FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RIJEKA: KONCEPCIJA OZDRAVLJENJA HRVATSKOG LINIJSKOG BRODARSTVA

RIJEKA, 3. ožujka (Hina) - HGK - Regionalna komora Rijeka uputila je danas otvoreno pismo Vladi Republike Hrvatske, u kome se upozorava na velike financijske teškoće linijskog brodarstva, te daje prijedlog "osnovne koncepcije ozdravljenja hrvatskog linijskog brodarstva". U pismu se navodi da je "stanje linijskog brodarstva alarmantno jer dugovi dosižu vrijednost imovine poduzeća, a zaduženost i dalje raste, pa se svakog dana može očekivati kolaps - zapljena bodova od strane inozemnih vjerovnika radi naplate potraživanja". Pritom se upozorava da bi u slučaju zapljene jednog ili nekoliko brodova, ostali vjerovnici nastojali namiriti svoj dug, te se može dogoditi, da u "jednom danu dođe do zapljene svih brodova jednog linijskog brodara". U pismu se podsjeća da je već prije četiri godine, pa i ranije, "upaljeno crveno svjetlo na komandnom mostu linijskih brodara" te da je tada bilo krajnje vrijeme da i sami brodari poduzmu radikalne mjere u poslovanju i zaustave negativni trend, putem reorganizacije linija, kadrovskih reorganizacija, smanjenja broja zaposlenih u administraciji prirodnim odljevom, prodaje dijela (viška) flote kao i joint venture s odabranim brodarima. "Međutim, nije ništa bitno učinjeno. Neprestano se samo gasi vatra reprogramiranjem dugova, a neki manji pokušaji reorganizacije i smanjenja broja zaposlenih nisu adekvatni potrebama", ocjenjuje se u pismu. "Danas brodarska kompanija sama nije više u mogućnosti izvući se iz teškoća. Neophodna je pomoć države, pri čemu se ne misli prvenstveno na financijsku pomoć, nego na određenje države prema linijskom brodarstvu". U pismu se ocjenjuje da "već predugo traje i to drugo razdoblje u kojem se Vlada trebala očitovati u odnosu na linijsko brodarstvo". Za ozdravljenje hrvatskog linijskog brodarstva u pismu se predlaže da se na razini Ministarstva pomorstva, prometa i veza odmah oformi radno tijelo stručnjaka koje bi u kratkom roku predložilo program mjera. Te se mjere trebaju osnivati na vanjskotrgovinskoj prekomorskoj razmjeni Republike Hrvatske, tranzitnim robama preko Republike Hrvatske u prijevozu morem, te mogućnostima uposlenja linijskog brodarstva na stranim tržištima. Stručna analiza pokazat će potrebu broja i vrste brodova koje treba zadržati kao i višak tonaže koji treba prodati, uz prethodnu reorganizaciju linija i odabir optimalnog broja brodova za pojedine linije. Osvrčući se na i na različita mišljenja oko prodaje brodova u pismu se tvrdi da "sada moramo prodati dio linijske flote da bismo sačuvali zdravo jezgro, dovoljno snažno da opslužuje prvenstveno potrebe vanjskotrgovinske prekomorske razmjene Republike Hrvatske. Ako ne učinimo odmah taj odlučan korak, Hrvatska će ostati bez linijskog brodarstva, a za obnovu flote, u povoljnim uvjetima bilo bi nam potrebno 15 - 20 godina", zaključuje se u otvorenom pismu riječke Regionalne komore hrvatskoj Vladi, koje je potpisao viši savjetnik u Uredu predsjednika HGK-Regionalne komore Rijeka kap. Anđelko Zimonić. (Hina) ds 031245 MET mar 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙