FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AZTN: Dvoznamenkaste stope pada prodaje novina, tjednika i prihoda od oglašavanja

ZAGREB, 15. srpnja 2021. (Hina) - U 2020. godini u Hrvatskoj je prodana naklada svih općeinformativnih dnevnika iznosila 42,9 milijuna komada, što je za 19 posto manje u odnosu na 2019., podaci su iz istraživanja Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) objavljeni u četvrtak, koji pokazuju i pad prodaje tjednika za 20 posto te prihoda od oglašavanja dnevnika za 22 posto. 

Pad prodaje dnevnika je ubrzao, s obzirom da je u 2019. iznosio 12 posto, a kako dalje ističu iz AZTN-a, svi općeinformativni dnevnici bilježili su lani pad prodane naklade.

 Najveću prodanu nakladu, kao i prethodnih godina, lani je ostvario dnevnik „24sata“ (Styria Grupa), s ostvarenim tržišnim udjelom od 30 do 40 posto. Ostvario je blagi rast tržišnog udjela usprkos padu prodaje, i to zbog jače izraženog pada ukupnog tržišta.

 Slijedi „Večernji list“ (također Styria Grupa), s ostvarenim tržišnim udjelom od 20 do 30 posto i blagim rastom tržišnog udjela. 

Treći po prodanoj nakladi je „Jutarnji list“ (Hanza Media Grupa), s tržišnim udjelom od 10 do 20 posto. 

Značajnu količinu prodane naklade imali su i nakladnici regionalnih dnevnika „Slobodna Dalmacija“ (također Hanza Media), s tržišnim udjelom od 10 do 20 posto i „Novi list“ (Glas Istre Grupa), s tržišnim udjelom od 5 do 10 posto. 

Prema vlasničkim grupama, na tržištu dnevnika u 2020. godini najveći udio, od 50 do 60 posto, imala je Styria („24 sata“ i „Večernji list“), uz blagi rast tržišnog udjela u odnosu na prethodnu 2019. godinu. Ujedno se bilježi nastavak trenda rasta zajedničkog tržišnog udjela oba nakladnika Styria Grupe, navode u AZTN-u.

Hanza Media Grupa („Jutarnji list“ i „Slobodna Dalmacija“) s udjelom od 20 do 30 posto bilježi blagi pad tržišnog udjela.

Treća grupacija nakladnika Glasa Istre („Novi list“, „Glas Istre“ i „ Zadarski list“) ostvarila je zbirni tržišni udio od 10 do 20 posto te bilježi stagnirajući trend.

Pad prodaje tjednika za 20 posto

Prodana naklada tjednika također je smanjena lani, i to za 20 posto u odnosu na 2019. Ukupno je, naime, prodano oko 2,3 milijuna primjeraka  općeinformativnih tjednika u 2020. godini, nasuprot nešto manje od 2,9 milijuna primjeraka u 2019. , objavio je AZTN.

I pad prodaje tjednika lani je bio jače izražen, jer je u 2019. godini zabilježen pad prodaje od 15 posto.

Kako ističu iz AZTN-a, većina tjednika bilježila je lani pad prodane naklade, uz iznimku „Nacionala“ i „Međimurskih novina“, koji bilježe blagi rast prodane naklade.

Pritom, dodaju, najprodavaniji općeinformativni tjednik više nije „7Dnevno“, u nakladi poduzetnika Singar, već je to u 2020. godini postao „Međimurje“, u nakladi poduzetnika List Međimurje d.o.o., usprkos padu prodane naklade. 

Drugi po prodanoj nakladi bio je „Hrvatski tjednik“ novinskog nakladnika Tempus, dok je treći „7Dnevno“. Sva tri tjednika bilježe tržišni udio od 10-20 posto.

Četvrti i peti su tjednici koji imaju izrazito nacionalnu dimenziju, tjednik „Nacional“ i „24sata Express“ (Styria Grupa) s tržišnim udjelom manjim od 10 posto.

Prihod dnevnika od oglašavanja za 22 posto niži

Ukupan prihod nakladnika ostvaren od oglašavanja u općeinformativnim dnevnicima u 2020. godini iznosio je 117,3 milijuna kuna te je u odnosu na prethodnu 2019. manji za 34 milijuna kuna ili 22 posto, pokazuje istraživanje AZTN-a.

Taj pad je višestruko jače izražen u usporedbi s 2019. godinu  - u odnosu na 2018. pad tih prihoda iznosio je svega 4,3 milijuna kuna, ističu iz AZTN-a.

Pritom, pad prihoda od oglašavanja u dnevnicima iznosi u rasponu od 11 posto do 36 posto.

Osam od devet anketiranih nakladnika općeinformativnih dnevnika bilježe pad prihoda od oglašavanja, a samo RTD sa „Zadarskim listom“ bilježi blagi rast prihoda. 

Najveći tržišni udio u 2020. godini od 20 do 30 posto ostvario je nakladnik „Jutarnjeg lista“ (Hanza Media), uz pad ostvarenih prihoda u odnosu na 2019.,navode iz AZTN-a 

Slijedi „Slobodna Dalmacija“ s tržišnim udjelom od 20 do 30 posto i „Novi list“ s udjelom od 10 do 20 posto. Nakladnik „Večernjeg lista“ (Večernji list d.d.), kao četvrti, bilježi tržišni udio od 10 do 20 posto. Peti je nakladnik dnevnika „24 sata“, s ostvarenim tržišnom udjelom manjim od 10 posto.

Na šestoj poziciji je Glas Slavonije prema ostvarenom prihodu od oglašavanja u općeinformativnim dnevnicima u 2020. godini, a sedmi je Glas Istre Novine. Oba nakladnika bilježe nešto manje od 10 posto tržišnog udjela u 2020. godini.

Prihod nakladnika od oglašavanja u općeinformativnim tjednicima u 2020. godini je iznosio nešto više od 26 milijuna kuna te je u odnosu na 2019. godinu ostao nepromijenjen,.

Vodeći tržišni udio, od 10 do 20 posto, uz blagi pad prihoda, ostvario je nakladnik Dubrovački vjesnik d.o.o. u sastavu Hanza Media Grupe, s tjednikom „Dubrovački vjesnik“,

Od ukupno 23 nakladnika općeinformativnih tjednika koji su zabilježili prihod od oglašavanja, njih 13 lani je zabilježio pad prihoda.

Te podatke AZTN je prikupio u sklopu redovitog istraživanja tržišta tiska u Hrvatskoj u 2020. godini, koji radi s ciljem utvrđivanja tržišnih udjela poduzetnika koji djeluju na tom tržištu. Ukupno 33 poduzetnika, novinskih nakladnika i distributera tiska predstavljali su uzorak poduzetnika za istraživanje u upitniku AZTN-a, a analizom su obuhvaćena tržišta naklade tiska (općeinformativni dnevnici i tjednici), tržišta oglašavanja u općeinformativnim dnevnicima i tjednicima te tržišta trgovine tiskom na području RH.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙