FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOBA KINA BRANA

Nadnaslov:U Kini počinje gradnja najveće svjetske brane Naslov: Kina će ukrotiti zmaja Podnaslov:U kolijevci kineske civilizacije sprema se najveći poduhvat od izgradnje Kineskog zida Piše: Andrew BROWN, Reuter YICHANG - Kina se sprema na najveći građevinski poduhvat od vremena cara Qin Shihuanga koji je izgradio Kineski zid prije više od 2000 godina. Kritičari tvrde da će izgradnja brane "Tri klanca" preko rijeke Yang He ostati zapamćena po uništavanju okoliša i gospodarskom gubitku. Oni koji taj projekt podržavaju ističu kako će izgradnjom brane ukrotiti najdestruktivniju rijeku na svijetu i obezbjediti dovoljno energije da se pokrene industrijski procvat. Nakon četiri desetljeća nacionalnih pregovora, započeti su radovi na projektu iz kojeg će izrasti najveća svjetska brana. Argumenti za i protiv izgradnje brane pršte na sve strane, budući je borba za nju i borba za srce Kine. Yang He izvire na tibetanskom platou, prolazi kroz "Tri klanca" te se preko Šangaja izljeva u more, te tako pokriva 6.300 kilometara. Utječe na živote 350 milijuna ljudi, što je trećina stanovništva Kine i osmina sveukupnog čovječanstva koje obrađuje rječni bazen i ostvaruje 40 posto sveukupne poljoprivredne proizvodnje. Yang He milijunima ljudi prijeti poplavom, no kada bi se rijeka obuzdala postala bi pokretač gospodarskog procvata Kine i vjerojatno od nje učinila središnjeg azijskog proizvođača. Yang He je također i kolijevka kineske civilizacije, a njezin su centar "Tri klanca". Od davnina su uzdignute klisure izvajane bujicama bile simbol kineske nacije. Yang He se provlači kroz najstarije mitove kineske kulture: drži se da je rijeka zmaj a Šangaj njegova glava. Međunaslov:Zeleno svjetlo izgradnji Svaki je kineski vladar počevši od Sun Yat Sena, do Mao Tsetunga i sadašnjeg vladara Denga Xsiaopanga naručivao izradu planova za izgradnju brane, no niti jedan od njih nije stigao dalje od crtaćeg stola. Zbog složenosti projekta, velikih troškova i nesuglasica koje ga okružuju, Peking je uvijek odgađao dati svoje odobrenje za izgradnju, sve do ove godine kada je Nacionalni kongres, kineski parlament, dao svoju suglasnost. Čelništvo je izračunalo da su prednosti koje će donijeti izgradnja brane vrijedne truda. Premijer Li Peng je ličnost koja se najviše veže uz grandioznu branu. Bivši ministar električne energije, Li Peng je posjetio gradilište prošlog mjeseca i otada pun oduševljenja hvali projekt u svim nacionalnim medijima. Njegovi najžešći kritičari uspoređuju tog tvrdokornog premijera, koji je podržao represiju nad studentima okupljenim na trgu Tienanmen 1989. godine, sa omraženim carem Qinom, koji je ostao zapamćen po tome što je zakapao žive naučnike i spaljivao kineske knjižnice. Mišljenja su da Li inzistira na izgradnji brane ne bi li sebi osigurao mjesto u povijesti. Brana će početi proizvoditi energiju nakon završetka prve jedanaestogodišnje faze izgradnje, tvrde arhitekti. Početak izgradnje predviđen je za slijedeću godinu nakon konačnog glasanja parlamenta. Kritičari su mišljenja da bi izgradnja manjih brana uzduž rijeke osigurala brže i više energije, a da pritom ulaganja ne budu prevelika. Ocjenjuje se da bi troškovi izgradnje mogli doseći 10 milijardi dolara, pa iako će Kina tražiti strane investitore, Peking inzistira na tome da kineski udio u financiranju i izgradnji bude najveći. "Uzet ćemo u obzir najpovoljnije rješenje za okoliš, no kada bi se brinulo isključivo o okolišu, ništa se na svijetu ne bi gradilo", izjavio je glavni inženjer Yang Guowei. (Hina) dr 282103 MET dec 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙