FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RASPRAVA "STVARANJE TRŽIŠNOG GOSPODARSTVA"

ZAGREB, 13. studenoga (Hina) - Hrvatska u gospodarskom smislu mora biti organizirana i suvremeno osmišljena država, istaknuto je na današnjoj raspravi o "Stvaranju tržišnog gospodarstva" održanoj u Zagrebu u organizaciji Hrvatskog društva za sustave i Regionalne gospodarske komore Zagreb. Na ovom, petom po redu, susretu u okviru rasprava o "Gospodarskom identitetu Republike Hrvatske", raspravu su izlaganjima potakli, pomoćnik ministra turizma i trgovine Neven Mimica, profesor Pravnog fakulteta u Zagrebu Jakša Barbić i profesor zagrebačkoj Ekonomskog fakulteta Josip Senečić. Moderno gospodarstvo zahtjeva državu vladavine prava, istaknuo je prof. Barbić, a u tom smislu treba broj propisa svesti na pravu mjeru te izgraditi pravnu strukturu koja te propise može primjenjivati. U izgradnji našeg pravnog sustava, uzor bi nam trebali biti njemački propisi, jer su, po njegovim riječima, najrazvijeniji kada se radi o gospodarstvu, a istodobno pravilnu primjenu propisa osigurati obučavanjem sadašnje pravne infrastrukture, odnosno sudaca, službenika i gospodarstvenika. Ulogu države u izgradnji tržišnog gospodarstva treba promijeniti, rekao je Neven Mimica. Inicijativu treba prepustiti poduzećima, a ulogu države zadržati u međunarodno-pravnim okvirima za razvoj gospodarskih odnosa. Govorio je i o negativnom, tj. ograničavajućem interencionizmu u okviru zaštitne politike, kao i o pozitivnom kao okviru za normaliziranje i olakšavanje odnosa među poduzećima. Državu treba povući iz praćenja svih uvozno-izvoznih poslova koji nemaju utjecaja na stabilnost valute, istaknuo je on, a ograničeni režim uvoza suziti, tj. odrediti i zaštititi onu proizvodnju i industriju koja je značajna za razvoj hrvatskog gospodarstva. Ocijenjujući sadašnje marketinške prilike u nas, prof. Senečić je rekao da su zahvaljujući već stvorenom kadrovskom potencijalu, kao i trendom otvaranja prema svijetu već stvorene pozitivne pretpostavke za razvoj marketinga u našoj zemlji. (Hina)ds 131353 MET nov 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙