FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RAZGOVORI O MOGUĆNOSTIMA IZGRADNJE KANALA VUKOVAR - ŠAMAC

ZAGREB, 15. ožujka (Hina) - Ministar pomorstva, prometa i veza Republike Hrvatske Ivica Mudrinić sa suradnicima razgovarao je danas sa izaslanstvom njemačkih stručnjaka koje je vodio predsjednik uprave poduzeća "Rajna-Majna-Dunav" dr. Konrad Weckerle o mogućnostima izgradnje kanala Vukovar-Šamac. "Kanal Vukovar-Šamac", izjavio je ministar Mudrinić "ima višestruko značenje, jer bi se njegovom izgradnjom skratio plovni put između Dunava i Save za oko 400 kilometara, riješilo pitanje natapanja, odnosno irigacije tog područja, te stvorile mogućnosti korištenja određenog hidropotencijala a time i riješila neka energetska pitanja. Vrijednost te investicije je oko 250 milijuna američkih dolara, a za izgradnju je potrebno od tri do pet godina". Ocjenjujući da bi, gospodarski gledano, povezivanje Save sa Dunavom omogućilo brži i jeftiniji prijevoz roba riječnim putem, ministar Mudrinić je podsjetio da je, po svjetskim procjenama, riječni prijevoz oko sedam puta jeftiniji od cestovnog, a ekološki gledano najprihvatljiviji. Uz to, dodao je, "riječ je i o Vukovaru, razrušenom hrvatskom gradu, koji bi bio buduće pristanište na Dunavu". Ministar Mudrinić je kazao da su njemački stručnjaci vodili izgradnju kanala Rajna-Majna-Dunav te im je predloženo da posjete Hrvatsku i razmotre mogućnost izgradnje hrvatskog kanala. "Interes je njemačke strane da sudjeluje u izgradnji tog kanala, da primijeni svoju tehnologiju, jer ona ima i financijsku podršku ali i iskustvo", istaknuo je ministar Mudrinić, dodajući da bi gradnja kanala Vukovar-Šamac za Hrvatsku značila određenu optimalizaciju riječnih puteva, budući da bi Hrvatska na taj način približila Dunav, kao plovni put, Jadranu, a uz to postoji ideja da se Sava preko Kupe poveže s Rijekom. Odgovarajući na upit o daljnjoj suradnji s njemačkim stručnjacima, ministar Mudrinić je rekao da je njihovo izaslanstvo postavilo četiri skupine pitanja, na koje će hrvatska strana odgovoriti, i nakon toga bi se osnovale radne skupine koje će ih konkretno razmotriti. To bi bile skupine zadužene za financiranje, zatim za korištenje vodenih puteva te za hidropotencijale i irigaciju. Nakon toga bi se, u srpnju, oba izaslanstva ponovno našla radi dogovora o daljnjem radu, rekao je na kraju ministar Mudrinić. (Hina) sj 151353 MET mar 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙