Prema tom se istraživanju inovativna poduzeća definiraju kao poduzeća koja su u promatranom razdoblju uvela inovacije proizvoda (fizičkog proizvoda ili usluge) ili inovacije procesa. Istraživanje je pokazalo da udio inovativnih poduzeća raste s njihovom veličinom. Tako je u tom razdoblju inovativno bilo 33,7 posto malih poduzeća, 45,6 posto srednje velikih, a 68,4 posto velikih poduzeća.
Proizvodna poduzeća prednjače u inovacijskim aktivnostima, s udjelom od 39,1 posto inovativnih poduzeća, dok je inovativnih uslužnih poduzeća bilo 35 posto.
Inovativna poduzeća sudjeluju u ostvarenju 65,9 posto ukupnog prometa svih promatranih poduzeća u 2022. godini. Taj trend, kako se navodi, primjećuje se i među zaposlenima te je 57,1 posto svih zaposlenih u 2022. bilo zaposleno u inovativnim poduzećima.
Prema veličini inovativnih poduzeća, najveći udio u ukupnom prometu poduzeća ostvaruju velika poduzeća (85 posto). U ukupnom prometu poduzeća srednje velika poduzeća ostvaruju 62,3 posto, a udio malih poduzeća iznosi 40,4 posto.
Inovacijske izdatke imalo je 24,5 posto poduzeća, od čega su najčešći izdaci za inovacijske aktivnosti (izdvaja ih 9,5 posto poduzeća), dok manji broj poduzeća izdvaja za vlastite aktivnosti istraživanja i razvoja (9,3 posto) te za vanjske usluge istraživanja i razvoja (5,7 posto).
Poduzeća najčešće samostalno provode inovacije proizvoda (9,7 posto) i inovacije procesa (25,6 posto), dok manji broj poduzeća provodi inovacije proizvoda (6,5 posto) i inovacije procesa (10,3 posto) u suradnji s drugima. Najviše je poduzeća koja to čine na oba načina, samostalno i u suradnji s drugima, njih 31,9 posto.
Inovativnih poduzeća koja su dobila bilo kakvu javnu financijsku potporu bilo je 42,5 posto, a onih koji su se njome koristili za istraživanje i razvoj ili druge inovacijske aktivnosti bilo je 31 posto, pokazalo je istraživanje.