Sajam se održava od 19. do 23. svibnja, u trenutku iščekivanja europskog certifikata o zdravlju putnika i dok aviokompanije polako uvode dodatne letove prema ljetnim turističkim odredištima.
"Konačno su krenuli upiti iz Španjolske. Raste interes za dolascima u Hrvatsku, čemu doprinosi otvaranje direktnih letova Iberije", kaže Jelena Babić, voditeljica prodaje iz Abacus Toursa sa sjedištem u Zagrebu.
Španjolski avioprijevoznik Iberia otvorio je letove prema Dubrovniku, a u lipnju će njeni zrakoplovi poletjeti prema Zagrebu i Splitu.
"Stvari idu nabolje jer smo prošle godine u ovo vrijeme imali samo otkazivanja dolazaka", kaže Babić, koja se već nalazi u Madridu.
Prošle godine je u Hrvatskoj boravilo 27.000 turista iz Španjolske, dok ih je bilo tijekom rekordne 2019. bilo 315.000, podatak je Hrvatske turističke zajednice (HTZ). Prethodnih godina je broj gostiju sa španjolskog tržišta rastao po godišnjoj stopi od 10 posto sve dok koronavirus nije ugušio dolaske i zatvorio granice.
"Španjolska ovogodišnjim FITUR-om želi pokrenuti turizam i gospodarstvo", poručila je španjolska ministrica turizma María Reyes Maroto u četvrtak predstavljajući sajam.
Sajam se trebao održati u siječnju, no zbog pandemije je pomaknut za svibanj, pod strogim sanitarnim mjerama. Idući tjedan će ondje izložiti svoju ponudu četiri hrvatska izlagača predvođena Turističkom zajednicom Zagreba, dok ih je lani bilo 11.
HTZ je priopćio kako neće doputovati zbog "epidemiološke situacije i smanjenog interesa izlagača za nastupima za sajmovima u vrijeme pandemije", ali će sudjelovati na jednom online događaju u sklopu Svjetske turističke organizacije putem kojeg namjerava predstaviti projekt Šumske staze Bliznec.
Na sajmu će fizički prisustvovati izlagači iz 60 zemalja, te iz dodatnih 20 putem online prijenosa, dok ih je lani bilo iz 165 zemalja. Zasad se prijavilo oko 5.000 kompanija, dvostruko manje nego 2020. godine.
"Hrvatska će biti jedna od prvih zemalja koja će ovo ljeto ponovo pokrenuti turizam", rekao je Zurab Pololikashvili, generalni direktor Svjetske turističke organizacije (UNWTO) u srijedu. "Hrvatska i okolne zemlje su prilično odmakle u cijepljenju stanovnika što nam daje nadu da će Hrvatska sa svojom infrastrukturom i raznim turističkim proizvodima biti zemlja u koju će među prvima pristizati međunarodni putnici", dodao je Pololikashvili u razgovoru za Hinu u Madridu gdje se susreo s hrvatskim ministrom vanjskih poslova Gordanom Grlićem Radmanom.
Hrvatska je 2019. godine zabilježila rekordnu sezonu sa 108 milijuna turističkih noćenja, a taj se broj lani prepolovio na 54 milijuna. "Ove godine očekujemo bolju sezonu, odnosno 60 posto rezultata iz 2019. godine", kažu predstavnici HTZ-a.
FITUR je najznačajniji sajam za privlačenje gostiju ne samo iz Španjolske i Portugala nego i čitave Latinske Amerike.