Nadnaslov:Nekoliko mjeseci prije otvaranja obavljene sve mjere sigurnosti
Naslov: Tunel pod La Mancheom potpuno siguran
Podnaslov:Predviđene su sve moguće nezgode, od terorističkih napada,
požara, potresa do zalutale životinje koja bi u Englesku mogla
unijeti bjesnoću
Piše: Heather PRENTICE, AFP
FOLKESTONE (Velika Britanija) - Nakoliko mjeseci prije službenog otvaranja
najdužeg podmorskog tunela na svijetu, predviđene su sve mjere za
suočavanje s mogućim teroristički akcijama i za osiguranje sigurnosti
putnika, uvjeravaju predstavnici Eurotunnela.
Veliki dio mehanizama, uređaja zaštite tunela pod kanalom La Manche već je
sagrađen: zidovi koji odolijevaju bombama, automatski uređaji za gašenja
požara, antiseizmički sustavi, pomoćni tuneli pa čak i klopke za zalutale
životinje koje bi mogle prenijeti bjesnoću.
"Od samog početka graditi smo prema sigurnosnim zahtjevima", izjavljuje
John Noulton, predstavnik za odnose s javnošću Eurotunnela.
Najveća prijetnja je terorizam, no britanske strana ne želi objavljivati
detalje zaštitnog sustava. "U potpunosti sam zadovoljan tehničkim mjerama
opreza, ali ne bismo željeli da teroristi znaju za naše planove",
objašnjava Eddie Ryder, koji će prvog travnja preuzeti rotirajuće
predsjedavajuće mjesto predstavnika vlasti za sigurnost tunela pod La
Mancheom (CTSA).
Na krajnjim točkama sa dvije strane La Manchea, postavljeni su sporedni
kolosjeci. Masivni zidovi sa svake strane tračnica trebaju izolirati
posljedice eventualne eksplozije. Osiguran je jednostavan prilaz službi
sigurnosti.
Na terminalima Coquelles (Francuska) i Cheriton (Velika Britanija)
smješteni su centri za koordinaciju službi sigurnosti koji su u stalnoj vezi.
Posebice se računalo s još jednom velikom opasnošću - požarom, uvjerava
Ryder. Vagoni su zamišljeni tako da, tijekom 30 minuta, izdrže požar koji
bi doveo do vanjske temperature od 300 stupnjeva. Vlaku treba tek 35
minuta za povezivanje dva terminala.
Međunaslov: Siguran put tunelom
Svaki vagon na krajevima ima vrata za prekid vatre i prolaz za evakuaciju
putnika iz vagona u vagon. Air-condition sustavi trenutno prestaju
djelovati u slučaju požara, dok se aparati za gašenje požara automatski
aktiviraju.
"Ako dođe do uistinu velikog požara", dodaju u Eurotunnelu, "zahvaćeni
vagoni mogu se odvojiti od ostatka vlaka, a putnici evakuirati pomoćnim
tunelom kako bi se ukrcali u vlak koji ide u drugom smjeru".
Pritisak zraka u pomoćnom tunelu održavat će se na višoj razini nego u
tunelu kojim će prolaziti vlakovi kako bi se onemogućilo da se dim
eventualnog požara tamo širi. Predviđen je sustav ventilacije u hitnim
slučajevima kako bi svladao dim.
Električna oprema tunela smještena je na mjesta zaštićena vratima otpornim
na vatru. Svakih 1,75 km će biti postavljen detektor za toplinu, dim i
ugljični dioksid.
Mogućnost potresa, čak i najslabijeg, također je predviđena. Eurotunnel
provodi istraživanja o štetama najjačeg potresa ikada zabilježenog u tom
području od 1580. godine, o "vodoravnom pomaku tla" od 0,2 g. Eurotunnel
izjavljuje da čvrstoća instalacija omogućuje evakuaciju putnika.
Posljednja mjera opreza je zaštita protiv unošenja bjesnoće, od koje je do
sada Engleska bila zaštićena. Postavljene su ograde i elektrificirane
rešetke kako niti jedan štakor ni lisica, eventualni nositelji virusa, ne
bi mogli spustiti šapu na englesko tlo.
(Hina) br
012350 MET apr 93
PH košarkaši: Teška pobjeda Cedevite Junior protiv Alkara
Bundesliga: Po bod za Eintracht i Wolfsburg
Serie A: Fiorentina s 2-1 bolja od Genoe
Merz opet isključio suradnju s AfD-om u vladi koju bi on vodio
Najava - gospodarstvo - za ponedjeljak, 3. veljače
Premier liga: Crystal Palace s 2-0 slavio na Old Traffordu
EU izrazio žaljenje zbog američkog povećanja carina, uzvratit će bude li meta
HNL: Osijek na Opus Areni pobijedio Dinamo 2-1
Najava događaja - kultura - za ponedjeljak, 3. veljače
Najava događaja - Hrvatska - za ponedjeljak, 3. veljače