MUENCHEN, 29. svibnja (Hina) - Bilo je potrebno 18 godina i 8,5 milijardi
maraka da Muenchen dobije novi međunarodni aerodrom, no promatrači cijene
da će se ulaganja višestruko isplatiti, piše German Tribune. Naime, nova
minhenska zračna luka, koja se prostire na površini od 1.500 hektara (oko
dvije tisuće nogometnih igrališta) i kojom će godišnje proći oko 14
milijuna putnika znatno će odteretiti najveći njemački aerodrom, onaj u
Frankfurtu, koji je sa 27 milijuna putnika godišnje već odavno dosegao
granice svog kapaciteta. Minhenski aerodrom, poznat kao "Muenchen II", bit
će okosnica međunarodnog prometa pokrajine Bavarske, ali i cijele srednje
Europe, a poglavito Austrije i Češke i Slovačke.
Aerodrom je pravo čudo suvremene aerodromske tehnologije. S Muenchenom
je povezan brzim električnim vlakom i nizom autobusnih linija a maksimalno
je olakšan i pristup osobnim vozilima, za koje je sagrađeno višekatno
parkiralište sa 10 tisuća mjesta. Bez obzira stigne li putnik u zračnu
luku javnim prijevozom ili osobnim automobilom on za najviše 15-tak minuta
može stići od svog mjesta u zrakoplovu. Sve ključne točke u pristanišnoj
zgradi povezane su pokretnim stazama koje omogućuju brzu cirkulaciju
putnika. Pristanišna zgrada pruža putnicima cijeli niz pogodnosti, od
pošte, putničkih agencija, banke i restauranata do konferencijskih dvorana,
trgovina, ljekarne i prostorije za molitvu. U zračnoj luci radi 12 tisuća
ljudi, kojima je na raspolaganju najsuvremenija tehnologija za check-in
putnika i prtljage i nadzor odvijanja putničkog i teretnog prometa.
Aerodrom je opremljen 12 megavatnom toplanom koja zagrijava pristanišnu
zgradu dugu 1 km. Ljeti toplana hladi velike količine vode koje opslužuju
aerodromski sustav klimatizacije. Toplana ujedno proizvodi i električnu
energiju koja u slučaju nestanka struje opskrbljuje pristanišnu zgradu i
piste. Količina električne energije koju troši minhenska zračna luka bila
bi dovoljna za opskrbu grada od 100 tisuća ljudi.
Promatrače osobito oduševljava dalekovidnost projekta koji omogućuje
vrlo jednostavno proširenje aerodromskog kapaciteta. Naime, zračna luka se
sastoji od dvije paralelne poletno - sletne piste, između kojih se nalazi
pristanišna zgrada. Ovakav raspored objekata dopušta višestruko povećanje
kapaciteta, pa bi u doglednoj budućnosti Muenchen II mogao oteti prvenstvo
aerodromu u Frankfurtu.
Konzorcij koji upravlja zračnom lukom, a čine ga bavarska vlada
(51 posto), savezna vlada (25 posto) i grad Muenchen (23 posto) pokazuju
da misle i na ekološke probleme. Nakon što se lokalno pučanstvo žalilo da
će divovska zračna luka stvarati mnogo buke Savezni administrativni sud u
Berlinu presudio je da im se dodijele znatne odštete te da se poduzmu sve
što je moguće da se buka smanji. Po svemu sudeći odluka suda neće naići na
pritivljenje i nesporazumi će biti brzo otklonjeni.
(Hina)ds
291149 MET may 92
SVJETSKA TRŽIŠTA: Azijski ulagači oprezni, u fokusu kineski BDP
Koprivnica asistentima u nastavi omogućuje nadstandard
HAK: Predmet na A6 između Grobnika i čvora Ošrovica
DHMZ: Na Jadranu te u unutrašnjosti Dalmacije i Istre sunčano
SKV: Svijet uz kavu
NBA: Zubac upisao 10 koševa i 8 skokova
SVJETSKA TRŽIŠTA: Pad tehnološkog sektora pritisnuo Wall Street
Potpredsjednik Kine Han Zheng dolazi na Trumpovu inauguraciju
Pad aviona u Južnoj Koreji: Perje i krv pronađeni u oba motora zrakoplova - izvor
Netanyahuov ured potvrdio "sporazum o oslobađanju talaca"