WASHINGTON, 14. rujna (Hina) - Američki proizvođači automobila "Ford Motor
Co." i "Chrysler Corp." posljednjih su se godina angažirali na osjetnom
smanjenju troškova kako bi postali konkurentni japanskim takmacima. U tome
su uspjeli, budući da su ove dvije američke tvrtke svele vlastite troškove
na razinu nižu od japanskih, pokazuje studija privatnog istaživačkog
instituta "Economic Strategy Institut Washington" sačinjena u suradnji sa
znanstvenicima michiganskog sveučilišta.
"Ford Motor Co." ocjenjuje da su proizvodni troškovi za male automobile
iznosili 5.415 američkih dolara po vozilu, a "Chrysler Corp." na 5.841 USD.
"Toyota", najjeftiniji japanski proizvođač, procjenjuje da su njegovi
troškovi po istom proizvodu vrijedili 6.216 američkih dolara. "General
Motors", primjerice, doseže okvir najjeftinijeg japanskog proizvođača.
Tvornice američke automobilske industrije tijekom 1991. godine radile su s
dvije trećine kapaciteta, dok su istodobno japanski proizvođači radili sa
95 posto kapaciteta, što znači utrošak 800 do 1.500 američkih dolara po
automobilu. Japanski proizvođači pri tome ne moraju u troškove pribrajati
osobito visoke američke izdatke za mirovinsko i invalidsko osiguranje u
iznosu 600 USD po automobilu, te kapitalne troškove koji su u SAD viši od
japanskih. Pokazatelji su izraženi u USD a radi promjene tečajeva dolara i
jena, američki su troškovi manji od onih iz vremena pisanja studije.
(Hina) sj
141205 MET sep 92
U Britaniji već propao dio financijskih odluka za 2025.
Australian Open: Tien svladao Medvedeva
Najava događaja - kultura - za petak, 17. siječnja
Najava - gospodarstvo - za petak, 17. siječnja
Najava događaja - Hrvatska - za petak, 17. siječnja
Gospodarstvo - ukratko do 17,30 sati
Ina o onečišćenju mora: Nisu utvrđena propuštanja opreme ni spremnika
Plakat 65. šibenskog MDF-a prikazuje djecu u stvaranju neobične ptice
Deseci migranata možda su se utopili pokušavajući doći do Španjolske
Šušnjar: Do kraja mjeseca nova lista proizvoda s ograničenim cijenama