ZAGREB, 10. ožujka (Hina) - Ministarstvo prometa i veza Republike
Hrvatske izradilo je prijedlog obnove i razvoja cestovne infrastrukture
u Hrvatskoj, koji bi trebao obuhvatiti 1870 kilometara magistralnih
cesta, 4625 kilometara regionalnih i 4025 kilometara lokalnih cesta,
a prednost će imati obnova pravaca koji povezuju Hrvatsku s Europom.
Prvi zadatak obnove bit će uspostavljanje prometa na svim pravcima
važnim za međunarodni promet, posebno tranzitni, međusobno povezivanje
hrvatskih regija, te osiguranje prometnih uvjeta unutar regija za
normalizaciju života i rada stanovništva. To će, naravno, zahtijevati
brzu sanaciju prometnica i objekata, uz privremena rješanja, a konačna
obnova razorenih i oštećenih prometnica sadržavati će i razvojnu
komponentu.
U prvoj fazi radova koji će trajati šest mjeseci, predviđena je obnova
oštećenih ili porušenih manjih mostova, te pratećih objekata, kao i
uspostavljanje privremenih rješenja kao što su trajekti, skele ili
pontoni, uz osposobljavanje paralelnih i obilaznih pravaca.
U drugoj fazi, koja će trajati od šest mjeseci do 2,5 godine, obnovit će
se ili izgraditi porušeni mostovi i ceste koji iziskuju veće građevinske
zahvate, kao što su Maslenički most, ili oni kod Osijeka i Županje.
Od 34 srušena mosta prednost u obnovi imat će deset srušenih mostova i to
preko Masleničkog ždrila, na kanalu Lonja -Strug, na Dravi kod Osijeka,
na Savi kod Županje i Gunje, na Uni kod Dubice, preko Kupe kod Pokupskog
i Bresta i preko rijeka Petrinjčice, Like i Struge.
U otklanjanju oštećenja na mostovima prednost će imati mostovi na Savi kod
Slavonskog Broda i Stare Gradiške, most kopno- otok Pag, most preko Une u
Kostajnici i preko rijeke Krke kod Šibenika.
Planira se i uklanjanje srušenih nadvožnjaka "Borovac" i "Dragalić", te
onog na Tenjskoj cesti, a od pratećih objekata na cestama prvenstveno će
se obnavljati oni objekti koji osiguravaju nesmetano odvijanje prometa,
kao što su stacionari, mehaničke i servisne radionice, skladišni prostori,
energetski objekti, te drugi objekti za potrebe korisnika cesta.
Procjena je Ministarstva da je u 1992. godini moguće obnoviti sve
ceste prvog prioriteta, a na ostalima izvesti radove koji omogućavaju
odvijanje prometa. Dinamika obnove ovisit će i o mogućnostima odvijanja
radova na područjima koja trenutno nisu pod kontrolom vlasti Republike
Hrvatske, kao i o osiguranju potrebnih sredstava.
Obnova će zahtijevati, kako se ocjenjuje, uključivanje svih raspoloživih
potencijala Republike Hrvatske, uz financijsku i materijalnu pomoć iz
svijeta kroz koncesije i zajednička ulaganja sa stranim partnerima, te uz
angažiranje stranog kapitala na tržišnim osnovama.
Realnim godišnjim rastom naknada za ceste u cijeni goriva, te godišnjim
i posebnim naknadama za ceste trebalo bi osigurati novac za razvoj i
obnovu cestovne infrastrukture, a poseban namjenski fond "Hrvatskih cesta"
osigurat će sredstva u visini 10 posto vrijednosti programa njihove
izgradnje
(Hina) do
100849 MET mar 92
Jadranska liga: Domaći poraz Mladosti od Jadrana HN
Penava o Dabri: Riječ o manevarskoj municiji, tada nije bio dužnosnik Vlade
Slavnoj tenisačici Pam Shriver ukradeni brojni trofeji
U riječkom MMSU izložba "Objektiv NDH: opasni i nepoćudni po javni red i sigurnost"
PH, košarkaši: Alkar u Sinju iznenadio i svladao Cibonu
SKV: Hrvatska u 21 sat
SKV: Sport u 21 sati
FINANCIJSKI SERVIS od 17. siječnja 2025.
Usporedni tečajevi poslovnih banaka primjenjivi od 18. siječnja
SKV: Svijet u 21 sat