BERGEN, 6. listopada (DPA/Hina) - Oni su bešumni i ne ispuštaju nikakve
plinove u zrak. Ono što se od početka mjeseca testira na otoku Ruegen
izgleda stvarno kao promet budućnosti: mala kola i transporteri, udobne
limuzine i autobusi pet poznatih proizvođača tvore dosad najveću probnu
flotu električnih vozila u Njemačkoj, koja će se do kraja 1995.
isprobavati između Kap Arkona i Ruegendamma.
Na prvi pogled se električni automobili marke BMW, Mercedes Benz, Neoplan,
Opel i Volkswagen ne razlikuju od modela koji idu na benzin. Vozila se
koriste u sasvim normalnoj svakodnevnici otoka - kao službena kola u
komunalnim ustanovama, u obrtničkim poduzećima i ustanovama za zaštitu
prirode, u državnoj pošti i u javnom prijevozu na manjoj udaljenosti. Samo
velike naljepnice "e-mobil Ruegen" ukazuju na to da se kod 60 supertihih
auta radi o njemačkim električnim vozilima najnovije generacije.
Što se pod tim podrazumijeva pojašnjava pogled pod poklopac motora samo
stručnjaku: tu rade najmodernije visokoenergetske baterije različitih
tipova koje vozilu daju brzinu do 120 kilometara na sat. Međutim, čak
najučinkovitiji sustavi skladištenja omogućuju vožnju samo oko 100
kilometara. "Gorivo" se zato uzima jednostavno na utičnici - u uobičajenoj
garaži korisnika ili na jednoj od novih stanica za elektronsko napajanje,
od kojih će se za početak instalirati pet. Osim toga će Njemačko društvo
za automobile urediti pilotnu stanicu za brzo napajanje energetskog
skladišta, koje će napajanje skratiti na pola sata.
Da li se kod tihih automobila radi o vozilu budućnosti ovisi o tome kako
će biti prihvaćeni od korisnika. Prednost za okolinu je očita: nema buke,
nema ispusnih plinova. Točnim se mjerenjima želi u toku testiranja
utvrditi kako izgleda energetska i ekološka bilanca električnih vozila. "S
novim tehnologijama je u početku uvijek teško", rekao je voditelj projekta
prof. dr. Christian Voy iz Njemačkog Društva automobilista. "U početku
su skuplji i manje učinkoviti nego njihovi prethodnici". No, 40 milijuna
njemačkih maraka potrošenih za veliki pokus na Ruegenu treba dati
pokazatelje na kojima bi se temeljila dugoročna strategija uvođenja
električnih vozila.
(Hina) sj
061838 MET oct 92
Biatlon Ruhpolding: Pobjeda Jeanmonnot, Kožica 80.
EU uvodi antidampinške carine na uvoz zaslađivača eritritola iz Kine
Najava događaja - sport - za petak, 17. siječnja
OIF: Tek pokoji gubitnik
ZSE: Oporavak Crobexa, dosegnuli nove rekordne razine
Dakar reli: Al-Rajhi pred pobjedom
U Ministarstvu poljoprivrede sastanak o mjerama zbog slinavke i šapa u Njemačkoj
HRW osudio stanje ljudskih prava u svijetu, ističe dodatnu bojazan od Trumpa
U čakovečkoj bolnici devet novih pročelnika službi, odnosno voditelja odjela
Cijene nafte blizu 82 dolara