FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA EGIPAT-DRUŠTVO

Nadnaslov: Rasprava egipatskih pravosudnih organa Naslov: Javna smaknuća - za ili protiv? Podnaslov: Društvo ima pravo posegnuti za svim raspoloživim sredstvima pa i za javnim izvršenjem smrtne kazne, tvrde zagovornici te ideje Piše: Bassima NAFADY, AFP KAIRO - U Egiptu je zapodjenuta rasprava o prijedlogu izvršenja smrtne kazne na mjestu zločina, posebno kada se radi o trgovini drogom i silovanju. Dok se zasad smaknuća vrše u krugu zatvora sudac državnog tužiteljstva Gamal Abdel Halim nedavno je za mjesto izvršenja smrtne kazne preprodavaču droge odredio mjesto njegova zločina, to jest glavni ulaz u jedan sportski klub Heliopolisa, rezidencijalnog predgrađa na sjeveru Kaira. Upravo je tamo osuđenik imao običaj nuditi drogu mladima. Zakon naime dopušta da se smaknuća vrše na mjestima zločina, ali ne u prisustvu javnosti, već unutar prostora ograđenog u tu svrhu podignutim zaklonima. Pravnici međutim drže kako je zahtijevane uvjete za primjenu te odredbe vrlo teško ispuniti. Prema izjavi suca Abdela Halima smaknuće dealera na mjestu zločina imalo bi povoljan učinak time što bi odvratilo od tog zlodjela osobe koje su u iskušenju da se bave trgovinom drogama. S druge strane uživanje droga znatno je poraslo među egipatskom omladinom tijekom deset zadnjih godina. Rasprava između egipatskih intelektualaca i zakonoznanaca proširila se i postala žustrija nakon što je izglasan povrat javnih smaknuća. Međunaslov: Srednjovjekovne metode Protivnici tog prijedloga protestiraju zbog "barbarskog" obilježja javnog smaknuća. Profesor prava na kairskom sveučilištu Zagazig Nour Farhat ocijenjuje da bi "u svijetu koji u cjelini osuđuje primjenu smrtne kazne bilo bezumno uvesti srednjovjekovne metode u zemlju poput Egipta koja se želi nazivati civiliziranom". Drugi smatraju da bi bilo "nemoralno" pristupiti javnim smaknućima, jer bi to u "pučanstvu moglo pobuditi okrutne crte". Protivnici tih stajališta pak ističu svoj argument: potrebno je suprostaviti velikoj opasnosti od droge, a društvo se pritom ima pravo koristiti svim raspoloživim sredstvima. Po njihovu mišljenju, "javno smaknuće jednog trgovca drogom imalo bi puno više učinka nego bilo koja vrst liječenja od ovisnosti". Veliki egipatski muftija Šeik Mohamed Sajid Tantaui zauzeo je umjereno gledište. Prema njemu, javno smaknuće "nije obvezno" prema Kuranu i na čelnicima je da donesu odluku imajući pritom sveopću korist. Pristaše javnog smaknuća potkrepljuju svoje stajalište jednim retkom iz Kurana koji se odnosi na šibanje bludnika u kojemu se kaže kako grupa vjernika mora prisustvovati njihovu kažnjavanju. Međunaslov: U Kuranu ni riječi o drogi Po muftiji, taj redak ipak ne zabranjuje smaknuće u krugu zatvora pošto su mu nazočni predstavnici državnog tužiteljstva i službi sigurnosti. Prema statistikama općeg odjela za borbu protiv droge, koji je odgovoran egipatskom Ministarstvu za unutrašnje poslove, u Egiptu trenutno ima 2 milijuna ovisnika. Sudac Gamal Abdel Halim je dosad izrekao 18 smrtnih presuda egipatskim i stranim preprodavačima droge, među kojima je i jedan Izraelac. Do sada je izvršeno samo jedno smaknuće, i to 27-godišnjeg Pakistanca koji je imao pri sebi 2,5 kg heroina kada je uhićen na aerodromu u Kairu 1987. godine. Pogubljen je u srpnju 1989. godine. U to je vrijeme pitanje primjene smrtne kazne za trgovinu drogom izazvalo teološku prepirku. Zauzimajući strogo pravno gledište neki su fundamentalisti prigovorili da se to krivično djelo ne nalazi među zločinima za koje Kuran i proroci predviđaju najtežu kaznu. (Hina) fs 272054 MET feb 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙