FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KOLIKO VRIJEDI OLIMPIJSKA MEDALJA?

BARCELONA, 22. srpnja (Reuter/Hina) - Prve olimpijske igre modernog doba, održane u Ateni 1896. godine, bile su financirane prodajom prigodnih poštanskih maraka i medaljona. Danas su olimpijske igre poprište velikih borbi vodećih svjetskih tvrtki koje su spremne uložiti milijune dolara kako bi se njihovo ime našlo na listi pokrovitelja. Novinari lista "Sports Illustrated" procjenjuju da je samo na reklamiranje i promicanje tvrtki koje žele postati pokroviteljima "momčadi snova" - američkih košarkaša, utrošeno više od 40 milijuna dolara. Drži se da bi osvajanje zlatne medalje uvećalo komercijalnu vrijednost švedskog tenisača Stefana Edberga za oko milijun dolara. Manager američke agencije za promicanje športaša "ProServ", klijenti koje su i zvijezde kao što je američki košarkaš Michael Jordan, James Jolly, tvrdi da je zbog njene promotivne vrijednosti "težina zlatne olimpijske medalje" između 350 tisuća i milijun američkih dolara. Trenutno najveća uzdanica američkih športskih agenata je 16-godišnja teksaška gimnastičarka Kim Zmeskal koja bi osvajanjem zlatne medalje u Barceloni postala vrlo traženi i skupo plaćeni model za reklamiranje raznolikih proizvoda - od najnovijih frizura do soka od naranče. "Želimo naglasiti njen image mlade, uspješne djevojke, koji se osobito sviđa majkama i njenim vršnjakinjama. Već godinu dana mnogo ulažemo u njegovanje njene javne prezentacije. Nastup u Barceloni mogao bi biti posljednji u Kiminoj karijeri jer će, potpiše li ugovor s nama, morati naporno raditi na promicanju proizvoda na trgovinskim sajmovima i u izravnim dodirima s klijentima. Zato je nastojimo oblikovati kao osobu. Ona ipak nije Monika Seleš, koja se samo treba pojaviti s nekim proizvodom da reklama postigne željeni učinak", kaže Kimin agent Tim Heath. Da vrhunski športaši nisu neosjetljivi na gomile dolara koje donose uspješni nastupi na velikim natjecanjima svjedoči i slučaj Bena Johnsona koji je plakao pred televizijskim kamerama govoreći o milijunima dolara raznih pokrovitelja koje je izgubio nakon što se otkrilo da je uzimao doping. No, što bi na tu komercijalizaciju Igara rekao utemeljitelj modernih igara, francuski barun Pierre de Cubertin, koji se proslavio svojom izrekom "Važno je sudjelovati, nije važno pobijediti". Športskom agentu Jollyju to pitanje ne zadaje mnogo glavobolje: "Novac koristi i športu i športašima. Nekada je jedina nagrada za pobjedu bila slava, no slavom se ne mogu platiti troškovi organizacije i priprema". (Hina) dh 221344 MET jul 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙