FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FUR: Trendovi putovanja i u 2021. ovisni o 'mogućnostima' protupandemijskih mjera

ZAGREB, 27. siječnja 2021. (Hina) - Trendovi putovanja u 2021. nisu se bitno promijenili te kao i u 2020. ovise o mogućnostima koje 'pružaju' protupandemijske mjere, no zanimanja za odmore ima, u čemu putnici preferiraju bliža odredišta na plaži ili planinama, pokazuje uz ostalo nova analiza o putovanjima njemačkog instituta FUR o kojoj su izvijestili u utorak.

Tu je analizu FUR-a, koji izrađuje i poznatu i u turističkom sektoru uvaženu godišnju analizu o putovanjima ReisenAnalyse (početkom ožujka), u utorak predstavio i na virtualnom međunarodnom turističkom sajmu CMT Digital, kada je njihov znanstveni savjetnik Martin Lohmann, osim osvrta na tešku 2020. s velikim padom turizma u svijetu zbog pandemije, iznio i turističke trendove za 2021.

Pogođena osnova turizma - smanjenje i potražnje i ponude

Naglasio je pritom da u tim trendovima i dalje prevladava niska turistička potražnja zbog koronavirusa, ali i da su sve poduzete mjere do sada protiv širenja virusa, uključujući policijski sat, zabrane kretanja, zatvaranje granica, propisi o karanteni, potvrde o testiranju i druge, pogodile turizam u njegovoj osnovi.

"Smanjena je i ponuda i potražnja, jer je putovanje postalo teško, pa i nepoželjno. Zbog rizika od zaraze smanjuje se i motivacija za putovanjima, pa i njihova privlačnost. Stoga će putovanja i odmori u 2021. uvelike ovisiti i o mogućnostima koje pružaju protupandemijske mjere, dok će kod izbora odredišta, vrste smještaja i drugog prevladavati uvjet sigurnije i povoljnije epidemiološke situacije te odgovornost u provedbi mjera zaštite", kazao je Lohmann.

Sve to utječe i na planove za putovanja, za što su ispitanici u istraživanju FUR-a primjerice rekli da zračna daleka putovanja razmatraju puno rjeđe nego prije pandemije, a i ove su im godine zanimljivija bliža odredišta do kojih mogu doći automobilom i što individualnije, kao i ona gdje ne moraju biti preblizu drugim ljudima.

Lohmann je istaknuo i da se nastavlja rast zanimanja za boravkom i ponudom u kampovima, a nejasnoće, neizvjesnosti i zabrinutost oko pandemije uvjetuje i odgodu planiranja i rezerviranja odmora i putovanja, u čemu veliku ulogu, po njegovoj ocjeni, imaju kvalitetne, točne i dostupne informacije.

Od pružatelja usluga ispitanici su u istraživanju najčešće navodili da očekuju fleksibilnost i dobru volju za dogovorom i pridržavanjem propisanih mjera, ali i ocjene da "odmori ne smiju trpjeti" u ovim uvjetima, što daje određenu nadu pružateljima usluga da će biti posla, smatra Lohmann.

Njemačko tržište pozitivno raspoloženo za putovanja i odmore

Samo za njemačko tržište, koje je za cijeli svijet jedno od najvažnijih, a za hrvatski turizam i najjače emitivno turističko tržište, analiza FUR-a pokazala je da je turistička potražnja 2021. na "vrlo pozitivnoj početnoj poziciji" te da su Nijemci "raspoloženi za putovanja i odmore i to je za njih i dalje neizostavan dio kvalitete njihova života".

Za njihova će putovanja u 2021. biti važna pojedinačna ekonomska situacija, koju većina smatraju stabilnom, a četiri od pet Nijemaca, ili njih 80 posto, naveli su da su već razmišljali o putovanjima na odmor u 2021.

Većina ih vjeruje i da će naći pogodno vrijeme, novca i odredište gdje će na odmore putovati ove godine, za koju se procjenjuje da će imati jeftinije cijene putovanja i ponuda, kao što je bilo i u 2020.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙