FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA

Nadnaslov: Nasljednici SSSR raskomadali najveću svjetsku zrakoplovnu kompaniju Aeroflot Naslov: Avion - najsporije prometalo ZND Podnaslov: Piloti prodaju karte, putnici sjede u prolazima ili u pilotskoj kabini, bogataši unajmljuju avione - tako danas funkcionira ono što je preostalo od Aeroflota Piše: Sophie PONS, AFP MOSKVA - Aeroflot, koja se donedavna s ponosom predstavljala kao najveća svjetska zrakoplovna kompanija, više ne postoji: zemlje nasljednice SSSR-a usitnile su njegovu razgranatu strukturu te žurno grabeći svaka svoj dio "ne razbijaju" glavu zbog rasula zračnog prometa cijele ZND-a. "Nakon raspada SSSR-a, sve su zemlje, poput razbojnika, nacionalizirale federalnu imovinu smještenu na njihovu teritoriju, počam od aerodroma i aviona", objašnjava Sergej Francev, zamjenik direktora ruskog ogranka Aeroflota. Nakon tog divljeg komadanja, ugovori potpisani prošlog prosinca u Minsku između zemalja članica ZND-a doveli su tek do stvaranja "Međurepubličkog komiteta avijacije", osnovanog prošlog tjedna u pokušaju koordiniranja zračnog prometa, reda letenja i tarifa, te zbog poštivanja međunarodnih normi. "Trenutno ne postoji nikakav sporazum o zajedničkom djelovanju, zemlje su jedino prihvatile priznavanje međunarodnih pravila civilnog zrakoplovstva", objašnjava Francev. On je i dalje optimist, unatoč anarhiji proizišloj iz diobe zračnog giganta koji je letio do svjetskih prijestolnica i 3.600 gradova razasutih na jedanaest vremenskih meridijana bivšeg SSSR-a. Međunaslov: Let jeftiniji od gradskog taksija Trenutno vlada takav nered da je uprava tog komiteta potvrdila kako joj nije poznat niti broj novih nacionalnih i regionalnih kompanija proizašlih iz Aeroflota, niti veličina njihove flote. Jer broj aviona bivše sovjetske kompanije - konstruiranih tako da se u svakom trenutku mogu upotrijebiti u vojne svrhe - uvijek je, naime, bio velika tajna. Nestrpljive u želji da javno istaknu svoju nezavisnost, tri baltičke države i Ukrajina već su počele brisati oznake srpa i čekića s pilotskih kabina, kako bi ih obojale nacionalnim bojama. Armenija skupo naplaćuje stajanje "stranih" aviona na aerodromu u Erevanu. Rusija, sa svoje strane, upravlja s ukupno 70.000 namještenika te je prisvojila međunarodne službe Aeroflota, privremeno nazvane "Aeroflot-sovjetski Airlines", a predstavlja se kao "davalac usluga" ostalih država bivšeg SSSR-a. Njezina nova uprava odbija dati bilo kakvu preciznu informaciju o statusu, strukturama i načinu djelovanja te kompanije koja će, u nedostatku sredstava, privremeno zadržati boje Aeroflota. Nastojeći biti unosan a nemajući nikakav plan za restrukturiranje kompanije Aeroflot se odlučio na povećanje cijena, i to mnogostruko. Tako jedan povratni let Pariz-Moskva koji je prije 1. siječnja stajao 2.000 rubalja, sada iznosi 48.000 rubalja. Cijene domaćih letova također su prilagođene. Jer tijekom mjeseci nestabilnosti putovanje Moskva-Alma Ata (oko 4.000 km) stajalo je deset puta manje od vožnje taksijem od središta grada do aerodroma. Međunaslov: Prekobrojni putnici sjede po prolazima Ta poskupljenja nisu ipak popravila kvalitetu veza koje su nekoć bile redovne, već su ih teško poremetile tijekom mjeseci nestašice pogonskog goriva: učestala kašnjenja i ukidanje letova toliko su uzbudljiva da je putovanje avionom postalo prava pustolovina za oko 130 milijuna putnika koliko ih godišnje putuje domaćim linijama Aeroflota. Na svakom aerodromu, a svi su podjednako zapušteni od jednog do drugog kraja zemlje, borave tisuće putnika, koji su tamo ponekad blokirani danima i noćima, te uvijek izloženi mrzovolji aerodromskog osoblja. U općem rasulu, korupcija službenika u prodaji karata i pilota zapravo je najsigurniji način za ukrcavanje u razumnom roku - uključujući i zadnje sjedalo pilota kada nedostaje mjesta u putničkoj kabini. Događa se čak da polijeću i "tajni" avioni prevozeći putnike koji su platili izravno pilotu, kao što je ustanovila agencija France presse. Kad se ukrcaju, sjajna reputacija pilota nije dovoljna da utiša zebnju izazvanu pogledom na očerupana sjedišta, blokirane sigurnosne pojaseve i gomile prtljage u pretrpanim prolazima, na koje katkad sjednu prekobrojni putnici. Dok najobavješteniji putnici odustaju od leta avionom i odlučuju vlakom stići do odredišta, najbogatiji si pak unajme specijalne avione. Sve u očekivanju neizvjesnog poboljšanja koje bi trebalo dovesti na scenu i neku konkurenciju u bivšoj zemlji Sovjeta. (Hina) 211939 MET feb 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙