Na Skupštini dioničkog društva Auto Hrvatska, Republika Hrvatska, Zagreb, Heinzelova 70, OIB: 42523247815, LEI: 315700Y0G3DN23J2MK46, ISIN: HRAUHRRA0009, burzovne oznake: AUHR (dalje: Društvo), čije su dionice oznake AUHR-R-A uvrštene na Uređeno tržište Zagrebačke burze u segment Redovito tržište, održanoj 18.06.2020. godine, nakon izvješća Upravnog odbora o ispitivanju vođenja poslova društva, godišnjih financijskih izvješća i izvješću o stanju Društva, te prijedlogu Odluke o uporabi dobitka financijske 2019. godine, za riječ se javio dioničar sa navodom i upitom, kako slijedi:
"Prema prije i sada ostvarenim prihodima, stvarni rezultati poslovanja sada zapravo znatno lošiji. Dobit 2007. godine je iznosila 84 milijuna kn, na promet od 1.1 milijardi kn, a 2019. godine je dobit 49 milijuna kn, na promet od 1.4 milijarde kn. Prije nije bilo eksternog najma u povezanim društvima u Bosni i Hercegovini i Sjevernoj Makedoniji. Profitabilnost je pala za 7,5%, a navodno je razlog tome epidemija COVID -19. Istovremeno je s 73 milijuna kn na 120 milijuna kn povećan trošak plaća u društvu. Zašto? Da li tako želite nastaviti poslovati i ubuduće?"
Na upit dioničara daje se sljedeće pisano očitovanje:
Ocjena rezultata poslovanja Društva u protekloj godini na osnovi usporedbe s jednom izdvojenom godinom iz prošlosti krije mnoge teškoće i ne može biti kriterij za objektivnu procjenu uspješnosti.
Godina koje se prisjeća dioničar bila je u razdoblju snažnih investicijskih poticaja koji su uzrokovali značajno povećanje tržišta vozila, pri čemu je Auto Hrvatska uz visoke udjele zahvaljujući još nedovoljno razvijenoj konkurenciji ostvarivala na dulji rok i neodrživo visoke profitne stope.
Kako je konkurencija jačala svoje položaje i sniženim cijenama kupovala udjele u tržištu, bilo je nužno smanjivati maržu kako bi se zadržala konkurentnost i udjeli u tržištu.
Auto Hrvatska je u tom razdoblju koristila i porezne olakšice.
Vrijedi napomenuti, ukoliko je to htio istaknuti poštovani dioničar, da je i on u tom razdoblju uspješno doprinosio rezultatima poslovanja Auto Hrvatska. Utoliko i sam možda djelomično čini tu razliku sada kada svojim radom aktivno doprinosi konkurenciji.
U 2019 godini u odnosu na 2007 godinu na koju se poziva dioničar znatno su izmijenjene tržišne okolnosti u prodaji i održavanju gospodarskih vozila pa je i Auto Hrvatska od tada doživjela značajne transformacije da bi održala konkurentni položaj na tržištu.
Onaj tko je pažljivo pratio izlaganje na Skupštini u okviru prezentacije Godišnjeg izvješća Izvršnih direktora mogao je i aktualne razloge za ostvareno pronaći i u sljedećoj rečenici:
"Temeljni razlozi nesklada između rasta prihoda i pada neto dobiti leže u padu marži ostvarenim prodajom vozila i dijelova, ulaganjima u nove programe prošle dvije godine, znatnoj fluktuaciji zaposlenika i snižavanju cijena vozila i dijelova sa zaliha, otpisu loših zaliha iz proteklih razdoblja te u većim poreznim davanjima."
U svakom slučaju rezultati poslovanja zahtijevaju temeljitiju analizu od jednostavne usporedbe s najboljim uzorkom iz prošlosti, kao što će i ova godina biti nepodobna za analizu i usporedbu ukoliko se maksimalan trud zaposlenika za održanje poslovanja bude sagledavao samo kroz nezadovoljavajući rezultat za pojedine dioničare.
Igor Brigljević
Bogdan Tihava
Napomena o izvoru:
Auto Hrvatska d.d.
Vjekoslava Heinzela 70, 10000 Zagreb
Informacije dioničarima:
Tel: + 385 01 6167 509
Fax: + 385 01 6167 550
e-mail: ah@autohrvatska.hr
web: www.autohrvatska.hr
- end - -