Do 26 milijardi eura bit će potrošeno na same brodove, a između 26 i 85 milijardi eura na infrastrukturu, izračunao je UNCTAD u izvješću o pomorskom prometu objavljenom u srijedu.
Objava izvješća poklopila se sa Svjetskim danom pomorstva koji se obilježava u četvrtak.
Dekarbonizacija pomorskog prijevoza nužna je, ali mora biti pravedna, naglasili su, upozorivši da bi posebno teške posljedice skoka troškova za 70 do 100 posto mogle snositi male otočne države u razvoju i skupina iznimno siromašnih koja se uvelike oslanja na pomorski promet.
UNCTAD zato traži da se usvoji univerzalni regulatorni okvir koji bi se primjenjivao na sve brodove, bez obzira na zastavu pod kojom plove, vlasništvo, ili područje rada.
Gospodarski poticaji mogli bi uključivati poreze ili doprinose povezane s brodskim emisijama, rekla je direktorica UNCTAD-a za tehnologiju i logistiku Shamika N. Sirimanne.
Pomorski sektor servisira više od 80 posto globalne trgovine, a ispušta gotovo tri posto stakleničkih plinova na globalnoj razini, prema podacima UNCTAD-a. U samo deset godina emisija se povećala za 20 posto.
Prema podacima UNCTAD-a, svjetskim morima trenutno plovi oko 105.000 trgovačkih brodova, uključujući gotovo 12.000 naftnih tankera, oko 5.800 kontejnerskih brodova i oko 13.000 brodova za rasuti teret.