RIM, 24. travnja (AR/Hina) - Postojeća organizacija prodajnih mreža je jedan
od osnovnih razloga za velike razlike u cijenama - čak i do 40 posto - koje
se u raznim zemljama Europske zajednice primjenjuju za iste modele automobila.
Komesar Zajednice Leon Brittan je izjavio kako postojanje sustava selektivne
prodaje nije u skladu sa budućim zajedničkim europskim tržištem i očuvanjem
interesa potrošača.
Brittan je došao do ovih zaključaka na osnovu rezultata jedne precizno
vođene ankete o cijenama automobila na tržištima zemalja Zajednice. Ti će
rezultati biti idućeg tjedna predočeni Europskoj komisiji.
Najviše su cijene zabilježene u Velikoj Britaniji i Španjolskoj, dok u Italiji
nisu primjećene neke anomalije. Postojanje suviše velikih razlika u cijenama
za iste modele u okviru Europske zajednice uočile su još prije dvije godine
organizacije potrošača koje su tada prijavile povredu normi na temelju kojih
je zajednica dozvoljavala automobilskim industrijama korištenje povlaštenog
i selektivnog sustava prodaje.
Tada je određeno da razlike u cijenama od zemlje do zemlje ne smiju biti
veće od 18 posto. Komisija za tržište EZ namjerava da raznim mjerama pomogne
automobilskoj industriji povećanje konkurencije, kako bi se pokazalo da
postojeći sustav prodaje nije uzrok razbijanja jedinstvenog tržišta automobila.
(Hina) do
241112 MET apr 92
Hrvatski vaterpolisti ne žele igrati Superkup u bazenu u Kotoru
Hrvatski ceh zaštitara dao Strukovnu preporuku za zaštitu škola
SP Rukomet: Načinović umjesto Šimića
Košarka: Iva Slonjšak došla u baskijski Araski
Trumpova inauguracija bit će u zatvorenom prostoru zbog vrlo niskih temperatura
NFL: Miami Dolphinsi 'domaćini' utakmice u Madridu
Chelsea odbio Milan oko Joaa Felixa, Pulišić ozlijeđen
MMF očekuje stabilan rast svjetskog gospodarstva; teret Europi cijene energije
Riječki karneval: Pročitana optužnica, podignut Pust Rasko Patić
SK, skijaško trčanje: Pobjede Jessice Diggins i Ivera Andersena na 10 km