LONDON, 26. veljače (Reuter/Hina) - Prije 14 godina Italiju je potresla
još jedna otmica djeteta, kćerke poznatog rimskog vlasnika kino-dvorana
i garaža. Uplašeni otac platio je poveću otkupninu koju su otmičari - i
mala Giovanna Amati je oslobođena. Da su stvari tada krenule loše,
svijet danas ne bi upoznao drugu ženu za volanom formule 1.
Životna priča 29 - godišnje Giovanne Amati i ne može početi bez te
(neugodne) epizode. No, brzina je uvijek bila njen izbor. Sa šest godina
je jurila je oko svoje velike kuće sa "minicarom", a već u 14. je prešla
na snažne motocikle.
"Moja opsesija trkaćim automobilima započela je u očevoj garaži gdje su
se nalazili modeli Ferraria, Porschea, ali i BMW i Mercedesa. Čim sam
dobila vozačku dozvolu, vozila sam ih ulicama Rima. A tu morate biti
jako dobar vozač da bi preživili. Uvijek sam se družila sa vozačima,
upijala svaku njihovu riječ. Za moj 13. rođendan, otac mi je kupio vespu
"scooter". Ono što on nije znao bila je da već odavno imam Hondu od 500
cc skrivenu u sestrinoj garaži."
Giovanna Amati će pokušati dostići rezultate dosad jedine žene u formuli
1. - također Talijanke, Lelle Lombardi. Lombardi je vozila za Brabham
u 12 utrka, 1975. i 1976. godine, a za 6. mjesto na Velikoj Nagradi
Španjolske u Barceloni, dobila je pola boda.
Lombardi je, ma kako davno to bilo, napola odškrinula magična vrata
formule 1 onim ženama koje su imale dovoljno hrabrosti, vještine, pa i
ludosti da se okušaju u "oktanskom cirkusu". Sve nabrojane
karakteristike posjeduje Giovanna, a velikog udijela u tome što će nakon
16 godina jedna žena sjesti za volan na službenim natjecanjima formule
1, ima jedan muškarac. Šef britanske ekipe Brabham, Dennis Nursey, vrlo je
optimističan glede mogućnosti svoje vozačice.
"Ona je odlučna žena i dobar vozač. Kad su mi rekli što je sve činila
na stazama i kad sam to svojim očima vidio, znao sam da ima hrabrosti i
onu drskost da uspije. Ona će sigurno unijeti više sjaja i zanimljivosti
u "muški" svijet formule 1."
Nursey dobro zna što govori jer Giovanna je prošla kroz sve vozačke
kategorije natjecanja. Počela je u talijanskom prvenstvu formule 3, da
bi prije pet godina prešla u međunarodnu formulu 3000 sa ekipom
Automotive BS. Dvije godine kasnije već je u japanskoj F3, ali se vraća
u F 3000 i utrku u Le Mansu završava kao sedma, a u Hockenheimu je
prošle godine bila 9. sa momčadi GJ Motorsport. Potpuno je uvjerena da
natjecanja u formuli 1 nije izvan njenih sposobnosti.
"To je sve pomalo ludo, ali nisam uplašena. Vidjet ćete da imam čvrst
karakter i da nikad ne odustajem. Pobjede ? To neće biti lako...ali, zar
mislite da Senna i Mansell pobjeđuju na lak način ?"
Koliko može Giovanna Amati u najjačem razredu auto-sporta ? Njene
ambicije se svode na poneki bod, mada priznaje, doduše kroz šalu, da
želi osvojiti naslov svjetskog prvaka i to, kao prava Talijanka, za
momčad Ferraria.
Ipak, ostaje činjenica da će se među 35 vozača na trening - utrci
za Veliku nagradu JAR, na stazi u Kyalamiu na startu naći i Giovanna
Amati u pokušaju da izbori mjesto među 26 koji će se kvalificirati za utrku
1. ožujka.
"To će biti najsretniji dan u mom životu otkako sam oslobođena od
otmičara."
(Hina)
261526 MET feb 92
Josip Dabro podnio ostavku
Južna Koreja: Istražitelji traže produljenje pritvora predsjednika
Trumpova inauguracija: SAD jačaju sigurnost meksičke granice u El Pasu
Tisuće Australaca bez struje uslijed jake kiše i razornih vjetrova
Kolumbijski predsjednik obustavio mirovne pregovore s pobunjenicima ELN-a
Talijanska premijerka Meloni prisustvovat će Trumpovoj inauguraciji
Najava događaja - svijet - za subotu, 18. siječnja
Najava događaja - fotografije - za subotu, 18. siječnja
Najava događaja - kultura - za subotu, 18. siječnja
Najava događaja - Hrvatska - za subotu, 18. siječnja