Nadnaslov: U četiri godine treća avionska nesreća airbusa
Naslov: Airbus i spasilački sastavi na udaru kritike
Podnaslov: Zadnja od tri nesreće velikog putničkog aviona airbus A320
opet je pokrenula rasprave o sigurnosti ultramodernih
europskih aviona - Predsjednik kompanije obećao potpun uvid
u istragu
Piše: Lee YANOWITCH (Li Janovič), Reuter
MONT SAINTE-ODILE (Mont Sent-Odil) - Ultramoderan europski avion airbus i
francuski spasitelji postali su u utorak cilj brojnih napada, nakon što se
avion kompanije Air Inter A320 srušio u istočnim Vogezima, a u nesreći
poginulo 87 putnika i članova posade.
Avion na domaćem letu iz Lyona (Lion) iznenada je u ponedjeljak navečer
nestao s radarskog ekrana i utonuo u snijegom pokrivene planinske krajeve
obavijene u debelu maglu, a pri temperaturama ispod nule, nekoliko minuta
prije no što se trebao spustiti na aerodrom u Strasbourgu (Strazbur).
Devetero ljudi, uključujući i 13-mjesečno dijete i devetogodišnjeg
dječaka, koji su sjedili u stražnjem dijelu aviona, preživjelo je nesreću,
jer je rep aviona zapeo između borova na strmoj padini planine Mont
Sainte-Odile, 50 km južno od Strasbourga.
Spasiteljima, kojih je bilo oko tisuću, trebalo je oko pet sati da uz
pomoć helikoptera i infracrvenih detektora pronađu ostatke aviona.
"Mirisalo je na spaljena tijela, mirisalo je na smrt", izjavio je novinar
radija Fabrice Pierrebourg (Fabris Pjerburg), jedan od prvih ljudi koji su
stigli na mjesto nesreće. Svjedoci kažu kako se nekoliko putnika, koji su
uspjeli preživjeti pad aviona, smrznulo očekujući spas.
Međunaslov: Spasilačka organizacija je promašaj
"Nekim smo čudom uspjeli pobjeći iz aviona. Zatim smo održavali logorsku
vatru na ostacima, jer je bilo tako hladno", rekao je neidentificirani
preživjeli u interviewu za radio. "Čuli smo viku i pozive s mjesta pada
aviona no jedino što smo mogli učiniti bilo je čekati spasilačke sastave",
rekao je on. "Spasilačka organizacija... je promašaj", rekao je drugi
preživjeli govoreći iz kreveta u bolnici.
Pilot nije dao nikakvo upozorenje, a radio koji se aktivira u slučaju
nesreće nije funkcionirao, usporivši tako traganje i inače otežano zbog
snažnih vjetrova, snijega i uskih planinskih cesta. Marc Frey (Mark Frej),
staklar iz obližnjeg sela Barr (Bar), koji je prvi pronašao ostatke aviona,
izjavio je novinaru Reutersa (Rojtersa): "To je bio užasan prizor. Udovi,
trupla, ruke razbacane po šumi".
Rekao je kako je medicinskim službama trebalo sat vremena da stignu na
mjesto nakon što je obavijestio žandarmeriju, koja nije bila opremljena za
evakuaciju ranjenika. "Jedan od ranjenih, ozbiljno ozlijeđen, sam je
stegao zavoj kako bi zastavio krvarenje. Umro je čekajući dolazak
spasitelja".
To je treća nesreća aviona A320 u četiri godine. Potakla je nove
proturječne rasprave oko kompliciranih računalačkih ekrana u avionu, koje
je sindikat francuskih pilota okrivio da pilote navode na lažni osjećaj
sigurnosti.
Međunaslov: Ljudski činitelj ili pogreška u sustavu
Prošla dva pada aviona, prvi u Francuskoj 1988., drugi u Indiji 1990.
dogodila su se zbog toga što su avioni letjeli previše nisko, bez
objašnjenja. U oba slučaja, istražitelji nesreće tvrdili su kako je to
bila pogreška pilota, a ne pogreška u sustavu aviona.
"Brojne su pogreške u načinu kako je dizajnirana komunikacija
čovjek-stroj, te pilotska kabina aviona A320", rekao je glavni tajnik
sindikata SPAC Pilots, Romain Kroes (Romen Kres). "Nakon nesreće u
Habsheimu (Habshajm) i Bangaloreu, jasno nam je da je posada pogriješila
zbog načina predočavanja podataka u pilotskoj kabini", dodao je on.
Ministar za promet Paul Quiles (Pol Kvils) stigao je na mjesto nesreće i
izvijestio da su pronađene obje crne kutije, te da će skupina stručnjaka
provesti istragu.
Predsjednik kompanije Air Inter Jean-Cyrile Spinetta (Žan-Siril Spinet)
obećao je "potpun uvid u istragu", rekavši kako nema objašnjenja za
nesreću.
Avion star četiri godine, što ga je proizveo konzorcij sastavljen od
četiri države, Airbus Industrie, prošao je kontrolu sigurnosti prije leta,
a pilot je imao 12.500 sati leta na komercijalnim avionima.
(Hina)
211358 MET jan 92
SKV: Hrvatska u 4,30 sati
SKV: Svijet u 4,30 sati
TikTok: Bez Bidenova jamstva od nedjelje ćemo biti prisiljeni prestati s radom
Josip Dabro podnio ostavku
Južna Koreja: Istražitelji traže produljenje pritvora predsjednika
Trumpova inauguracija: SAD jačaju sigurnost meksičke granice u El Pasu
Tisuće Australaca bez struje uslijed jake kiše i razornih vjetrova
Kolumbijski predsjednik obustavio mirovne pregovore s pobunjenicima ELN-a
Talijanska premijerka Meloni prisustvovat će Trumpovoj inauguraciji
Najava događaja - svijet - za subotu, 18. siječnja