Istraživanje, koje je HUDI proveo u suradnji s austrijskim partnerom Momentumom te domaćim Ipsosom, temeljeno je na prijavljenim iznosima zakupa oglasa kod najvećih hrvatskih izdavača, agencija, društvenih mreža i pretraživačkih platformi
Neto oglašavanje kod hrvatskih izdavača u 2021. iznosilo je 53,9 milijuna eura, a prema rezultatima istraživanja, ove se godine u oglašavanju kod hrvatskih izdavača očekuje rast od 15 posto. Očekuje se i rast ulaganja u društvene mreže i pretraživačke platforme, ali sporiji.
Rast društvenih mreža procjenjuje se na devet, a pretraživačkih platformi na osam posto.
Te razlike, stoji u priopćenju, ukazuju na sve veće povjerenje klijenata prema hrvatskim izdavačima. Trend izdavača u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, ide u smjeru strateškoga zaokreta prema korisničkom iskustvu, što, naglašava se, dovodi do veće lojalnosti.
Video oglasi, bez Google Display i YouTubea, zauzimaju 22 posto oglašavanja, a 'native' oglašavanje petinu cijelog ulaganja – formati za koje se očekuje rast u svijetu u idućim godinama. 'Programmatic' oglašavanje je trenutno s udjelom od 37 posto kod hrvatskih izdavača.
Iz HUDI-ja ističu i da je to prvo cjelovito istraživanje marketinškog ulaganja u digitalne kanale medijskoga zakupa u Hrvatskoj, temeljeno na točnim iznosima oglašavanja po pojedinim izdavačima te objavljenim izvještajima društvenih mreža i pretraživačkih platformi, kao i drugih poslovnih subjekata koji sudjeluju u digitalnom oglašavanju na hrvatskom tržištu (agencije, oglašivačke mreže i sl.).
"Ovim potezom Hrvatska udruga digitalnih izdavača omogućila je tržištu objektivne i relevantne rezultate, odmaknute od procjena, koji čine bazu za nastavak mjerenja i evaluacije ukupnoga digitalnog medijskog tržišta u Hrvatskoj. Model temeljen na točnim iznosima ključan je u dobivanju dobre procjene tržišta, a samim time i za definiranje strateških smjernica hrvatskih online izdavača, kao i drugih poslovnih subjekata koji sudjeluju u digitalnom oglašavanju", zaključuje su u priopćenju.
Prikupljanje podataka organizirano je od veljače do travnja 2022. godine, početkom rata u Ukrajini, te prije nego što su bili poznati svi makroekonomski utjecaji na oglašavanje u 2022.