ZAGREB, 22. svibnja (Hina) - Maslenički most treba graditi. Već je
objavljen natječaj, no, do njegove konačne izgradnje Masleničko ždrilo
treba privremeno premostiti pontonskim mostom, kojega će besplatno dati
Hrvatska vojska. Već je za ponedjeljak najavljen operativni dogovor
između nadležnih ministarstava i zadarske općine za pripremu potrebnih
predranji.
To je zaključak današnjeg radnog sastanka o prometnom povezivanju
sjeverne i južne Hrvatske na podvelebitskom prostoru, kojem je predsjedavao
ministar pomorstva dr. Davorin Rudolf, a kojem su uz čelnike ostalih
resornih ministarstava bili nazočni i brojni predstavnici zainteresiranih
općina i poduzeća.
Kako je obrazložio ministar prometa i veza Josip Božićević ranije
tvrdnje od tri do četiri godine potrebne za gradnju Masleničkog mosta
pokazale su se nepotrebno pesimistične. Naime, prema ponudama više domaćih
i stranih poduzeća taj bi se objekt mogao izgraditi za manje od godinu
dana. Tako zagrebačka "Hidroelektra" nudi rok od deset mjeseci za gradnju
novoga mosta, a "Industroprojekt" u suradnji s njemačkim poduzećem tvrdi da
taj posao može obaviti za samo sedam mjeseci. Cijene ponuđača kreću se od
šest milijuna DEM do deset milijuna američkih dolara, no, vjerojatno će ta
svota biti i niža s obzirom na orijentacijski troškovnik što ga predviđa
natječaj Javnog poduzeća Hrvatske ceste, koji vrijednost radova procjenjuje
na 5,5 milijuna njemačkih maraka.
Za postavljanje pontonskog mosta, koji bi imao i veliko psihološko
značenje, potrebno je ispitati teren i pripremiti ga za morske uvjete. Kako
se čulo na današnjem sastanku, za dotjerivanje mosta potrebno je desetak
dana.
Ministar prometa i veza Josip Božićević ukazao je i na neke mogućnosti
privremenih rješenja u slučaju da se javi povećani interes turista za
ljetovanje u Dalmaciji. Zaključeno je da će se trajektna veza Prizna -
Žigljen, trenutačno jedina koja povezuje otok Pag s kopnom i Dalmaciju s
ostalom Hrvatskom ojačati. U Prizni će uskoro biti dovršena treća prilazna
traka, a gradi se i tzv. zimski vez u Žigljenu. Dodatne su mogućnosti i
uspostavljanje trajektnog prometa na relaciji Karlobag - Pag i Lukovo
Šugarje - Miletići. Ne isključuje se ni varijanta trajektnoga prometa
ispod srušenoga Masleničkog mosta. No, kako je istaknuo ministar
Božićević, sve te privremene varijante otpale bi u slučaju da se Masleničko
ždrilo premosti pontonskim mostom.
U ime Gospodarske komore Dalmacije Ante Goleš postavio je pitanje
pristojbi koje postojećim prometnim rješenjem dalmatinskom gospodarstvu
nameću dodatne troškove, pa bi Vlada morala iz proračuna pronaći sredstva
za subvenciju, a domaće stanovništvo osloboditi te obveze. Predstavnik
makarske općine zatražio je hitno ukidanje trajektnih pristojbi za prijevoz
humanitarne pomoći bez koje Dalmacija ne može zbrinuti izbjeglice, a
predsjednik splitske vlade Zvonimi Puljić, podržavajući ta mišljenja,
upozorio je da Dalmacija dnevno plaća 20 tisuća DEM da bi bila povezana sa
ostalim dijelovima republike. Iz Senja je stiglo upozorenje o dotrajalosti
cesta, na koje je prebačen promet koji je ranije išao preko Like, a sada će
ga dodatno opteretiti i preuzimanje prometa za Herceg-Bosnu. Predstavnik
Paga zatražio je hitnu obnovu Paškog mosta, a svi su se sudionici
današnjega sastanka suglasili da je nužno rekonstruirati prilazne ceste za
svako izabrano rješenje kao i urediti postojeće trajektne rampe i prilazne
trake.
(Hina)ds
221356 MET may 92
NBA: Treća uzastopna pobjeda Clippersa, Thunder pregazio Cavse
Dvoje NASA-inih astronauta obavilo popravke na ISS-u tijekom svemirske šetnje
Od jutra nastavljena potraga za djetetom u Savi
NHL: Rezultati
Australian Open: Alcaraz u osmini finala
MIZ: KBC Zagreb u ponedjeljak dobiva v.d. ravnatelja
Vekić u osmini finala Australian Opena
Dobrotvorni koncert FireAid za pomoć stradalima u požarima u Los Angelesu
SpaceX-ov Starship uspješno lansiran, nakon toga eksplodirao
SVJETSKA TRŽIŠTA: Azijski ulagači oprezni, u fokusu kineski BDP