neoštećeno, to da bude neopaženo.
"Postalo je očito kako borbena vozila budućnost neće moši opstati,
osim ako ih ne budemo razvijalˇ na isti naćin kao i nevidljive
avione", izjavio je "Defense Newsu" jedan od odgovornih za
istraživanja koja se vode u Pentagonu George Singlev.
Mješavine materijala, najdešće sastavljene od vlakana ugljika i
viskoze, korisne su i za avione i za oklopna vozila. One su laganije,
otpornije, imaju mogućnost upijanja radarskih valova, a mogu biti mogu
biti salivene u blagim oblicima, jednakim onima koje imaju nevidljiv.i
avioni, a služe za raspršˇvanje radarskih valova.
Nasuprot toga, tradicionalni tenkovi često su ravne površine koje
dobro odbijaju radarske valove. S druge strane, njihova je težina
prisilila inženjere da povedaju snagu motora proporcionalno s težinom
tenkova, pa se tenkovi tako lakše mogu "uhvatiti" infracrvenim
zrakama, koje otkrivaju toplinu motora. Manja težina tenkova od
mješavina materijala, trebala bi omogućiti konstrukciju lakših vozila,
s motorom manje snage, koji će proizvoditi manje topline i na taj će
ga način teže otkriti infracrvene zrake. Inženjeri predvidaju stvoriti
manje strojeve, lakše za kamuflažu od sadašnjih tenkova, dija je
težina oko 70 tona.
(Hina) mm
230000 MET may 91
Australian Open: Sabaljenka lako u četvrtfinale, Alcaraz čeka Đokovića
Ben-Gvir dao ostavku, Hamas navodno dostavio popisa talaca posrednicima
SKV: Svijet u 9,30 sati
NBA: Atlanta nakon produžetka bolja od Bostona
Prosvjednici upali u južnokorejski sud nakon produljenja Yoonova pritvora
NHL: Rezultati
Krajnji rok za Milanovićevu inauguraciju 18. veljače, detalji nepoznati
Uspjeh međimurskih maturanata: "Nema tajne ni recepta, samo rad!"
Kuće za samostalno stanovanje nužne osobama s intelektualnim teškoćama
HAK: A6 zbog olujnog vjetra otvorena samo za osobna vozila