Od pojave virusa COVID-19 u Kini krajem prošle godine, međunarodno brodarstvo se suočilo s posljedicama virusa u svim zahvaćenim područjima svijeta. Društvo se pravovremeno prilagodilo novim uvjetima poslovanja te poduzelo niz preventivnih mjera s ciljem minimiziranja utjecaja.
Navedene okolnosti utjecale su na otežano poslovanje prvenstveno u vidu repatrijacije pomoraca, odnosno pravovremene zamjene posade, dostave dijelova i opreme te zastoje u logističkim nabavnim pravcima. Naglašeni izazovi nastali su uslijed smanjenja i ukidanja međunarodnih zračnih linija, restrikcija pojedinih zemalja u pogledu iskrcaja i ukrcaja posade na brodove, nemogućnosti pravovremene nabave i dopreme potrošnog materijala na brodove.
Izazovne okolnosti su često rezultirali neplaniranim ostancima pomoraca na brodovima flote, ponekad i znatno duljim od njihovih inicijalnih ugovora.
Usprkos značajnim poteškoćama i objektivnim opasnostima, sa zadovoljstvom možemo potvrditi da do dana objave, Društvo nije zabilježilo niti jedan slučaj zaraze virusom COVID-19 na svojim brodovima. Postupnim otvaranjem, prvenstveno granica u zapadnoj hemisferi, te sporadičnom uspostavom međunarodnih zračnih linija uspjeli smo izvršiti većinu najnužnijih izmjena posade te osigurati opskrbu brodova za kontinuirano poslovanje.
U uvjetima globalne gospodarske neizvjesnosti i značajno lošijeg spot tržišta, u odnosu na prvih 6 mjeseci 2020., Društvo se intenzivnije usredotočilo na mogućnost provođenja obveznih petogodišnjih popravaka još u trećem tromjesečju ove godine. Iako su nam, prema planu, slijedila 4 dokovanja do kraja godine, najmanje 3 će se obaviti u trećem tromjesečju ove godine. Usprkos svemu, očekivano vrijeme izvan eksploatacije zbog redovnog održavanja po brodu ostaje oko 30 dana.
Dani u kojima je brod na dokovanju uključeni su u izračun dana poslovanja obzirom da i tada Društvo snosi operativne troškove broda. Vjerujemo da će se operativno poslovanje kao i predviđena dokovanja odvijati u skladu s planom te da neće biti značajnih kašnjenja.
Neizvjesnost je i dalje glavna tema brodarstva, koja se ponajprije odnosi na samu volatilnost vozarina, postupan pad potražnje za brodskim skladišnim prostorom a sve sa posebnim naglaskom na izazove s kojima se brodarske kompanije suočavaju uslijed otežanih uvjeta repatrijacije pomoraca i zaštite zdravlja.
Tankerska Next Generation d.d.
Napomena o izvoru:
Tankerska next generation d.d.
Božidara Petranovića 4
23000 Zadar
Informacije za dioničare:
Tel: 023 202 132
Fax: 023 250 580
e-mail: info@tng.hr
web: www.tng.hr