Nadnaslov: U Parizu upravo završen salon turizma Tourifirst
Naslov: Ni de luxe turizam nije više što je bio
Podnaslov: Rat u Zaljevu brutalno ispraznio de luxe hotele lišivši ih
bogate poslovne klijentele. Sam hotel nije više sposoban
privući turiste. Organizator Salona zaključuje "Nitko si više
ne može dozvoliti raskoš zbog raskoši, sve se dovodi u pitanje,
a oni koji se neće na vrijeme prilagoditi, neće opstati".
Piše: Patrice COLLEN, AFP
PARIZ - Žrtva nesigurnosti međunarodne politike i obračunskog kursa što
donosi plimu i oseku arapske, američke i japanske klijentele, francusko de
luxe hotelijerstvo pokušava se snaći te se sve više okreće "konfekcijskom"
turizmu.
"Nema više vrhunskih hotela koji samostalno funkcioniraju, niti klijentele
koja ne mari za cijene", ocjenjuje Nicolas Orlowski, organizator Salona
Tourifirst, posvećenog de luxe turizmu, upravo završenog u Parizu.
Iznajmljivači limuzina, vlasnici hotela-dvoraca, stručnjaci za krstarenja
i vrhunska organizirana putovanja, svi tvrde isto: sretni dani de luxe
turizma su odbrojani. Odsad treba tražiti klijente i nuditi im primamljive
usluge.
Kao i druga područja de luxe industrije, turizam, a posebno vrhunsko
hotelijerstvo, danas se moraju prilagoditi. Brojni veliki dvorci su
otkrili snagu marketinga te počinju nuditi sheme koje uz boravak pružaju
raznolike sadržaje.
Na taj je zaokret vrlo jasno utjecao prije svega rat u Zaljevu, koji je
brutalno ispraznio de luxe hotele ostaviviši ih bez poslovne klijentele i
primoravši najprestižnije zgrade na sklapanje ugovora poput običnih
ljetovališta.
Međunaslov: I dvorci se uključili u "konfekcijski" turizam
Hotel "George V" u Parizu, koji pripada britanskom lancu Forte, nudi
cijene aranžmana vezane uz teme, uglavnom kulturne, kao "Pariz o kojem
sanjamo". Paket uključuje, osim boravka, slobodan ulaz u šezdesetak
muzeja. "Trudimo se pružiti raznoliku ponudu kako bi nam de luxe turizam
upotpunio promet što ga inače ostvarujemo s poslovnom klijentelom",
naglašava direktor Georges V.
Hoteli Concorde (skupina Taittinger) također su pribjegli
paket-aranžmanima. "Sam hotel nije više sposoban privući turiste",
naglašava jedan službenik marketinga te skupine. Brošura danas nudi
aranžmane: hotel plus muzej, hotel plus golf, hotel plus organizirane
vježbe za postizanje dobre tjelesne kondicije. Čak i kruna tog lanca,
"Crillon" u Parizu nudi uz sobu bocu šampanjca i gastronomsku večeru.
I vrhunsko hotelijerstvo podložno je ratu cijena, a ne štede ga niti
velike promjene koje potresaju svijet turizma. Moda zelenog turizma sve
više odvlači turiste s mora prema unutrašnjosti zemlje. Nije međutim
uspješna samo u kampiranju i seoskim konacima.
Udruženje "Život u dvorcima" nastalo 1989. godine, danas broji 140
članova u devet zemalja. Isprva okrenuto strancima, posebno Amerikancima,
Talijanima, Britancima (70 posto klijentele), udruženje u Francuskoj
prodaje pakete "slobodni dvorci" i "dvorski život u Francuskoj".
"Nitko si više ne može dopustiti raskoš zbog raskoši, sve se dovodi u
pitanje, a oni koji se neće na vrijeme prilagoditi, neće opstati",
zaključuje organizator salona Turifirst.
(Hina) mh
152210 MET sep 92
Ukrajina i UK sklopili “povijesno” 100-godišnje sigurnosno partnerstvo
Dom naroda parlamenta FBiH usvojio zakon o Južnoj interkonekciji
Biatlon Ruhpolding: Pobjeda Jeanmonnot, Kožica 80.
EU uvodi antidampinške carine na uvoz zaslađivača eritritola iz Kine
Najava događaja - sport - za petak, 17. siječnja
OIF: Tek pokoji gubitnik
ZSE: Oporavak Crobexa, dosegnuli nove rekordne razine
Dakar reli: Al-Rajhi pred pobjedom
U Ministarstvu poljoprivrede sastanak o mjerama zbog slinavke i šapa u Njemačkoj
HRW osudio stanje ljudskih prava u svijetu, ističe dodatnu bojazan od Trumpa