Brojka od 1,1 milijun radnika na prisilnom odmoru na kraju ožujka obuvaća samo izravno zaposlene u proizvodnji automobila, kamiona, kombija i autobusa a utjecaj na širi lanac opskrbe automobilima još je dramatičniji, upozoravaju u ACEA-i.
Udruženje prikuplja podatke iz više izvora, uključujući londonsku tvrtku za obradu ekonomskih podataka IHS Markit, udruženja proizvođača u pojedinim zemljama i objave pojedinih proizvođača.
Europska automobilska industrija zapošljava ukupno 2,6 milijuna radnika u izravnoj proizvodnji a širi sektor izravno i neizravno ukupno 13,8 milijuna radnika.
„Naš je glavni prioritet zaštita zdravlja i radnih mjesta gotovo 14 milijuna Europljana koji izravno ili neizravno rade u našem sektoru“, rekao je direktor ACEA-e Eric-Mark Huitema.
Izgubljenu proizvodnju u ACEA-i procjenjuju na minimalno 1,2 milijuna vozila a pogoni su u prosjeku zatvoreni 16 radnih dana.
„Trenutno je glavna briga ACEA-e i svih njezinih članova upravljanje aktualnom krizom u automobilskoj industriji, koja u suštini stoji – sektor još nije doživio tako nešto“, izjavio je Huitema.
Najviše je radnika obuhvaćeno obustavom proizvodnje u Njemačkoj, ukupno 568.518, a izračuni pokazuju izgubljenu proizvodnju od 359.287 vozila.
Slijedi Francuska s 90 tisuća radnika na prisilnom odmoru i proizvodnjom smanjenom za 113,200 vozila.
U talijanskoj automobilskoj industriji ne rade 69.382 radnika a proizvodnja je smanjena za 78.434 vozila. U Španjolskoj obustava vrijedi za 60.000 radnika u automobilskoj industriji a izgubljena je proizvodnja 237.806 vozila.
U Velikoj Britaniji zatvoreni pogoni znače prisilni odmor za 65.455 radnika i proizvodnju manju za 94.717 vozila.
U Hrvatskoj je obustava prema ACEA-i obuhvatila 500 radnika, a podaci za proizvodnju nisu navedeni.