FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA NJEMAČKA-TRABANT

Nadnaslov: Automobil koji suviše podsjeća na prošla vremena Naslov: 1001 način kako se riješiti svog starog Trabanta Podnaslov: Nakon što se godine 1989. proslavilo prevezavši desetke tisuća stanovnika DDR na Zapad, malo, drmusavo vozilo odbačeno je poput starog kljuseta. Piše: Yacine LE FORESTIER, AFP BERLIN - Na dnu jezera, usred šume, uz autoput, na pločniku ili u Poljskoj: Istočnim Nijemcima doista ne nedostaju ideje kako se otarasiti starih automobila-tandrkalica, Trabanta koje više nitko ne želi. Na tisuće olupina pokupljeno je od početka godine u bivšoj DDR i taj val neće uskoro presahnuti jer tvornica Trabanta iz Zwickaua u Saskoj do trenutka zatvaranja u travnju 1991. godine u svojim je pogonima proizvela tri milijuna vozila. "Istočni Nijemci neumorno pronalaze sve domišljatije načine kako ih se rješiti", objašnjava jedan službenik općinske uprave Berlina. Uklanjanje jednog automobila kod trgovca starim željezom stoji 400 DM, iznos koji je rijetko koji Istočni Nijemac spreman platiti u vrijeme masovne nezaposlenosti. Nakon što se godine 1989. proslavilo prevezavši desetke tisuća stanovnika DDR koji su bježali na Zapad, malo drmusavo plastično vozilo s prezirom je odbačeno u ropotarnicu. Ulice prijestolnice i svih velikih gradova zapadne Njemačke pokrivene su "Trabijima". U Berlinu je tijekom šest posljednjih tjedana pokupljeno preko 2.000 olupina, a od početka godine 800 samo u Potsdamu (gradu sa 150.000 stanovnika). Međunaslov: Izbruse i broj motora Vlasnici ih ostavljaju usred noći, pažljivo odnoseći registarske tablice, a često izbruse i broj motora. "Da zametu trag, neki pričvrste tablicu nekog drugog automobila", navodi Eberhard Grunert, službenik za prikupljanje olupina u Potsdamu. Strogo je zabranjeno ostaviti svoje vozilo i prekršitelji riskiraju kazne od 500 do 2.000 DM, ne računajući troškove uništenja koje treba nadoknaditi. "Jako je komplicirano pronaći vlasnike, jer su vozila i po nekoliko puta išla iz ruke u ruku", objašnjava Grunert. Uz "Trabije", gradske službe trebaju ukloniti i brojna zapadna vozila u jadnu stanju, prave "grobove na kotačima". Lukavci sa Zapada skupo su ih prodavali u Istočnu Njemačku tijekom nekoliko mjeseci nakon pada Zida 1989. godine, uredivši ih da budu sposobni za kretanje još nekoliko tjedana prije nego ispuste dušu. Istočnonjemačka jezera i rijeke isto su tako idealna stovarišta za neželjena vozila. Međunaslov: Što se krije u ribarskim mrežama U Meklembourgu (bivšoj Pomeraniji), visoravni s jezerima, riječna policija mrežama izvlači po jedan nosač konstrukcije dnevno. Oni rade uz pomoć helikoptera, kako bi mogli otkriti olupine na dnu. Ta metoda bacanja vozila u vode velika je opasnost po okoliš, jer prema navodima stručnjaka dovoljno je 25 kapi motornog ulja da se zagadi jedan metar kubični vode. Brojne olupine kriju se i po gustim šumama zapadne Njemačke, kao i u šumama Poljske i Češke i Slovačke, u blizini granice s Njemačkom. Poljski carinici ogorčeno gledaju povorke Istočnih Njemaca koji ulaze u Poljsku za volanom Trabanta i vraćaju se dva sata kasnije pješice, pa su im u znak prosvjeda blizu Frankfurta na Oderu tijekom 24 sata zatvorili prijelaz. (Hina) 052150 MET jul 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙