FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA VELBRITANIJA FRANCUSKA

Nadnaslov:Nekoliko mjeseci prije otvaranja obavljene sve mjere sigurnosti Naslov: Tunel pod La Mancheom potpuno siguran Podnaslov:Predviđene su sve moguće nezgode, od terorističkih napada, požara, potresa do zalutale životinje koja bi u Englesku mogla unijeti bjesnoću Piše: Heather PRENTICE, AFP FOLKESTONE (Velika Britanija) - Nakoliko mjeseci prije službenog otvaranja najdužeg podmorskog tunela na svijetu, predviđene su sve mjere za suočavanje s mogućim teroristički akcijama i za osiguranje sigurnosti putnika, uvjeravaju predstavnici Eurotunnela. Veliki dio mehanizama, uređaja zaštite tunela pod kanalom La Manche već je sagrađen: zidovi koji odolijevaju bombama, automatski uređaji za gašenja požara, antiseizmički sustavi, pomoćni tuneli pa čak i klopke za zalutale životinje koje bi mogle prenijeti bjesnoću. "Od samog početka graditi smo prema sigurnosnim zahtjevima", izjavljuje John Noulton, predstavnik za odnose s javnošću Eurotunnela. Najveća prijetnja je terorizam, no britanske strana ne želi objavljivati detalje zaštitnog sustava. "U potpunosti sam zadovoljan tehničkim mjerama opreza, ali ne bismo željeli da teroristi znaju za naše planove", objašnjava Eddie Ryder, koji će prvog travnja preuzeti rotirajuće predsjedavajuće mjesto predstavnika vlasti za sigurnost tunela pod La Mancheom (CTSA). Na krajnjim točkama sa dvije strane La Manchea, postavljeni su sporedni kolosjeci. Masivni zidovi sa svake strane tračnica trebaju izolirati posljedice eventualne eksplozije. Osiguran je jednostavan prilaz službi sigurnosti. Na terminalima Coquelles (Francuska) i Cheriton (Velika Britanija) smješteni su centri za koordinaciju službi sigurnosti koji su u stalnoj vezi. Posebice se računalo s još jednom velikom opasnošću - požarom, uvjerava Ryder. Vagoni su zamišljeni tako da, tijekom 30 minuta, izdrže požar koji bi doveo do vanjske temperature od 300 stupnjeva. Vlaku treba tek 35 minuta za povezivanje dva terminala. Međunaslov: Siguran put tunelom Svaki vagon na krajevima ima vrata za prekid vatre i prolaz za evakuaciju putnika iz vagona u vagon. Air-condition sustavi trenutno prestaju djelovati u slučaju požara, dok se aparati za gašenje požara automatski aktiviraju. "Ako dođe do uistinu velikog požara", dodaju u Eurotunnelu, "zahvaćeni vagoni mogu se odvojiti od ostatka vlaka, a putnici evakuirati pomoćnim tunelom kako bi se ukrcali u vlak koji ide u drugom smjeru". Pritisak zraka u pomoćnom tunelu održavat će se na višoj razini nego u tunelu kojim će prolaziti vlakovi kako bi se onemogućilo da se dim eventualnog požara tamo širi. Predviđen je sustav ventilacije u hitnim slučajevima kako bi svladao dim. Električna oprema tunela smještena je na mjesta zaštićena vratima otpornim na vatru. Svakih 1,75 km će biti postavljen detektor za toplinu, dim i ugljični dioksid. Mogućnost potresa, čak i najslabijeg, također je predviđena. Eurotunnel provodi istraživanja o štetama najjačeg potresa ikada zabilježenog u tom području od 1580. godine, o "vodoravnom pomaku tla" od 0,2 g. Eurotunnel izjavljuje da čvrstoća instalacija omogućuje evakuaciju putnika. Posljednja mjera opreza je zaštita protiv unošenja bjesnoće, od koje je do sada Engleska bila zaštićena. Postavljene su ograde i elektrificirane rešetke kako niti jedan štakor ni lisica, eventualni nositelji virusa, ne bi mogli spustiti šapu na englesko tlo. (Hina) br 012350 MET apr 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙