Analiza je objavljena u sklopu sajma IFA koji se u Berlinu održava od 3. do 5. rujna. To je jedan od najvećih svjetskih sajmova potrošačke elektronike, koji ove godine slavi jubilarnu 60 godinu održavanja specijalnim hibridnim izdanjem, kombinirajući fizičke i virtualne nastupe izlagača, susrete partnera i prezentacije.
Predstavljajući istraživanje, jedan od vodećih ljudi iz tvrtke gfu Kai Hillebrandt naglasio je kako se globalno pokazalo da je industrija kućne elektronike vrlo otporna u pandemiji, ocijenivši globalni polugodišnji pad prodaje od šest posto vrlo umjerenim u usporedbi s drugim sektorima.
"To možemo objasniti inovativnom snagom te industrije i činjenicom da može ponuditi velik broj tehničkih kućanskih proizvoda za kojima je potražnja tijekom krize velika - od uređaja za rad i i školovanje od kuće, do proizvoda za kućnu zabavu, pripremu hrane, čišćenje, pranje, kao i one za zdravstvenu zaštitu i kondiciju”, istaknuo je Hillebrandt.
GfK-ovo istraživanje pokazalo je da je zadnjih nekoliko mjeseci tržište potrošačke elektronike prošlo nekoliko faza panike i prilagođavanja.
"Zbog zatvaranja maloprodaje na početku pandemije dolazilo je do pada prodaje i pomaka prema kupnji onoga što je stvarno potrebno. Iskustva 'od i kod kuće' pokazala su i da su važni uredski uređaji i proizvodi s kojima se može raditi od kuće, a potreba za jelom, zabavom i čišćenjem kod kuće održavala su tržište, pa je time čak u nekim zemljama zabilježen i blagi porast prodaje", kaže GfK-ov stručnjak za potrošačku elektroniku Nevin Francis.
Zbog situacije u svijetu smatra da će se takvi trendovi na globalnom tržištu potrošačke elektronike zadržati i u drugom dijelu 2020., a moguće i dalje, ako se pandemija ne zaustavi.
Rast prodaja IT i office uređaja, proizvoda i usluga za rad od kuće zbog - panike
Iznoseći podatke za segmente tržišta, naglašava da su uređaji i drugi proizvodi te usluge za rad kuće ili tzv. IT i office, zabilježili globalni porast prodaje od 15 posto u ožujku i travnju, dok je istodobno ostali dio tržišta potrošačke elektronike pao između 18 i 24 posto u odnosu na isto razdoblje 2019. godine.
To razdoblje naziva i vremenom "panične kupnje", kada je primjerice prodaja web kamera porasla 297 posto, monitora za 120 posto, a prijenosnih računala i tableta za 62 posto u Francuskoj, Njemačkoj, Italiji, Španjolskoj i Velikoj Britaniji.
Taj se trend nastavio i s postupnim popuštanjem mjera u svijetu, u svibnju i lipnju, i to, kako kaže Francis, pripremom potrošača za drugi val koronavirusa, što je dovelo do ukupnog rasta prodaje u IT segmentu od 17,2 posto na globalnoj razini u prvih šest mjeseci 2020. godine.
Porast prodaje zamrzivača i uređaja za pripremu hrane 25 posto
Više od 53 posto potrošača u svijetu, prema GfK istraživanju, u prvoj polovici 2020. su zbog pandemije i ograničenja istraživali kako pojednostaviti život, te cijeniti više nego prije bilo koji uređaj. Masovno su krenuli zamrzavati hranu, što je pojačalo potrebu za zamrzivačima, prodaja kojih je primjerice samo u ožujku porasla za 317 posto u Velikoj Britaniji i za 185 posto u Njemačkoj.
Nakon toga uslijedio je porast potražnje za uređajima za pripremu hrane, čija je prodaja samo u Njemačkoj od kraja ožujka do kraja travnja porasla gotovo 30 posto.
Sveukupno u svijetu prodaja zamrzivača i drugih elektroničkih uređaja za hranu porasla je u prvoj polovici 2020. za 25 posto u odnosu na isto razdoblje 2019. godine, no s druge strane, pa i unatoč primjerice porastu prodaje mikrovalnih pećnica za čak 37 posto, istraživači iz GfK ističu da je prodaja malih kućanskih uređaja ukupno pala 8,6 posto.
Zabava je također za mnoge bila važna tijekom pandemije i ostanka kod kuće pa je tako prodaja u segmentu uređaja i proizvoda za "kućnu zabavu", poput streaming palica ili gaming prijenosnika i monitora u nekim zemljama znatno porasla, i za više od 55 posto, dok je prodaja televizora pala.
Vrijednost tržišta televizora, po GfK, pala je u prvih šest mjeseci ove godine globalno za sedam posto, no uz velike razlike među svjetskim regijama, pa je tako prodaja TV-a u zapadnoj Europi i razvijenoj Aziji porasla za 4 i 13 posto, a primjerice u tzv. Aziji u razvoju pala za 30 posto.
Posebno izdanje IFA-e zbog korone
IFA je prvi veći svjetski sajam koji se nakon izbijanja pandemije i fizički otvorio za izlagače, medije i publiku u vrijeme pandemije koronavirusa, okupivši ipak ograničeni broj ljudi zbog vrlo strogih sigurnosnih mjera, pa su tako u prostorima Messe Berlin prisutni predstavnici 150 od ukupno 1.450 izlagača iz 30 zemalja, koliko ih se proizvodima i inovacijama predstavlja ove godine.
Više od tri tisuće ljudi se registriralo za praćenje putem interneta, a sve to, po ocjeni organizatora - tvrtke gfu Consumer&Home Electronics GmbH, dokazuje otpornost toga sajma, kao i tržišta potrošačke elektronike na pandemiju.
Kao i svake godine, predstavljaju se brojni i najveći svjetski proizvođači tehničke robe široke potrošnje, uključujući uz ostalo informatičku i komunikacijsku opremu i uređaje, industrijsku te kućansku malu i veliku elektroniku.