EISENACH, 26. rujna (Reuter/Hina) - "Adam Opel AG", njemački ogranak
američkog automobilskog diva "General Motorsa", otvorio je u
istočnonjemačkom gradu Eisenachu pogon za proizvodnju osobnih automobila
tipa "astra" i "corsa". Pogon, vrijedan milijardu njemačkih maraka (670
milijuna američkih dolara), jedno je od najvećih ulaganja u nekadašnju
Istočnu Njemačku u kojoj je zbog raspada komunističkog gospodarskog sustava
nezaposlenost narasla na 40 posto.
"Opel" je bio prva zapadna automobilska tvrtka koja je potpisala ugovor o
suradnji sa jednom istočnonjemačkom tvrtkom. Bilo je to ožujka 1990.
godine, za vrijeme zadnjih tjedana komunističkog režima, a ugovor se
odnosio na stari pogon tvrtke "Wartburg" u gradu Eisenachu koji je zatvoren
prošle godine, nakon što je otpušteno svih deset tisuća zaposlenih.
Novi pogon, kojeg je svečano otvorio njemački predsjednik Kohl, proizvodit
će 150 tisuća automobila na godinu a proizvodnja će biti organizirana po
uzoru na japanske metode rada. Radnici, njih oko dvije tisuće, bit će
organizirani u proizvodne sastave koji će snositi zajedničku odgovornost za
kakvoću proizvoda, održavanje strojeva i učinkovitost korištenja
materijala. Radnici će nositi bijele košulje i sive hlače, pa će pogon
više ličiti na neku zdravstvenu ustanovu nego na tvornicu za proizvodnju
automobila. U proizvodnji radnicima će pomagati 120 robota, pa će vrijeme
potrebno za proizvodnju pojedinog automobila biti svedeno na 20 sati, manje
nego u japanskim pogonima u Europi i SAD, ali još uvijek više nego u
automobilskim pogonima u Japanu.
"Metode" za masovnu proizvodnju automobila, koje je 1913. godine izumio
Henry Ford više nemaju budućnosti", kaže predsjednik "General Motorsova"
odjela za Europu Louis Hughes. U skladu s tim načelom visokog člana
poslovodstva "General Motorsa", radnici pogona u Eisenachu moći će u svakom
trenutku zaustaviti pokretnu vrpcu kako bi provjerili kakvoću proizvoda.
Otvaranje pogona u Eisenachu dio je strategije vodećeg svjetskog
proizvođača automobila, kojom se pokušava oduprijeti žestokom prodoru
japanskih proizvođača na svjetska tržišta. General Motors procjenjuje da
će oko godine 1999. Japanci u Europi prodavati i do 2,4 milijuna vozila
godišnje, 50 posto više nego sada. Iz tog razloga "General Motors" kao i
drugi svjetski proizvođači, čine velike napore da povećaju učinkovitost
proizvodnje i tako povećaju svoje izglede u borbi s velikim konkurentom.
(Hina) sj
260826 MET sep 92
Frankfurtska zračna luka i u 2024. ispod pretpandemijske razine
Državna matura: Učenici Međimurske najbolji, Ličko-senjske najčešće zadnji
Pula: Hotel Valkane predao zahtjev za izdavanje građevinske dozvole
Kekin traži hitno rješavanje krize upravljanja u KBC Zagreb
Plinacro: Uskoro započinju radovi na magistralnom plinovodu Zabok-Lučko
Papa pao i natukao ruku, ali je nije slomio
Božinović: Zasad nema novog traga djetetu u Savi
Rashford bi do kraja tjedna trebao odlučiti gdje će nastaviti karijeru
Beograd: Teško ozlijeđena studentica u naletu automobila tijekom blokade
DHK raspisao natječaj za nagrade Juditu, Davidiasa i Slavića