FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA "ŽENSKI" FILM

Nadnaslov: 6. međunarodni filmski festival žena režisera Naslov: Sasma osoban pogled Podnaslov: Ženski glas nije bio dostatno snažan. Još treba pretražiti cijeli svijet kako bi se prikupila šačica odličnih filmova što su ih režirale žene Piše: Samuel PERRY, Reuter SEATTLE - Uporna skupina filmskih zanesenjaka priredila je jedan od najraznolikijih a ujedno i najosobnijih svjetskih festivala, jedina neobičnost kojeg je to što prikazuje filmove u režiji žena. Šesti međunarodni filmski festival ženskih režisera završen je 8. veljače i uspio je izbjeći etiketu feminizma odabravši vrlo šarolike filmove. Izostala su i uobičajena društvena okupljanja koja obično prate takove priredbe s neizbježivim filmskim distributerima i kritičarima. "Nikad ne biramo filmove po političkim mjerilima", kaže organizatorica Peggy Case i dodaje da je svrha festivala da ljudi upoznaju režisere. "U našem društvu žene imaju bitno drukčije kulturno iskustvo od muškaraca. Njihov se glas prije jednostavno nije dostatno čuo", kaže ona. "Morate doslovce pretražiti svijet kako biste prikupili šačicu odličnih filmova koje su režirale žene." Rezultat je eklektičan izbor kratkih i dugometražnih filmova. "Ne znam što je to ženski film - a i mnoge režiserice čuvaju se ocjene da proizvode "ženski film", kaže filmski kritičar Ella Taylor iz časopisa "LA Weekly". Potvrdile su to i brojne sudionice - sve od feminističke njemačke režiserice Margarethe von Trotta do udovice Johna Lennona, Yoko Ono. Eksperimentalni film Yoko Ono "Bottoms", koji pokazuje više groplanova gole stražnjice, prikazan je na festivalu. Međunaslov: Prilika za upoznavanje publike i režisera "Žene sineasti imaju jedanako pravo poput drugih istraživati sve ono što žele", kaže australska režiserica Jocelyn Moorhouse. Njezinom produhovljenom filmu "Proof" o slijepom snimatelju pripala je čast da otvori trotjedni festival. "Proof", prvi dugometražni igrani film režiserice Moorhouse, istražuje Martinovo nepovjerenje u svijet oko njega i njegovo traganje za dokazima o zbivanjima koja ne može vidjeti. Na tom se putu Martin (Hugo Weaver) zabavlja neuzvraćenom ljubavi njegove stanodavke Celije (Genevieve Picot) i novog poznanika Andyja (Russel Crowe), od kojega Martin zahtijeva da mu opiše što je prikazano na tajnovitim, pomalo slučajnim snimcima koje snima. Svaka večer festivala obuhvaćala je rad jedne od režiserica koja je nakon projekcije obično razgovarala s gledateljstvom. To je omogućilo režiserici Moorhouse da opiše kako je lik Andyja stvoren prema značaju njezina brata, "lakoćemo" kuharu, dobričini koji takvim svojim stavom izluđuje okolinu, te kako je Martinova zaljubljena gazdarica mogla postati toliko zločesta. "Uvijek sam voljela loše žene", kaže ona. "Željela sam na filmu stvoriti lik dražesno zločeste žene." "Mississippi Masala", u režije Mire Nair, razigrana je komedija o ljubavi afričkog Amerikanca (Denzel Washington) i mlade Indijke (Sarita CHoudhury) u trošnu gradu države Mississippi. Dorota Kedzierzawska predstavila se filmom "Diably, Diably" iz 1991. sagrađenom na napetostima između stanovnika maloga poljskog sela i Roma koji su u okolici podigli svoje čerge. Američki film režiserice Julie Dash "Daughters of the Dust" priča je o crnoj američkoj obitelji na prijelazu stoljeća. (Hina) fs 131605 MET feb 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙