"Broj mobitela može biti Vaš bankovni račun i moguće je izvršavanje plaćanja na određeni broj mobitela kojeg korisnik odabire u svojim kontaktima u mobitelu neovisno o tome kojoj banci kontakt pripada i neovisno koju mobilnu uslugu banke korisnici koriste", navodi se u priopćenju Fine.
Korištenjem te usluge omogućeno je plaćanje na određeni broj mobitela kojeg korisnik odabire u svojim kontaktima u mobitelu. Takav način plaćanja omogućava Registar posrednih identifikatora računa (RPIR), putem kojeg će banka u registru Fine provjeriti koji IBAN pripada kontaktu osobe iz imenika, odnosno odabranom broju mobitela.
Uslugu korisnici mogu ugovoriti u banci, koja će provjeriti podatke i broj mobitela, ili više njih vezati uz samo jedan bankovni račun (IBAN) građana.
Proces uplate novca kontaktima iz imenika se obavlja tako da banka u središnjem registru, čiji je vlasnik Fina, evidentira koji je IBAN vezan uz određeni broj mobitela, neovisno o tome kojoj banci kontakt pripada ili koja se bankovna mobilna usluga upotrebljava, pojašnjavaju iz Fine.
Trenutno će banke Finin registar moći koristiti na području RH, a kasnije će se osigurati razmjena podataka sa sličnim registrima u EU-u, čime će biti omogućena plaćanja na broj mobitela odabranog kontakta diljem Unije, najavljuju iz Fine.
"Zašto pamtiti i unositi broj bankovnog računa, odnosno, zašto on ne bi bio jednak broju mobitela? Njih svatko ima pohranjene u memoriji mobitela, lako su dostupni i jednostavni za korištenje", kažu iz Fine.
Jedina briga korisnika je ažuriranje podataka o kontaktima u mobitelu, kako novac ne bi bio uplaćen na pogrešan broj mobitela, a time i na pogrešan račun, te deaktiviranje usluge ili promjena podataka u banci, ako promijeni broj mobitela, napominju iz Fine.