FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

JAPANSKO TRŽIŠTE SVE OTVORENIJE ZA PROIZVOĐAČE BEZALKOHOLNIH PIĆA

TOKIO, 6. travnja (Reuter/Hina) - Proizvođači soka od naranče sa Floride smatraju da je njihov sok najbolji na svijetu, no uvjeriti u to Japance nije lak posao. Tokio je 1. travnja ukinuo 20-godišnje ograničenje uvoza soka od naranče, i sada je njihovo tržište potpuno otvoreno za strane proizvođače. Trenutno, od sveukupnog japanskog uvoza soka od naranče, 65 posto dolazi s brazilskog tržišta koje je time prošle godine zaradilo 4,9 milijardi jena (370 milijuna američkih dolara). Oko 30 posto narančinog soke uvezeno je iz SAD, uglavnom sa Floride. Uvozni su sokovi jeftiniji od domaćih, proizvedenih od domaće sorte naranče, "mikan". Japanska je vlada od 1945. godine kontrolirala uvoz soka, štiteći domaće uzgajivače "mikana", a do prije dvije godine svi strani sokovi morali su biti pomiješani sa domaćim "mikan" sokom. Rezultat toga je da Japanci vrlo malo znaju o pravim narančinim sokovima, a proizvođači sa Floride smatraju da je to najveća i glavna prepreka jačem prodiranju na japansko tržište. Osim toga, brazilski su sokovi oko 20 posto jeftiniji, pa i to ne ide na ruku Amerikancima. Godišnja potrošnja soka u Jpanu iznosi između 80.000 i 85.000 tona, a Japanci strance upozoravaju da neće moći povećati potrošnju na, kako su to planirali Amerikanci, 100.000 tona. "Bilo bi to isto kao kad biste pokušali naše ljude nagovoriti da jedu više kruha umjesto riže", rekao je službenik trgovinskog dijela korporacije "Mitsubishi". (Hina) sj 061013 MET apr 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙