Nadnaslov: James Ivory ponovo ekranizirao E.M. Forstera
Naslov: Istančani Ivory i nespretni Charef
Podnaslov: Prikazana dva filma posvećena ženama
Piše: Corinne DELPUECH, AFP
CANNES - U nedjelju su krenula u utrku za nagradu još dva filma. S jedne
strane na startnoj se poziciji pojavio "Howards end", vitka lađa s dva
jarbola, premazana savršenim lakom. S druge strane "Au pays des Juliets"
(U zemlji dragana), nesigurna splav kojoj teškoj polazi za rukom da se
otisne na otvoreno more. Samo je Cannes mogao približiti dvojicu tako
različitih režisera kakvi su James Ivory i Mehdi Charef.
Ipak postoji zajednička os u ta dva ostvarenja: oba slave ženskost - koju
u oba filma utjelovljuju tri junakinje različitih sudbina ali ipak
solidarne.
"Howards end" je naslov romana E.M. Forstera i ime čarobne kuće, jednog
od onih "so british" (tako britanskih) aristokratskih imanja oivičenih
glicinijama i poljima nježno plavog i bijelog cvijeća.
Tamo će se sresti, pomiješati a potom razići dvije obitelji. Jedna
predstavlja srž rafinirane i konzervativne Engleske; druga, otvorenost
prema modernom, prema europskoj kulturi, obitelj koja ima sluha za tužaljku
malih ljudi pregaženih tvrdokornim društvom.
Moćne Wilcoxove vodi graditelj carstva za kojeg ne postoji sumnja: veliki
britanski glumac Anthony Hopkins, dobitnik Oskara za ulogu ludog psihijatra
u filmu "Kad jaganjci utihnu", sa zadovoljstvom je krvavu košulju Hannibala
kanibala zamijenio baršunastim prslukom engleskog gentlemana.
Međunaslov: Sjajna glumačka ekipa
Obitelj Schlegel predvodi mlada, neovisna i kultivirana žena. Tumači je
Emma Thomspon, nježna i prirodna, jednostavna i duboka. Glumicu koja je
svoju vještinu stekla u kazalištu, vidjeli smo u "Henriku V" te u "Dead
again", u režiji njezina supruga Kennetha Branagha. Može s pravom
pomišljati na Palmu za žensku ulogu. Dominira odličnom ekipom u kojoj se
ističu i Vanessa Redgrave i sjajna Helena Bonzham-Carter, nama poznata kao
Lucy iz Ivoryeva filma "Soba s pogledom", također ekraniziranoj Forsterovoj
priči.
James Ivory je nježni filigran, majstor intimističkog spektakla i
kostimiranih filmova koji nam međutim govore o današnjici.
O današnjici želi pričati i Francuz Mehdi Charef. Glasom triju kažnjenica
koje imaju 24 sata na raspolaganju da ponovo nađu radost življenja i
ljubavi. Susreću se na željezničkom peronu i podijelit će taj dašak
slobode.
Zamisao Mehdija Charefa ("Čaj u Arhimedovu hramu") je lijepa ali nažalost
nespretno razvijena. On otvoreno voli svoja tri lika, kojima dominira
Claire Nebout, glumica puna plemenitosti, neobične i čarobne ljepote.
No emocija je ubrzo pokvarena dijalogom forsirane teatralnosti. Daniel
Toscan du Plantier, producent, gorljivo je branio to njemu drago djelo.
"Velika kinematografija često je prolazila krizna razdoblja, poput Italije
poslije rata, izjavio je on za AFP. U stabilnim društvima, potrebno je
pronaći neko "drugo mjesto" koje i ne mora biti daleko. Takav je slučaj
Mehdija Charefa i njegovo mukotrpno iskustvo dječaka iz predgrađa".
Međutim, u opreci s prvim francuskim filmom prikazanim na ovogodišnjem
festivalu, klasičnim filmom "Povratak Casanove", Charefovo djelo "Au pays",
teško će nas uvjeriti u to da je francuska kinematografija pronašla to
"mjesto" gdje će naći energiju da se obnovi.
(Hina)
121716 MET may 92
Hrvatski vaterpolisti ne žele igrati Superkup u bazenu u Kotoru
Hrvatski ceh zaštitara dao Strukovnu preporuku za zaštitu škola
SP Rukomet: Načinović umjesto Šimića
Košarka: Iva Slonjšak došla u baskijski Araski
Trumpova inauguracija bit će u zatvorenom prostoru zbog vrlo niskih temperatura
NFL: Miami Dolphinsi 'domaćini' utakmice u Madridu
Chelsea odbio Milan oko Joaa Felixa, Pulišić ozlijeđen
MMF očekuje stabilan rast svjetskog gospodarstva; teret Europi cijene energije
Riječki karneval: Pročitana optužnica, podignut Pust Rasko Patić
SK, skijaško trčanje: Pobjede Jessice Diggins i Ivera Andersena na 10 km