Središnji dio kampanje čine video i radijski spotovi te billboard plakati kojima se želi upozoriti na „posljedicu“ objavljivanja intimnih snimki bez pristanka, koja je za počinitelje - i do tri godine kazne zatvora.
Spotovi će se vidjeti i čuti u TV i radijskim programima te na društvenim mrežama, a najvažnije poruke osvanut će i na billboard plakatima u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Osijeku i Zadru.
Nacionalna kampanja osvještavanja provodi se u okviru projekta SURF and SOUND kojim se želi suzbiti rodno uvjetovano online nasilja prema ženama kroz podizanje svijesti o problemu, jačanje kapaciteta stručnjaka i pružanje direktne podrške žrtvama, a sufinanciran je sredstvima EU, Ureda za udruge Vlade RH te Grada Zagreba, izvijestili su.
"Iako osobe suočene s online nasiljem najčešće nailaze na stigmatizaciju, nerazumijevanje i osudu okoline, kampanjom želimo osvijestiti da nisu same te da prilikom prijave i suprotstavljanja nasilniku imaju na raspolaganju različite oblike podrške i zaštite, poput platforme NEON koja nudi pristup besplatnom pravnom i psihološkom savjetovanju", istaknuo je Dean Šarčević, koordinator projekta SURF and SOUND koji provodi udruga B.a.B.e. s Agencijom za elektroničke medije.
Ističući kako je online nasilje nad ženama jedan od oblika rodno uvjetovanog nasilja, naglasili su da ono na nerazmjeran način i s težim posljedicama pogađa žene od muškaraca. Može ga se definirati kao upotrebu računalnih sustava i suvremene komunikacijske tehnologije kao sredstva počinjenja nasilja nad ženama koje dovodi do različitih oblika neimovinske i imovinske štete.
Procjenjuje se da se svaka deseta žena (u dobi od 15. godine) suočila s online nasiljem. Brojna istraživanja su kod žrtava utvrdila psihičke posljedice online nasilja, a osim psiholoških, žrtve često trpe i fizičke posljedice u vidu pogoršanja zdravlja i ekonomsku štetu.
"Nažalost, iskustvo rada besplatnog savjetovališta za žrtve online nasilja udruge B.a.B.e. ukazuje na porazan podatak da u čak 60 posto slučajeva žene ne prijavljuju online nasilje policiji i/ili državnom odvjetništvu, što ukazuje na potrebu većeg razumijevanja, podrške i empatije prema žrtvama, kako u pogledu institucija koje im trebaju pružiti veći stupanj zaštite, tako i u okviru užeg kruga prijatelja, obitelji i zajednice", proučili su organizatori kampanje.