FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA NAFTA

Nadnaslov: Kako (ne)djeluju sankcije protiv SR Jugoslavije Naslov: Neometano kršenje naftnog embarga Podnaslov: "Kad bi UN zaista željeli uvesti pravi embargo protiv Srbije, morali bi zabraniti slobodne isporuke nafte bivšim jugoslavenskim republikama, te uputiti međunarodne promatrače koji bi nadzirali tranzitne isporuke preko tih republika". Piše: Nikola ANTONOV, Reuter PETRIČ - Benzin još uvijek neometano i u velikim količinama stuže u Srbiju ne mareći za embargo koji su UN izglasali protiv SR Jugoslavije, ističu diplomati i carinici. U Makedoniji je na snazi restrikcija goriva te na jedno osobno vozilo dolazi manje od jedne litre dnevno, dok u tu republiku pristižu ogromne količine nafte iz Bugarske i Grčke. Zapadni diplomati, strani promatrači i bugarski carinici koje je intervjuirao Reuter ističu da je pravi kupac goriva Srbija, odnosno srpske snage u BiH. Danas, gotovo mjesec dana otkako je svijet odlučio pooštriti nadzor nad provedbom sankcija, kršanje se nastavlja. U Petriču, na granici Bugarske i Makedonije, vozači velikih cisterna s gorivom u petak su potvrdili sumnje o ozbiljnom kršenju embarga. "Istovarit ću polovicu goriva u Makedoniji. Ostalo ide dalje za Srbiju"; rekao je jedan Bugarin, da bi se odmah zatim ispravio: "O ne, oprostite, to ide u Bosnu". Makedonija, čini se, dobija dvostruku od potrebne količine naftnih proizvoda. Međunaslov: Grčka i Bugarska upućuju 4.500 tona nafte Prema izjavi makedonskog zamjenika premijera Jovana Andonova dnevne su potrebe njegove zemlje 1.700 tona mazuta, 500 tona benzina i 400 tona dizela. Susjedna pak Grčka upućuje između 2.500 i 3.000 tona nafte svakodnevno. Nekih 2000 tona svakoga dana kreće iz Bugarske, a službeno su namijenjene Makedoniji. Deseci cisterna prelaze makedonsku granicu svakodnevno pored Petriča, 200 km od Sofije, prevozeći stotine tona naftnih proizvoda, uglavnom iz bugarske rafinerije. Stotine tona dizela i benzina ide preko Kalotina, 60 km zapadno od Sofije, na cesti koja u dužini od 200 km prolazi Srbijom. "Ne postoje stvarne carinske postaje na granici između Makedonije i Srbije a i neki carinici u Makedoniji su Srbi", rekao je jedan bugarski carinik. "Kako onda očekivati strogu carinsku kontrolu između tih bivših jugoslavenskih republika?", pita se on. Carinici u Kalotini ističu da je više od 100.000 tona naftnih proizvoda ušlo u Srbiju željeznicom iz Bugarske otkako je na snagu stupio embargo UN, povećavši redovnu isporuku nafte željeznicom. To bi dakle bilo dovoljno za Makedoniju za sljedećih pet godina. Međunaslov: Nametnuti Makedoniji carinske uvozne kvote A istovremeno, restrikcija benzina, koju je ta republika uvela prije nekoliko mjeseci još je uvijek na snazi. Makedonci mogu kupiti 20 litara goriva mjesečno za privatna vozila; tvornice rade smanjenim kapacitetom a i grijanje je smanjeno. "Makedonci bi se trebali kupati u benzinu no umjesto toga moraju ga nabavljati na crno", rekao je jedan strani promatrač i kao primjer naveo kamione koji prelaze granicu sa Srbijom na putu za BiH ili Makedoniju. Vraćaju se natrag s tahometrima koji bilježe put od običnih 140 prevaljenih kilometara dok je makedonska granica udaljena barem 200 km. "Većina cisterna koje ukrcavaju grčku naftu pored Petriča nose beogradsku registraciju a to čak nitko i ne pokušava prikriti", pripovijeda jedan ozlojeđeni carinik. Strani diplomati drže da je jedini način da se pooštri embargo protiv Srbije taj da se Makedoniji nametnu uvozne kvote za naftu. S tim se slaže i bugarski carinik: "Kad bi UN zaista željeli uvesti pravi embargo protiv Srbije, morali bi zabraniti slobodne isporuke nafte bivšim jugoslavenskim republikama te uputiti međunarodne promatrače koji bi nadzirali tranzitne isporuke preko tih republika", rekao je on. "Čitava sjeverna Bosna pod srpskom je kontrolom i slati gorivo na to područje znači puniti vojne rezervoare". (Hina) sb 121357 MET dec 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙