FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

E-AUTOMOBILI NA NAJVEĆEM NJEMAČKOM OTOKU

BERGEN, 6. listopada (DPA/Hina) - Oni su bešumni i ne ispuštaju nikakve plinove u zrak. Ono što se od početka mjeseca testira na otoku Ruegen izgleda stvarno kao promet budućnosti: mala kola i transporteri, udobne limuzine i autobusi pet poznatih proizvođača tvore dosad najveću probnu flotu električnih vozila u Njemačkoj, koja će se do kraja 1995. isprobavati između Kap Arkona i Ruegendamma. Na prvi pogled se električni automobili marke BMW, Mercedes Benz, Neoplan, Opel i Volkswagen ne razlikuju od modela koji idu na benzin. Vozila se koriste u sasvim normalnoj svakodnevnici otoka - kao službena kola u komunalnim ustanovama, u obrtničkim poduzećima i ustanovama za zaštitu prirode, u državnoj pošti i u javnom prijevozu na manjoj udaljenosti. Samo velike naljepnice "e-mobil Ruegen" ukazuju na to da se kod 60 supertihih auta radi o njemačkim električnim vozilima najnovije generacije. Što se pod tim podrazumijeva pojašnjava pogled pod poklopac motora samo stručnjaku: tu rade najmodernije visokoenergetske baterije različitih tipova koje vozilu daju brzinu do 120 kilometara na sat. Međutim, čak najučinkovitiji sustavi skladištenja omogućuju vožnju samo oko 100 kilometara. "Gorivo" se zato uzima jednostavno na utičnici - u uobičajenoj garaži korisnika ili na jednoj od novih stanica za elektronsko napajanje, od kojih će se za početak instalirati pet. Osim toga će Njemačko društvo za automobile urediti pilotnu stanicu za brzo napajanje energetskog skladišta, koje će napajanje skratiti na pola sata. Da li se kod tihih automobila radi o vozilu budućnosti ovisi o tome kako će biti prihvaćeni od korisnika. Prednost za okolinu je očita: nema buke, nema ispusnih plinova. Točnim se mjerenjima želi u toku testiranja utvrditi kako izgleda energetska i ekološka bilanca električnih vozila. "S novim tehnologijama je u početku uvijek teško", rekao je voditelj projekta prof. dr. Christian Voy iz Njemačkog Društva automobilista. "U početku su skuplji i manje učinkoviti nego njihovi prethodnici". No, 40 milijuna njemačkih maraka potrošenih za veliki pokus na Ruegenu treba dati pokazatelje na kojima bi se temeljila dugoročna strategija uvođenja električnih vozila. (Hina) sj 061838 MET oct 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙