Nadnaslov: 6. međunarodni filmski festival žena režisera
Naslov: Sasma osoban pogled
Podnaslov: Ženski glas nije bio dostatno snažan. Još treba pretražiti
cijeli svijet kako bi se prikupila šačica odličnih filmova
što su ih režirale žene
Piše: Samuel PERRY, Reuter
SEATTLE - Uporna skupina filmskih zanesenjaka priredila je jedan od
najraznolikijih a ujedno i najosobnijih svjetskih festivala, jedina
neobičnost kojeg je to što prikazuje filmove u režiji žena.
Šesti međunarodni filmski festival ženskih režisera završen je 8. veljače
i uspio je izbjeći etiketu feminizma odabravši vrlo šarolike filmove.
Izostala su i uobičajena društvena okupljanja koja obično prate takove
priredbe s neizbježivim filmskim distributerima i kritičarima.
"Nikad ne biramo filmove po političkim mjerilima", kaže organizatorica
Peggy Case i dodaje da je svrha festivala da ljudi upoznaju režisere.
"U našem društvu žene imaju bitno drukčije kulturno iskustvo od muškaraca.
Njihov se glas prije jednostavno nije dostatno čuo", kaže ona. "Morate
doslovce pretražiti svijet kako biste prikupili šačicu odličnih filmova
koje su režirale žene."
Rezultat je eklektičan izbor kratkih i dugometražnih filmova. "Ne znam
što je to ženski film - a i mnoge režiserice čuvaju se ocjene da proizvode
"ženski film", kaže filmski kritičar Ella Taylor iz časopisa "LA Weekly".
Potvrdile su to i brojne sudionice - sve od feminističke njemačke
režiserice Margarethe von Trotta do udovice Johna Lennona, Yoko Ono.
Eksperimentalni film Yoko Ono "Bottoms", koji pokazuje više groplanova
gole stražnjice, prikazan je na festivalu.
Međunaslov: Prilika za upoznavanje publike i režisera
"Žene sineasti imaju jedanako pravo poput drugih istraživati sve ono što
žele", kaže australska režiserica Jocelyn Moorhouse. Njezinom
produhovljenom filmu "Proof" o slijepom snimatelju pripala je čast da
otvori trotjedni festival.
"Proof", prvi dugometražni igrani film režiserice Moorhouse, istražuje
Martinovo nepovjerenje u svijet oko njega i njegovo traganje za dokazima o
zbivanjima koja ne može vidjeti. Na tom se putu Martin (Hugo Weaver)
zabavlja neuzvraćenom ljubavi njegove stanodavke Celije (Genevieve Picot) i
novog poznanika Andyja (Russel Crowe), od kojega Martin zahtijeva da mu
opiše što je prikazano na tajnovitim, pomalo slučajnim snimcima koje snima.
Svaka večer festivala obuhvaćala je rad jedne od režiserica koja je nakon
projekcije obično razgovarala s gledateljstvom.
To je omogućilo režiserici Moorhouse da opiše kako je lik Andyja stvoren
prema značaju njezina brata, "lakoćemo" kuharu, dobričini koji takvim
svojim stavom izluđuje okolinu, te kako je Martinova zaljubljena gazdarica
mogla postati toliko zločesta.
"Uvijek sam voljela loše žene", kaže ona. "Željela sam na filmu stvoriti
lik dražesno zločeste žene."
"Mississippi Masala", u režije Mire Nair, razigrana je komedija o ljubavi
afričkog Amerikanca (Denzel Washington) i mlade Indijke (Sarita CHoudhury)
u trošnu gradu države Mississippi.
Dorota Kedzierzawska predstavila se filmom "Diably, Diably" iz 1991.
sagrađenom na napetostima između stanovnika maloga poljskog sela i Roma
koji su u okolici podigli svoje čerge.
Američki film režiserice Julie Dash "Daughters of the Dust" priča je o
crnoj američkoj obitelji na prijelazu stoljeća.
(Hina) fs
131605 MET feb 92
Trumpova inauguracija: SAD jačaju sigurnost meksičke granice u El Pasu
Tisuće Australaca bez struje uslijed jake kiše i razornih vjetrova
Kolumbijski predsjednik obustavio mirovne pregovore s pobunjenicima ELN-a
Talijanska premijerka Meloni prisustvovat će Trumpovoj inauguraciji
Najava događaja - svijet - za subotu, 18. siječnja
Najava događaja - fotografije - za subotu, 18. siječnja
Najava događaja - kultura - za subotu, 18. siječnja
Najava događaja - Hrvatska - za subotu, 18. siječnja
Najava događaja - sport - za subotu, 18. siječnja
Euroliga: Baskonia svladala Panathinaikos, pet koševa Šamanića