LONDON - Organizacija za zaštitu okoliša Greeapeace i ovaj će put zasigurno
uznemiriti duhove svojim novopostavljenim ciljem - postupno sasvim ukinuti
upotrebu nafte. "Nuklearni pokusi bili su problem za prvih dvadeset godina
djelovanja Greenpeacea, dok će narednih dvadeset to sigurno biti nafta",
izjavljuje njen izvršni direktor, tvrdeći kako je, zbog globalnog
zagrijavanja koje izaziva, naftna industrija na zalasku i samo je pitanje
vremena kada će se ukinuti potreba za naftom. Upotreba nafte i fosilnih
goriva, koja izaziva ogromna zagađenja, može se uspješno supstituirati
drugim energentima a da to nema nepovoljan odraz na gospodarstvo. U
studiji "Energija bez nafte" Greenpeace preporučuje vladama niz mjera koje
bi smanjile zagađivanje i vodile zamjeni nafte drugim gorivima. Dok su
neki stručnjaci, posebice oni vezani uz naftnu industriju, skeptični,
Greenpeaceov novi slogan je: "Budućnost bez nafte".
Autor: Patricia Reaney, Reuter; 95 redaka;
RIGA - Godinu i pol dana po sticanju neovisnosti litvansko gospodarstvo
ponovo je u usponu, stvarajući osnove da Litva opet kao nekad bude
industrijskom silom Baltika. Ona je jedina zemlja ex-SSSR-a koja ima
potpuni stabilizacijski program usklađen s MMF-om, koji se, prema riječima
predstavnice MMF-a u Rigi, uspješno i striktno provodi. Litvanska
neovisnost u znaku je pokušaja prelaska na kapitalistički sustav uništen za
vrijeme sovjetske vladavine, ponovnog oživljavanja poljoprivrede, slobodnog
određivanja cijena kao i postupnog nastojanja da se litvanska rublja,
prelazna moneta koja je ostvarila zavidnu stabilnost, zamijeni novom -
latom. No, uz raširenu nezaposlenost, najveći problem predstavlja
zaostajanje s pretvorbom golemih državnih tvornica i poduzeća nastalih za
bivše sovjetske ere.
Autor: Janet Guttsman, Reuter; 85 redaka;
LUXEMBOURG - Slobodan promet osoba predviđen uspostavom europskog tržišta,
koji je stupio na snagu siječnja 1993. godine, još nije postao činjenicom,
sudeći po nepopustljivosti policijskih kontrola na europskim aerodromima i
vlakovima koji prometuju između europskih država. Tako se putnici "Trans
Europ Expressa" koji povezuje Pariz s europskom prijestolnicom Bruxellesom,
dok im kontrolori svakodnevno pregledavaju putovnice pozivajući na
Francusko-belgijsku konvenciju iz 1964. godine, svakodnevno uvjeravaju da
bilateralni sporazumi još uvijek imaju prednost nad ugovorom EZ. Europska
komisija već je prijetila državama-članicama koje ne poštuju načelo
slobodnog prometa, dok Europski komesar za unutrašnje tržište prijeti
legalnom i sudskom precedurom ne budu li se poštivali rokovi koje je
odredio za utvrđivanje napretka na ovom području - do kraja godine na
aerodromima, a do kraja ljeta na kopnenim granicama.
Autor: Jean-Louis Doublet, AFP; 65 redaka.
(Hina) br
120148 MET apr 93
PH košarkaši: Teška pobjeda Cedevite Junior protiv Alkara
Bundesliga: Po bod za Eintracht i Wolfsburg
Serie A: Fiorentina s 2-1 bolja od Genoe
Merz opet isključio suradnju s AfD-om u vladi koju bi on vodio
Najava - gospodarstvo - za ponedjeljak, 3. veljače
Premier liga: Crystal Palace s 2-0 slavio na Old Traffordu
EU izrazio žaljenje zbog američkog povećanja carina, uzvratit će bude li meta
HNL: Osijek na Opus Areni pobijedio Dinamo 2-1
Najava događaja - kultura - za ponedjeljak, 3. veljače
Najava događaja - Hrvatska - za ponedjeljak, 3. veljače