FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA - AIRBUS

Nadnaslov: U četiri godine treća avionska nesreća airbusa Naslov: Airbus i spasilački sastavi na udaru kritike Podnaslov: Zadnja od tri nesreće velikog putničkog aviona airbus A320 opet je pokrenula rasprave o sigurnosti ultramodernih europskih aviona - Predsjednik kompanije obećao potpun uvid u istragu Piše: Lee YANOWITCH (Li Janovič), Reuter MONT SAINTE-ODILE (Mont Sent-Odil) - Ultramoderan europski avion airbus i francuski spasitelji postali su u utorak cilj brojnih napada, nakon što se avion kompanije Air Inter A320 srušio u istočnim Vogezima, a u nesreći poginulo 87 putnika i članova posade. Avion na domaćem letu iz Lyona (Lion) iznenada je u ponedjeljak navečer nestao s radarskog ekrana i utonuo u snijegom pokrivene planinske krajeve obavijene u debelu maglu, a pri temperaturama ispod nule, nekoliko minuta prije no što se trebao spustiti na aerodrom u Strasbourgu (Strazbur). Devetero ljudi, uključujući i 13-mjesečno dijete i devetogodišnjeg dječaka, koji su sjedili u stražnjem dijelu aviona, preživjelo je nesreću, jer je rep aviona zapeo između borova na strmoj padini planine Mont Sainte-Odile, 50 km južno od Strasbourga. Spasiteljima, kojih je bilo oko tisuću, trebalo je oko pet sati da uz pomoć helikoptera i infracrvenih detektora pronađu ostatke aviona. "Mirisalo je na spaljena tijela, mirisalo je na smrt", izjavio je novinar radija Fabrice Pierrebourg (Fabris Pjerburg), jedan od prvih ljudi koji su stigli na mjesto nesreće. Svjedoci kažu kako se nekoliko putnika, koji su uspjeli preživjeti pad aviona, smrznulo očekujući spas. Međunaslov: Spasilačka organizacija je promašaj "Nekim smo čudom uspjeli pobjeći iz aviona. Zatim smo održavali logorsku vatru na ostacima, jer je bilo tako hladno", rekao je neidentificirani preživjeli u interviewu za radio. "Čuli smo viku i pozive s mjesta pada aviona no jedino što smo mogli učiniti bilo je čekati spasilačke sastave", rekao je on. "Spasilačka organizacija... je promašaj", rekao je drugi preživjeli govoreći iz kreveta u bolnici. Pilot nije dao nikakvo upozorenje, a radio koji se aktivira u slučaju nesreće nije funkcionirao, usporivši tako traganje i inače otežano zbog snažnih vjetrova, snijega i uskih planinskih cesta. Marc Frey (Mark Frej), staklar iz obližnjeg sela Barr (Bar), koji je prvi pronašao ostatke aviona, izjavio je novinaru Reutersa (Rojtersa): "To je bio užasan prizor. Udovi, trupla, ruke razbacane po šumi". Rekao je kako je medicinskim službama trebalo sat vremena da stignu na mjesto nakon što je obavijestio žandarmeriju, koja nije bila opremljena za evakuaciju ranjenika. "Jedan od ranjenih, ozbiljno ozlijeđen, sam je stegao zavoj kako bi zastavio krvarenje. Umro je čekajući dolazak spasitelja". To je treća nesreća aviona A320 u četiri godine. Potakla je nove proturječne rasprave oko kompliciranih računalačkih ekrana u avionu, koje je sindikat francuskih pilota okrivio da pilote navode na lažni osjećaj sigurnosti. Međunaslov: Ljudski činitelj ili pogreška u sustavu Prošla dva pada aviona, prvi u Francuskoj 1988., drugi u Indiji 1990. dogodila su se zbog toga što su avioni letjeli previše nisko, bez objašnjenja. U oba slučaja, istražitelji nesreće tvrdili su kako je to bila pogreška pilota, a ne pogreška u sustavu aviona. "Brojne su pogreške u načinu kako je dizajnirana komunikacija čovjek-stroj, te pilotska kabina aviona A320", rekao je glavni tajnik sindikata SPAC Pilots, Romain Kroes (Romen Kres). "Nakon nesreće u Habsheimu (Habshajm) i Bangaloreu, jasno nam je da je posada pogriješila zbog načina predočavanja podataka u pilotskoj kabini", dodao je on. Ministar za promet Paul Quiles (Pol Kvils) stigao je na mjesto nesreće i izvijestio da su pronađene obje crne kutije, te da će skupina stručnjaka provesti istragu. Predsjednik kompanije Air Inter Jean-Cyrile Spinetta (Žan-Siril Spinet) obećao je "potpun uvid u istragu", rekavši kako nema objašnjenja za nesreću. Avion star četiri godine, što ga je proizveo konzorcij sastavljen od četiri države, Airbus Industrie, prošao je kontrolu sigurnosti prije leta, a pilot je imao 12.500 sati leta na komercijalnim avionima. (Hina) 211358 MET jan 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙