Nadnaslov: Jedini talijanski i jedan od francuskih filmova u Cannesu
Naslov: Od naive do špijunaže Podnaslov: Talijanska balada o djeci i vrtlog
špijunaže na visokoj razini
očarali publiku na Croisette
Piše: Marie-Therese DELBOULBES, AFP
CANNES - Nakon svježe i dirljive jednostavnosti jedne talijanske balade
čiji su junaci dvoje djece, ljubimac službene selekcije, Arnaud Desplechin
je odveo gledateljstvo festivala u Cannesu u čaroban vrtlog špijunskog
filma o sjećanju i višim državnim interesima, ambiciozno djelo jednog
mladog nadarenog režisera.
"La sentinelle" (Straža), prvi dugometražni film tog režisera koji izgleda
poput mladića, treći je francuski film u konkurenciji i sigurno
najsloženiji i najintigantniji, dok je Italija zastupljena na Croisette tek
s filmom "Il ladro dei bambini" (Kradljivac djece) Giannija Amelia.
Aranud Desplechin obznanjuje "bezgranično divljenje za Johna Le Carrea" i
dvosmislene likove, koje izdaja dovodi u iskušenje. "Čitajući ga dobivamo
vrtoglavicu, ne znamo gdje je dobro, gdje zlo, tko se služi smicalicama.
Imamo dojam da možemo prstom dotaknuti izopačenost viših državnih
interesa".
Mathias Barillet, protagonist "La sentinelle", odlazi iz Njemačke, gdje je
njegov otac bio diplomat, na studij medicine u Pariz. U vlaku susreće
uznemirujućeg čovjeka i po dolasku otkriva u svojoj prtljazi lubanju
mumificiranu na način kako su to činili Jivarosi.
Arnaud Desplechin, čiji je film "Život umrlih", i prošle godine zapažen u
Cannesu, vraća se toj temi s napasnim prisustvom te glave, traženjem
identiteta i prije svega s borbom protiv zaborava.
Mathias radi u mrtvačnici. Režiser nam hladno pokazuje, klinički i bez
morbidnosti sekciju leševa i preko toga pamćenje Europe.
Mathias vidi očima stranca mjesta kojima se kreće njegova sestra Marie,
sopranistica: kokteli za umjetnike, visoke uglednike, diplomate više manje
povezane sa svijetom špijunaže.
I zatim, tu je i čovjek koji je stavio lubanju u kovčeg. Špijun koji se
vratio? Izdajica? Dvostruki agent?
Mladi režiser, zasigurno jedan od najoriginalnijih ove godine na
Croisette, napravio je intelektualno briljantan film, uronjen u
uznemiravajuću, čak zabrinjavajuću atmosferu. "Ne bih vam znao reći spada
li "La sentinelle" u posljednje filmove o hladnom ratu ili je jedan od
prvih filmova o razdoblju nakon hladnog rata", kaže Arnaud Desplechin.
Klasičnim i linearnim rezom "Il ladro dei bambini" je donio dah svježine i
nevinosti festivalu, izbjegavajući patetičnost koja prijeti takvim temama.
Rosettu, jedanaestogodišnju djevojčicu prostituira njena majka. Njen mali
brat, Luciano je izgubio dar govora. Karabinjer Antonio preuzima obvezu da
ih odvede na Siciliju.
Karabinjer koji je svoju uniformu zamijenio trapericama da ne bi šokirao
djecu, malo pomalo se vezuje za djecu, te na neki način postaje njihov
stariji brat. Luciano progovara, a Rosetta ponovo postaje vedra
djevojčica. Ali "karabinjer ne treba misliti, već samo izvršavati
naređenja".
(Hina)
161407 MET may 92
Stavljen u uporabu novi obalni ophodni brod HRM-a
Rijeka: Program RInovatoRI od ove godine u osnovnim školama
Financijska imovina hrvatskih kućanstava u godinu dana uvećana 10,7 posto
Arheolozi u Pompejima otkrili očuvan termalni kompleks
Putin potpisao sorazum o strateškoj suradnji s iranskim predsjednikom u Moskvi
Tjedna najava događaja - sport - od 18. do 24. siječnja
Najava događaja - sport - za subotu, 18. siječnja
Macron najavio novu međunarodnu konferenciju za obnovu Libanona
Hanfa dodijelila godišnje nagrade studentima za najbolje znanstvene i stručne radove
40 posto veća izdvajanja za projekte Hrvata izvan RH, najviše za BiH