FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NAJAVA SERVISA POSEBNIH NASLOVA ZA PONEDJELJAK, 12. TRAVNJA

LONDON - Organizacija za zaštitu okoliša Greeapeace i ovaj će put zasigurno uznemiriti duhove svojim novopostavljenim ciljem - postupno sasvim ukinuti upotrebu nafte. "Nuklearni pokusi bili su problem za prvih dvadeset godina djelovanja Greenpeacea, dok će narednih dvadeset to sigurno biti nafta", izjavljuje njen izvršni direktor, tvrdeći kako je, zbog globalnog zagrijavanja koje izaziva, naftna industrija na zalasku i samo je pitanje vremena kada će se ukinuti potreba za naftom. Upotreba nafte i fosilnih goriva, koja izaziva ogromna zagađenja, može se uspješno supstituirati drugim energentima a da to nema nepovoljan odraz na gospodarstvo. U studiji "Energija bez nafte" Greenpeace preporučuje vladama niz mjera koje bi smanjile zagađivanje i vodile zamjeni nafte drugim gorivima. Dok su neki stručnjaci, posebice oni vezani uz naftnu industriju, skeptični, Greenpeaceov novi slogan je: "Budućnost bez nafte". Autor: Patricia Reaney, Reuter; 95 redaka; RIGA - Godinu i pol dana po sticanju neovisnosti litvansko gospodarstvo ponovo je u usponu, stvarajući osnove da Litva opet kao nekad bude industrijskom silom Baltika. Ona je jedina zemlja ex-SSSR-a koja ima potpuni stabilizacijski program usklađen s MMF-om, koji se, prema riječima predstavnice MMF-a u Rigi, uspješno i striktno provodi. Litvanska neovisnost u znaku je pokušaja prelaska na kapitalistički sustav uništen za vrijeme sovjetske vladavine, ponovnog oživljavanja poljoprivrede, slobodnog određivanja cijena kao i postupnog nastojanja da se litvanska rublja, prelazna moneta koja je ostvarila zavidnu stabilnost, zamijeni novom - latom. No, uz raširenu nezaposlenost, najveći problem predstavlja zaostajanje s pretvorbom golemih državnih tvornica i poduzeća nastalih za bivše sovjetske ere. Autor: Janet Guttsman, Reuter; 85 redaka; LUXEMBOURG - Slobodan promet osoba predviđen uspostavom europskog tržišta, koji je stupio na snagu siječnja 1993. godine, još nije postao činjenicom, sudeći po nepopustljivosti policijskih kontrola na europskim aerodromima i vlakovima koji prometuju između europskih država. Tako se putnici "Trans Europ Expressa" koji povezuje Pariz s europskom prijestolnicom Bruxellesom, dok im kontrolori svakodnevno pregledavaju putovnice pozivajući na Francusko-belgijsku konvenciju iz 1964. godine, svakodnevno uvjeravaju da bilateralni sporazumi još uvijek imaju prednost nad ugovorom EZ. Europska komisija već je prijetila državama-članicama koje ne poštuju načelo slobodnog prometa, dok Europski komesar za unutrašnje tržište prijeti legalnom i sudskom precedurom ne budu li se poštivali rokovi koje je odredio za utvrđivanje napretka na ovom području - do kraja godine na aerodromima, a do kraja ljeta na kopnenim granicama. Autor: Jean-Louis Doublet, AFP; 65 redaka. (Hina) br 120148 MET apr 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙