FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA NJEMAČKA-AUTOMOBILI

Nadnaslov: Njemačka osiguravajuća društva, policija i proizvođači automobila - ujedinjena fronta za borbu protiv krađe vozila Naslov: "Izvoz" Mercedesa u Istočnu Europu Podnaslov: Da bi ispunili metalom presvučene snove svojih sugrađana, istočnoeuropski kradljivci automobia učinili su od Njemačke jedno od svojih najdražih operativnih područja. Piše: Marie-Laure MICHEL, AFP BONN - Ponuda novih BMW-a, potrebno im je tek popraviti brave, ili Mercedesa - savršenih osim sustava protiv provale - sve je veća u zemljama Istočne Europe. Da bi ispunili metalom presvučene snove svojih sugrađana, istočnoeuropski kradljivci automobila učinili su od Njemačke jedno od svojih najdražih operativnih područja. Tijekom sljedećih tjedana, njemačka osiguravajuća društva morat će povećati s 10 na 20 posto određena osiguranja za kasko osiguranja ne bi li nadoknadila rastuću opasnost od prisilnih izvoza, "pravu nevolju" kako kaže jedan od njih. U prvih šest mjeseci 1992. godine, u Njemačkoj je ukradeno 63.000 automobila, upravo koliko ih je ukradeno tijekom cijele 1990. godine, pokazuju statistike savezne kriminalističke policije (BKA). I dok je jedan dio ukradenih vozila ostavljen blizu mjesta gdje su ukradena, sve više vozila nestaje u inozemstvu. Godine 1991. je na taj način izvezeno 37.000 automobila - dva puta više nego u 1989. Afrika i Srednji Istok postali su privilegirana tržišta tih automobila, ali nakon pada željeznog zida ni zemlje istočne Europe nisu željele zaostati. Više od pola ukradenih automobila već je u istočnoj Europi, kaže Leo Hau, glasnogovornik BKA. "Poljska je sama veliko tržište, ali služi također i kao raskršće prema ZND, Rumunjskoj i Bugarskoj", naglašava on. Međunaslov: Mreža posluje "prema narudžbi" Organizirani u pravu mrežu, poljski prodavači i građani ZND razmješteni su po cijelom Berlinu te u saveznim državama Saskoj i Brandenburgu (bivša DDR), blizu poljske granice. "Zahvaljujući kontaktima u svojim domovinama, sigurni su da će naći tržište za robu", navodi Leo Hau. Često posluju "prema narudžbi" i brzo nabavljaju svojim kupcima željeni automatski Mercedes 190 kabriolet, po cijeni koja će dotući svaku konkurenciju i s lažnim dokumentima. Ako su BMW i Mercedes dugo vremena imali prednost, sada automobili srednje kategorije naprosto izazivaju zbog lake upotrebe odvijača. "Sve se više traže Golfovi i Opeli", objašnjava Barbara Koch iz Saveza autoosiguranja. Godine 1991. njemačka osiguravajuća društva su morala potrošiti milijardu DEM za nadoknadu šteta vlasnicima ukradenih automobila, dok je taj iznos bio 600 milijuna DEM u 1990. godini, navodi savez. U društvu Allianz, broj 1 europskih osiguravajućih društava, tri radne skupine se trenutačno bave tim predmetom. Proučava se porast premija i uskoro se trebaju objaviti, navodi glasnogovornik tog društva. Međunaslov: Rješenje u jeftinim alarmnim sustavima Brojna njemačka osiguravajuća društva najavila su povećanje od 1. listopada nekih kasko osiguranja koja bi mogla iznositi 20 posto. Savez auto osiguranja je krenuo u protuofenzivu. Prije godina dana savez autoosiguranja otvorio je svoj ured u Varšavi, zadužen za pronalaženje kola ukradenih u Njemačkoj. "Tamo radi desetak osoba u suradnji s poljskom policijom i mjesnom administracijom", objašnjava gospođa Koch. U godinu dana su uspjeli pronaći oko 1.500 vozila. Ali osiguarvajuća društva se okreću i industriji vozila. "Tvornice trebaju proizvoditi automobile koje će biti teže ukrasti, alarme i savršenije i jeftinije sustave protiv krađa", ocjenjuje Robert Kampf. Kod BMW alarm protiv krađa stoji 850 DEM. "Trenutačno proučavamo nove zaštitne sustave", navodi Rudolf Probst, glasnogovornik tog proizvođača. "Ali automobil neće moći nikada biti 100 posto zaštićen od krađe, naročito ako kontrole na granicama gotovo i nema", dodao je on. (Hina) mh 121614 MET oct 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙