FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TRIBINA "IZBORI U HRVATSKOJ - POD POVEĆALOM ZNANOSTI"

ZAGREB, 12. listopada (Hina) - Prošle izbore u Hrvatskoj pod povećalo znanosti pokušali su danas u Zagrebu na tribini "Dijalozi" staviti Nenad Bulat iz istraživačkog centra 'Slobodne Dalmacije' 'Pulsa', Dubravko Buljan, vlasnik Agencije za istraživanje javnog mnijenja 'Glava', Vesna Lamza iz Instituta za primijenjena društvena istraživanja i dr. Ivan Šiber, profesor na Fakultetu političkih znanosti. N. Bulat je kao "značajan korak" naveo "početak povjerenja u rezultate javnog mnijenja", dok je negativnim ocijenio "medijsko jednomišljenje i monopol naručitelja". "Koliko kontrola medija bude intenzivnija", drži Bulat, "toliko će istraživanja javnog mnijenja imati manju specifičnu težinu". Govoreći o predizbornim istraživanjima 'Pulsa', Bulat je opetovao rezultate po kojima se mlađi glasači odlučuju za Hrvatsku stranku prava (HSP), Hrvatsku socijalno-liberalnu stranku (HSLS) i regionalne stranke, a stariji za Hrvatsku demokratsku zajednicu (HDZ) i Hrvatsku narodnu stranku (HNS). Prema 'Pulsu', glasači više naobrazbene strukture birali su HSLS i HNS, dok su HDZ i HSP više pučke, narodne stranke. Vlasnik agencije 'Glava' D. Buljan istaknuo je važnost stvaranja odnosa povjerenja među anketarima kako bi se maksimalno smanjio broj nevažećih, dogovorenih upitnika. On drži da se ipak precjenjuje utjecaj javnog mnijenja, istaknuvši podatak da tek pet posto pučanstva u Hrvatskoj čita dnevni tisak. V. Lamza iz Instituta za primijenjena društvena istraživanja, koji je najtočnije predvidio izborne rezultate, kazala je da je njihovo istraživanje zamišljeno kao longitudinalni projekt, a koje se provodi na strukturiranom uzorku. "Ono je pokazalo", rekla je V. Lamza, "da su se jasno mogli primijetiti neki trendovi u raspoloženju glasača uoči samih izbora. Tako je HDZ imao uzlazni trend - od 28 posto potencijalnih birača uoči predizborne kampanje na 41 posto tjedan dana uoči izbora, HSLS također sa 8 posto na 18 posto, dok je HNS zabilježio pad sa 12 posto na samo 6 posto, kao i HSP. V. Lamza je istaknula i jaku autoselekciju ispitanika, jer je, kako je rekla, "svaki četvrti upitani građanin odbio biti anketiran". I Šiber je upozorio na podatak da čak "25 posto pučanstva odbija izjašnjavanje u istraživanjima javnog mnijenja", ali je pohvalio činjenicu da je "došlo vrijeme da su oni, koji donose odluke, istražujući javno mnijenje, konačno počeli konzultirati struku". (Hina)sp 122023 MET oct 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙