FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ORIOLIK: MANJI PROIZVODNI KAPACITETI, VEĆI IZVOZ

ZAGREB, 21. listopada (Hina) - Oriolik iz Oriovca, proizvođač tapeciranog namještaja i jedina tvornica poliuretana u Hrvatskoj, s upola smanjenim proizvodnim kapacitetom ostvaruje mjesečno dva milijuna njemačkih maraka izvozom na tržište zapadne Europe, što je povećanje izvoza od 10 posto. "Oriolik" je u ratnim razaranjima pretrpio štete procijenjene na 17 milijuna njemačkih maraka. Ratna su razaranja ovom proizvođaču u potpunosti uništila glavnu finalnu tvornicu, tvornicu tapeciranog namještaja. Uz to "Oriolik" je ostao bez cjelokupne dokumentacije - nacrta, modela namještaja. Proizvodnja u "Orioliku" tijekom rata nije stala, istaknuo je njegov komercijalni direktor inž. Stjepan Kudelić, te dodao kako se nakon razaranja počelo proizvoditi u podrumima kuća, a već nakon tri tjedna počela je serijska proizvodnja u iznajmljenoj proizvodnoj hali. Nakon četiri tjedna "Oriolik" je isporučio prvu narudžbu namještaja za inozemnog naručitelja. "Oriolik" trenutačno proizvodi sa smanjenim kapacitetom, upola manjim tehnološkim potencijalom, sa 700 zaposlenih djelatnika koji rade 24 sata u dvije smjene da bi podmirili dugovanja spram inozemnog naručitelja. Naime, po riječima Kudelića "Oriolik" je zbog ratnih razaranja dugovao 150 tegljača robe, što je zaostatak ravan mjesečnoj proizvodnji, a u "Orioliku" vjeruju da će ga podmiriti do kraja listopada. Taj bi proizvođač tapeciranog namještaja mogao ostvariti još milijun njemačkih maraka na inozemnom tržištu, istaknuo je Kudelić, ali zasad je u stanju podmirivati jedino već otprije ugovorene narudžbe. "Oriolik" je prije ratnih razaranja sa 1300 zaposlenih radnika ostvarivao prihod veći od pet milijuna njemačkih maraka prodajom tapeciranog namještaja na inozemno i domaće tržište. U toku rata ovaj je proizvođač uspio prodajom ostvariti milijun DEM plasmanom na inozemno tržište. Gubitkom tržišta bivše Jugoslavije izvoz je pao na 1,8 milijuna DEM, a glavni razlog pada izvoza nije gubitak kupaca već upola smanjen broj zaposlenih te nemogućnost nabave materijala potrebnih za proizvodnju. (Hina) sj 210953 MET oct 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙