FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IZBORNA KOMISIJA RH: NIJE OSNOVAN PRIJEDLOG KOORDINACIJE OPORBENIH STRANAKA ZA DOPUNOM OBVEZATNIH UPUTA BR. XI

STRANAKA ZA DOPUNOM OBVEZATNIH UPUTA BR. XI ZAGREB, 30. siječnja (Hina) - Izborna komisija Republike Hrvatske odgovorila je danas na Prijedlog za dopunu Obvezatnih uputa br. XI Koordinacije oporbenih starnaka za promatranje izbora (HKDS, HKDU, HNS, HSLS, HSS, SDP, SSH). U odgovoru se kaže: "Obvezatnim uputama br. XI. propisan je rok i način u kojem su birački odbori dužni dostaviti zapisnik o svom radu s ostalim izbornim materijalom nadležnim izbornim komisijama, odnosno županijske izborne komisije Izbornoj komisiji Republike Hrvatske. Ove obvezatne upute temelje se na zakonompropisanoj obvezi biračkog odbora da, u skladu sa odredbom člankom 47. stavak l. Zakona o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske ("Narodne novine" br. 22/92, 27/92 i 1/93 - u daljnjem tekstu: Zakon) zapisnik o svom radu kao i ostali izborni materijal dostavi nadležnoj izbornoj komisiji najkasnije u roku od 12 sati od zatvaranja birališta. Dakle, u ovim izborima najkasnije do 7 sati dana 8. veljače 1993. godine. Nadalje, u skladu s odredbom članka 48. Zakona županijske izborne komisije dužne su zbrojiti rezultate glasovanja na biračkim mjestima na svom području najkasnije u roku od 24 sata od zatvaranja birališta, dakle, najkasnije do 19,00 sati dana 8. veljače 1993. godine, te su, prema Obvezatnim uputama Izborne komisije Republike Hrvatske, dužne dostaviti rezultate glasovanja za izbor zastupnika u Županijski dom Sabora Republike Hrvatske, sa biračkih mjesta na svome području, Izbornoj komisiji RH najkasnije do 12,00 sati dana 9. veljače 1993. godine. U istim rokovima propisana je dužnost dostave izbornog materijala od strane biračkih odbora nadležnim izbornim komisijama jedinica lokalne samouprave, odnosno utvrđivanje rezultata od strane nadležnih izbornih komisija i u izborima za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave (članci 49. i 50. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave - "Narodne novine", br. 90/92.). Poštivanje ovako utvrđenih rokova pretpostavka je za zakonito provođenje izbora, pa valja ukazati da pri tome najveći teret podnosi upravo birački odbor. Ovo iz razloga što birački odbor započinje faktično sa svojim radom i prije početka glasovanja, jer je dužan zaprimiti i pregledati sav dostavljeni izborni materijal, pripremiti prostorije i ostale uvjete za provođenje glasovanja (pečačenje glasačkih kutija i slično), a sa radom nastavlja tijekom čitavoga dana, da bi nakon zatvaranja biračkoga mjesta članovi biračkog odbora započeli sa utvrđivanjem rezultata glasovanja. Pri tome se ukazuje da birački odbori, u ovim izborima, imaju obvezu utvrditi rezultat glasovanja na svom biračkom mjestu, prebrojavanjem glasačkih listića iz pet glasačkih kutija (u najvećem broju slučajeva) tako da svi prisutni članovi biračkog odbora odnosno njihovi zamjenici, prebrojavaju glasačke listiće iz jedne glasačke kutije i tek pošto se ispuni zapisnik o njihovu radu, svi članovi biračkog odbora, odnosno njihovi zamjenici, pristupaju otvaranju slijedeće glasačke kutije i prebrojavanju glasačkih listića iz te kutije, i tako do posljednje glasačke kutije. Imajući u vidu opisani način rada, uz činjenicu da će članovi biračkog odbora, kao što je ranije navedeno, obaviti prethodno čitav niz drugih poslova, očito je da ovakav način prebrojavanja glasačkih listića i utvrđivanja rezultata glasovanja na biračkom mjestu može biti proveden, te izborni materijal dostavljen izbornim komisijama, u rokovima koji su određeni, samo uz znatno opterećenje svih članova biračkih odbora, odnosno njihovih zamjenika. Stoga je stav Izborne komisije Republike Hrvatske, da pored navedenih činjenica, ne postoji mogućnost propisivanja obveze o pribijanju zapisnika sa utvrđenim rezultatima glasovanja na vanjska vrata prostorije u kojoj je određeno biračko mjesto. Međutim, imajući u vidu činjenicu da su promatrači političkih stranaka u mogućnosti izvršiti neposredni uvid u svaki zapisnik o radu biračkih odbora, odnosno nadležne izborne komisije, što mogu učiniti na samom biračkom mjestu, odnosno pri nadležnoj izbornoj komisiji kod koje se nalazi određeni izborni materijal, a na zahtjev za to ovlaštenog promatrača, cijenimo da je na taj način omogućena javna kontrola cjelokupnog izbornog materijala. Iz tog razloga nije osnovan prijedlog Koordinacije oporbenih stranaka za promatranje izbora, za dopunom obvezatnih uputa na predloženi način." (Hina) mć 301335 MET jan 93

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙