Air France-KLM strategija za smanjenje CO2 emisije za 30% do 2030. godine u odnosu na 2019, zasniva se na tri ključne poluge: modernizaciju flote, upotrebu održivog zrakoplovnog goriva i optimizaciju operacija. Znanstvenu potkovanost ove strategije potvrdila je i Science Based Targets initiative (SBTi),1 međunarodna organizacija koja pomaže kompanijama da dostignu ekološke ciljeve dogovorene Pariškim sporazumom o klimatskim promjenama. Prema SBTi, metodologija i ciljevi Air France-KLM Grupe su u skladu s Pariškim sporazumom, koji je kao globalni cilj proglasio zadržavanje povećanja globalne prosječne temperature znatno ispod 2 °C u odnosu na predindustrijski period.
Prema navedenom planu, cilj je da do 2028. godine Air France-KLM Grupa u svojoj floti ima 64% zrakoplova nove generacije, a za ostvarenje tog cilja zrakoplovna grupa trenutno ulaže preko 2 milijarde eura godišnje u kupovinu istih. Zrakoplovi najnovije generacije (poput Airbus A220s, Airbus A320 i A321neos, Airbus A350s, Boeing 787s i Embraer 195-E2s) ispuštaju do 25% manje CO2 u odnosu na svoje prethodnike.
Upotreba nefosilnog, održivog zrakoplovnog goriva (SAF - Sustainable Aviation Fuel) koje se proizvodi od industrijskog ili kućnog otpada može smanjiti emisiju CO2 za čak 80%. Air France i KLM bili su pioniri u korištenju ovih alternativnih goriva, a cilj grupe je da do 2030. godine SAF sudjeluje s 10% u ukupnoj količini mlaznog goriva. Kako je upotreba fosilnog goriva glavni uzrok emisije štetnih plinova, tako je prelazak na trenutno četiri puta skuplje održivo zrakoplovno-gorivo ključno za dekarbonizaciju zračnog prometa.
Optimizacija operacija podrazumijeva niz procedura koje dovode do smanjenje potrošnje goriva, poput eko-pilotiranja, taksiranja korištenjem jednog motora i dr.
"Grupa je osmislila dosljedan pristup, razvijen u okviru Grupne strategije održivosti, s ciljem smanjenja emisija CO₂ na temelju tri glavna stupa: obnavljanje flote, održivo gorivo za zrakoplove, operativne mjere", rekao je Benjamin Smith, izvršni direktor Air France-KLM Grupe. "Odobrenje ciljeva od strane SBTi ključni je element za Grupu kako bi osigurala da je strategija dekarbonizacije Air France-KLM-a u skladu sa znanstvenim ciljevima."
* Inicijativa znanstveno zasnovanih ciljeva (Science Based Targets initiative, SBTi) predstavlja globalnu suradnju između Projekta za objavljivanje količine emisija ugljenika (CDP), Svjetskog instituta za resurse (WRI), Svjetskog fonda za prirodu (WWF) i Globalnog dogovora Ujedinjenih naroda (UN Global Contract). SBTi nezavisno procijenjuje i potvrđuje ciljeve kompanija za emisiju CO₂ na osnovu znanstvenog pristupa i kriterija.
PResent communications d.o.o.
Kutjevačka 12, 10040 Zagreb
OIB:18677982963
IBAN HR9723600001102495483
Zagrebačka banka d.d. Zagreb
W.www.ivanaradic.com
T:091 923 77 01