Citroen Oli u potpunosti je električni automobil vrlo neuobičajenog 'uglatog' dizajna. Neki kažu da ih podsjeća na ružnog simpatičnog psića s velikim očima. Na stražnjoj strani ima teretnu platformu za podizanje tereta i prilično velike i izdržljive kotače tvrtke Goodyear koje bi trebale potrajati 80.000 km. Teži samo 1000kg. Njegova baterija ima kapacitet od samo 40kWh, ali isto tako i domet od vrtoglavih 400km.
Cilj Citroenova novog koncepta je pokazati da potpuno električni automobili ne moraju biti jako skupi. "Mi u tvrtki vjerujemo da elektrifikacija ne bi trebala biti preskupa, a ekološka osviještenost ne bi smjela biti kazna koja će ograničavati našu mobilnosti", rekao je direktor Citroena Vincent Cobée.
Citroenov projektni partner, njemački kemijski div BASF, pojasnio je da Oli nudi mnoštvo "rješenja za uštedu resursa i realizaciju kružnog gospodarstva". Ravni poklopac motora, krov i stražnji paneli za nošenje tereta odabrani su upravo da bi se ispunio cilj, a to su mala težina, velika čvrstoća i maksimalna izdržljivost automobila, rekli su iz Citroena.
Dijelovi su izrađeni u suradnji s BASF-om od recikliranog valovitog kartona oblikovanog u saćastu strukturu sendviča koja se nalazi između armaturnih ploča od stakloplastike. Obložene su zaštitnim slojem čvrste, teksturirane smole.
Cijena bi mu iznosila oko 25.000 eura. Neobični Oli vjerojatno će se najbolje osjećati u urbanom okruženju, gdje će moći postići najveću brzinu od maksimalnih 110 km/h. Nadopunjavanje baterije s 20 na 80 posto traje samo 23 minute, kažu u Citroenu.
(Hina) xmh ydv