FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PRIJEDLOG ZAKONA O JAVNOM OKUPLJANJU

ZAGREB, 13. ožujka (Hina) - Vlada Republike Hrvatske prihvatila je 11. ožujka Prijedlog zakona o javnom okupljanju, a hrvatskom će Saboru, zbog neusklađenosti postojećega Zakona o javnim skupovima s hrvatskim Ustavom, predložiti donošenje zakona o javnom okupljanju po hitnom postupku. Javnim okupljanjima drže se, prema tom prijedlogu, okupljanja na otvorenom ili u zatvorenom prostoru organizirana poradi ostvarivanja zabavnih, kulturnih, vjerskih, humanitarnih, socijalnih, športskih ili inih interesa građana, te prosvjedi, ophodi, povorke i druga slična javna okupljanja organizirana u svrhu javnog izražavanja misli ili ostvarivanja političkih interesa građana. Organizatori javnih okupljanja obvezni su ih, navodi se u prijedlogu, prijaviti policijskoj upravi ili policijskoj stanici, a prema području ili mjestu na kojem se okupljanje namjerava održati, najkasnije pet dana prije njihova početka. Prema prijedlogu zakona, nadležno tijelo može zabraniti prijavljeno javno okupljanje ako bi njime bio ugrožen javni red i mir, a rješenje o zabrani obvezno je donijeti u roku od 24 sata od primitka prijave. To se može, prema prijedlogu, učiniti ako ga organizira osoba, kojoj je izrečena mjera sigurnosti, odnosno zabrana javnog istupanja, ako ga organizira politička organizacija ili udruženje građana, kojega je rad zabranjen, ako su utvrđene okolnosti iz kojih proizlazi da će se na javnom okupljanju ugoržavati ustavni poredak ili činiti kažnjiva djela, narušavati javni red i mir ili vrijeđati javni moral, ako će biti ugrožena sigurnost ljudi i imovine, te na zahtjev Ministarstva zdravstva poradi zaštite zdravlja stanovništva. Žalba protiv rješenja ne odgađa provedbu rješenja o zabrani. Prijedlog zakona precizira da su za ustroj redarske službe, održavanje reda i mira na javnom okupljanju, te za njegovo vođenje odgovorni organizator i voditelj javnog okupljanja. Voditelj okupljanja obvezan je, između ostalog, prije održavanja okupljanja dostaviti nadležnom tijelu podatke o načinu na koji je ustrojena redarska služba. On je također obvezan poduzeti postupke poradi isključivanja osoba, koje remete javni red i mir, obvezan je prekinuti okupljanje ako procijeni da će ono poprimiti nasilnički tijek, kojim se ugrožava sigurnost ljudi i imovine, a, uz suglasnost ovlaštene osobe nadležnog tijela i nakon uspostavljanja javnog reda i mira, može odlučiti i o nastavku prekinutog okupljanja. Nadležno tijelo ili ovlaštena službena osoba toga tijela može voditelju narediti prekid javnog okupljanja i zatražiti od sudjelovatelja da se mirno raziđu, ako za trajanja skupa nastupe razlozi zbog kojih se ono može zabraniti, ili ako nije prijavljeno ili se održava protivno prijavi. Prijedlog zakona posebno uređuje javna okupljanja, koja organizira strana fizička ili pravna osoba. Ona ih može organizirati samo nakon odobrenja dobivenog unaprijed, a zahtjev je obvezna nadležnom tijelu podnijeti najkasnije pet dana prije početka održavanja okupljanja. Ovaj se zahtjev može odbiti zbog istih razloga zbog kojih se javno okupljanje može zabraniti, a takvo se rješenje ne mora obrazložiti. Redarima i sudjelovateljima javnih okupljanja, kao i osobama, koje se kreću prema mjestu održavanja takvog skupa, zabranjeno je nositi oružje ili predmete namijenjene ili podobne za nanošenje ozljeda ili oštećivanje imovine, kao i nošenje odore (ili njenih dijelova) i nošenje odjeće, kojom se potiče na nasilje, nacionalnu, rasnu ili vjersku mržnju. (Hina) zk 131715 MET mar 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙