ZAGREB, 31. siječnja (Hina) - Hrvatski će turizam ove godine biti prisutan
na 36 najznačajnija europska turistička sajma promovirajući tako, kako je
za Hinu izjavio Željko Tončinić, savjetnik u Ministarstvu turizma Republike
Hrvatske, novi i u ovim prilikama jedini mogući model nastupa na inozemnim
tržištima.
Naime, već duže nezadovoljni nastupom u okviru Turističkog saveza
Jugoslavije, istarski su turistički radnici još lani zakupili prostor na 28
najvažnijih europskih turističkih sajmova te ga u listopadu prošle godine
ponudili za promociju ukupnog hrvatskog turizma. Ova je sretna okolnost
postala osnovicom novog modela prisutnosti na inozemnom tržištu u kojem je
Ministarstvo turizma Republike Hrvatske preuzelo obvezu koordinacije u
zemlji, poslovni sustav "Istra-Jadran" organizaciju na izložbenim
prostorima, dok je hrvatski turoperator "Bemextours" odgovoran za izdavanje
kataloga, suradnju sa medijima i prihvat poslovnih delegacija. Ovom broju
treba pridodati i tri sajma za koja su zainteresirani nautičari te
nekolicinu njih na kojima je samostalno hrvatski turizam predstavilo ili će
to učiniti resorno ministarstvo. Na šest najznačajnijih europskih sajmova
(Utrecht, Beč, Muenchen, Salzburg, Milano i Berlin) konferencije za tisak
održati će osobno ministar za turizam Anton Marčelo Popović. Na sajmovima
neće biti predstavljene samo regije koje, zahvaljujući činjenici da nisu
zahvaćene ratom, imaju uvjeta da ugoste turiste već i one koje, na žalost,
nisu mimoišla razaranja. Njima pripada pravo nastupa bez ikakve naknade.
"Osnovni je zadatak naših nastupa - kaže Žejko Tončinić - da ostanemo u vezi
sa tržištem, da zahvalimo svijetu na brizi i pomoći te, dakako, podsjetimo
na to da ćemo poslije rata opet biti dobri domaćini". Za nastup na
sajmovima ( uz prijeko potreban propagandni materijal), suradnju s
medijima i organizaciju poslovnih susreta trebati će 1 milijun njemačkih
maraka koje će se osigurati iz republičkog proračuna, kao i izdvajanjima
"Bemextoursa" i zainteresirane turističke privrede. Valja reći i to da su
primjer hrvatskog turoperatora slijedili i drugi europski prodavači
turističkih usluga, tako da njihova solidarnost sa dugogodišnjim poslovnim
partnerima sve više dolazi do izražaja.
Ovakav će model nastupa na inozemnom tržištu, kako kaže Tončinić,
funkcionirati sve dok turizam svojim prihodima ne osigura "mirnodopski"
marketing. Za bolja će se vremena odgoditi i otvaranje hrvatskih
turističkih ureda u inozemstvu, do kada će se koristiti već postojeća
predstavništva turističkih ("Bemex" ih, na primjer, ima 8) i drugih
poduzeća.
Inače, u 1990. godini hrvatski je turistički prihod iznosio oko 2
milijarde američkih dolara a u ovoj je godini, ako prestane rat, moguće
očekivati - procjenjuje Željko Tončinić - tridesetak posto prometa iz
posljednje prijeratne godine.
(Hina) sj
311000 MET jan 92
Trumpova inauguracija: SAD jačaju sigurnost meksičke granice u El Pasu
Tisuće Australaca bez struje uslijed jake kiše i razornih vjetrova
Kolumbijski predsjednik obustavio mirovne pregovore s pobunjenicima ELN-a
Talijanska premijerka Meloni prisustvovat će Trumpovoj inauguraciji
Najava događaja - svijet - za subotu, 18. siječnja
Najava događaja - fotografije - za subotu, 18. siječnja
Najava događaja - kultura - za subotu, 18. siječnja
Najava događaja - Hrvatska - za subotu, 18. siječnja
Najava događaja - sport - za subotu, 18. siječnja
Euroliga: Baskonia svladala Panathinaikos, pet koševa Šamanića